Boldor koppeling

BOLDORT

Rookie
17 jul 2015
5
0
Beste lezer,

Ik heb een vraagje betreft het vastdraaien van zes bouten in de koppeling. Het gaat om de zes bouten (nr 34) die de veringsplaat (nr 35) tegenhouden. zie afbeelding. Van de werkplaatshandboek wordt ik niet veel wijzer.

Weet iemand wat de juiste montage hoort te zijn?
full
 
Kruislings vastzetten in 2 -3 stappen op min 8 , max 12Nm. Let wel op dat die buitenste plaat er inzit zoals op de tekening (groeven in de goede richting).
 
Bij het vastdraaien van de zes bouten (momentsleutel op ongeveer 9-10 NM) is er een bout afgebroken. Aangezien ik nog een reserveblok heb liggen heb ik dit onderdeel (nr 27) omgewisseld. En tot mijn verbazing is er weer een bout afgebroken. Ik denk niet dat dit ligt aan de momentsleutel, omdat deze net nieuw is. Is het mogelijk dat de bouten verzwakt zijn? heeft iemand wel eens het zelfde probleem gehad?
 
Beste heren, sorry voor de late reactie. Net terug van vakantie dus kan weer verder gaan met de motor.

Het merk van de momentsleutel is een mannesmann, aan de ene kant zit een m.kps en de andere kant een newton-meter aanduiding. De tweede keer dat de bout afbrak was gewoon met de hand, niet eens helemaal aangedraaid.
Het aanschaffen van nieuwe bouten is een goed idee en kan sowieso geen kwaad.

Het monteren van de nieuwe bouten, de bouten moeten in kruislings vastgedraaid te worden maar hoever? (m'n WPH schiet hierin te kort) Is het de bedoeling dat de de veren compleet ingedrukt worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan