Honda 4-takt replica, Grote en kleine wielen topic, deel 2

Vise is afgelast helaas:
DaxTeamVisé
Er is op dezelfde dag een groot wielerevent, daarom gaat het niet door.
Even wachten tot 2016 dus.
 
ik las het ook vanmiddag.

helaas.


ach kan ik nog even door bouwen. had dit jaar toch niets snels rijdend.
hij staat nog volledig in de stijgers. al begint het wel ergens op te lijken.
(de dax boven aan de pagina is verruild voor een monkey r)

_DSC3897.JPG
 
Mooie Monkey, origineel Honda?

Zijn in Visé eigenlijk ook MSX-en welkom? Lijkt mij anders wel wat.
 
De voorvork heb ik nog uit elkaar gehaald, zo te zien 0,0 demping. Er zat wel olie in, zo te zien was het motorolie deze heb ik wel vervangen. Voorvork wordt op den duur vervangen....
Het frame is gevijld, geschuurd en met staalwol glad gemaakt, net zoals de wielen. Ophanging spatbord en achterlicht is Custom made.
De stuurpen was te kort dus die is ook vervangen voor een langere van een pitbike.
Carburateur is een beetje lastig ivm boutjes van de distributieketting...
 
Leuk om te zien dat dit topic nog leeft. Ik was de starter van het eerste 'Grote Kleine Wielen Topic'.

Jammer dat de fipo zo summier is, als jullie goed doorposten zal ik proberen om deel 3 weer te maken met een mooie inleiding ;)

Helaas geen geld meer om er nog een kleintje bij te nemen, momenteel rij ik op een Honda NTV650 Revere (toch trouw aan Honda hé), en als ik ooit weer een betere baan vind dan zal ik ook echt wel weer iets leuks kopen (een Honda C90 staat nog op mijn droomlijstje).
 
Leuk om te zien dat dit topic nog leeft. Ik was de starter van het eerste 'Grote Kleine Wielen Topic'.

Jammer dat de fipo zo summier is, als jullie goed doorposten zal ik proberen om deel 3 weer te maken met een mooie inleiding ;)

Helaas geen geld meer om er nog een kleintje bij te nemen, momenteel rij ik op een Honda NTV650 Revere (toch trouw aan Honda hé), en als ik ooit weer een betere baan vind dan zal ik ook echt wel weer iets leuks kopen (een Honda C90 staat nog op mijn droomlijstje).

Nee hoor, ik was de eerste starter van het Dax/Monkey topic. 8-)
Daarna kwam jij om de hoek kijken. ;)

Er wordt niet veel gepost meer helaas. Geen idee hoe dat komt. Het eerste topic ging toen heel hard. Misschien moeten de woorden Dax en Monkey )en MSX) weer in de topic titel? Dan kunnen mensen het beter vinden, denk ik.
 
Nee hoor, ik was de eerste starter van het Dax/Monkey topic. 8-)
Daarna kwam jij om de hoek kijken. ;)

Er wordt niet veel gepost meer helaas. Geen idee hoe dat komt. Het eerste topic ging toen heel hard. Misschien moeten de woorden Dax en Monkey )en MSX) weer in de topic titel? Dan kunnen mensen het beter vinden, denk ik.

Das waar! Ik had het over het 'Grote Kleine Wielen' etc. In die serie haal ik in de fipo natuurlijk ook eerlijk aan dat het een vervolg is op jouw topic :)

Om eerlijk te zijn zie ik ook weer meteen een stuk minder daxjes op de weg de laatste tijd, maar het valt me wel op dat de daxjes en monkeys die ik zie rijden voornamelijk bereden worden door z.g.n. tokkies. En vaak de snor-uitvoering. Het zou verboden moeten worden.

Toch past een 125cc blokje wel heel erg mooi onder zo'n klein brokje van een motorfiets. De Dax is een beetje een minkukeltje op dit gebied met de kleine tank (ik meen 2,4liter?)...

Erg benieuwd of het me ooit nog gaat lukken om een C90 te scoren voor een eerlijke prijs (en niet zo'n debiel hoge prijs zoals ik ze bij sommige zaken zie staan).

Bij Coos Matsers zijn de meeste brommers en motortjes goed geprijsd, maar de C90 die hij sporadisch in de collectie heeft is wat mij betreft consequent overpriced.

Laatst kreeg ik een oudje aangeboden voor 200 euro, maar die was dan ook wel weer totaal vergraft. Misschien als ik eens rijk ben, dan koop ik er gewoon een zonder na- te denken hoe duur ik het wel niet vind _O-
 
Ik rij/scheur/blaas al een hele tijd rond op een C70 met 125cc (op motorkenteken). Dikke pret, loei snel (voor een Ceetje dan) en geen last van alle imitatie dax probleempjes. Hij heeft dan ook geen enkel defect gehad en loopt met mijn kadaver er op toch 94km/h op GPS.

Ceetjes zijn zeldzamer omdat ze allemaal zijn weg gerot, en het liefst wil je natuurlijk zo'n mooie oudere en niet zo'n lelijke vierkante.

Zelf uit Engeland halen is de handigste methode, daar komt de mijne ook vandaan.
 
Ja precies, een OT C90 met zo'n 'dikke harrie' blok. Heb wel begrepen dat deze blokken allemaal de geest geven, dus er zou dan nog aan gesleuteld moeten worden. Heb in de UK al gekeken via sites als Ebay maar ben ook door mensen gewaarschuwd dat er tegenwoordig veel troep wordt verkocht vanuit de UK.

Heb je de C70 zelf teruggereden vanuit de UK, of heb je hem laten opsturen? Of ben je met de auto in een schip gegaan en heb je hem zo opgehaald?
 
Met de Volvo station erheen gereden, vloeistoffen er uit en Ceetje gewoon in de kofferbak gepropt. In NL opgeknapt en langs de RDW, die vonden het alleen maar leuk en deden nergens moeilijk over.
 
Je wil hem niet via Ebay of zo, maar een fantastische bron is wel www.c90club.co.uk, daar komen alle mooie vondsten en resto's te koop te staan.
 
Mooi verhaal Mechanism. Helaas voor mij niet te doen (geen rijbewijs etc). Maar misschien dat ik ooit nog eens iets kan regelen met het vriendje van mijn zusje, die heeft een paar busjes en ook interesse in motoren en auto's.

Eerst maar eens weer wat kilometers maken op mijn NTV'tje. Vandaag begonnen aan het monteren van de kofferbeugels zodat ik binnenkort wat bagage mee kan nemen op een tripje :)
 
Wel gaaf om zo'n ding zelf op te halen in Engeland.
Als ik veel geld en een grote schuur had, dan had ik er ook meerdere staan.
Maar ik ben ook al heel blij met mijn MSX, want dat is ook betrouwbare kwaliteit.
 
Wat trouwens ook kan is daar kopen en van te voren een dealtje maken met een transportbedrijf. Een kennis van mij heeft zo ter plaatse de wielen van een CB175 afgehaald en het ding op een pallet gezet. Snoertje er omheen en insealen, kostte rond de €100,- totaal.
 
Wel gaaf om zo'n ding zelf op te halen in Engeland.
Als ik veel geld en een grote schuur had, dan had ik er ook meerdere staan.
Maar ik ben ook al heel blij met mijn MSX, want dat is ook betrouwbare kwaliteit.

Ohja een MSX, die zijn ook best wel nice. Echt een model tussen een brommer en motor in. Kun je er ook mee op de snelweg of rijdt het kwa power net als een Dax 125? Lijkt me dat je met injectie wel een stuk zuiniger en sneller rijdt?
 
Standaard rijdt een MXS iets van 100 km. Ik heb op mijne nu een 183 cc kit zitten. Ik ga er gerust de snelweg mee op, maar dat deed ik origineel ook al wel.
 
Een MSX zit meer tussen een Dax en een motor in qua grootte. Ze is kleiner dan een brommer.
 
Ha, kwam nog wat oude foto's tegen van vroeger :D

Platte Duivenrit 2007 (denk 2007) ik ben de linker op de PBR, rechts is Bart-Jan voor wie hem kent:
klxDSC01748.jpg


Detail van de C50 die ik ooit had:
c50_1.jpg


Daarna werd het eigenlijk alleen maar groter:
253224264_6_d0Oe.jpg


Heb echt hele mappen met foto's uit de oude doos, vooral veel platteduivenrit. Heeft iemand daar ooit aan meegereden?
 
Nooit gehoord van de platteduivenrit, maar de naam is leuk gevonden. _O-

Leuke foto's! :Y
 
Dat ziet er leuk uit, zijn het allemaal oldtimers en origineel Honda?
Ik zag 2 personen op één Dax, hahaha...
 
Dat ziet er leuk uit, zijn het allemaal oldtimers en origineel Honda?
Ik zag 2 personen op één Dax, hahaha...

Tien jaar geleden zag je er bijna geen imitatie, maar sindsdien is dat wel een beetje veranderd helaas. Blijft leuk om te gaan rijden, geluid van een echt viertaktje blaast elke Tomos/Vespa/Kreidler/Zundapp opzij. Dat geklapper, heerlijk. Een rustig zoet geluidje, de klepjes die open en dicht gaan, als een naaimachientje.

De grote motoren die erbij meerijden verzorgen begeleiding en geven indien nodig technische ondersteuning voor mensen die een defect krijgen onderweg. Meestal wordt het dan door een paar fanaten ter plekke nog gefixed zodat iemand i.i.g. nog de rit kan uitrijden.

Heb zelf met de C50 toertjes gemaakt naar de Utrechtse Heuvelrug en andere plekken in Nederland. Ook met een grote groep brommerrijders. Dat was altijd erg leuk. De meeste mensen die ik ken uit de Honda-viertaktwereld komen uit de bollenstreek. D.w.z. Hillegom, Lisse, Leiderdorp, Sassenheim etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan