Suzuki GSXF Spuiten, Wrappen of plasti dip?

RedRosely

MF'er
22 feb 2015
44
0
Maas en waal, T veen
Beste mensen,

Na mijn motor voor de 2dekeer neer gelegd te hebben.
Is de linkerkap van mijn Suzuki onherstelbaar beschadig.
Knipperlichtje is de kuip in gedrukt en de kuip vertoont meerder haarscheuren en is verbogen.


Goedkoop heb ik een Compleet nieuwe kuipenset kunnen aanschaffen met ook de nodige gebruikers sporen.

De kuipen heb ik op 1 kuip na dubbel.

Een paar kuipdelen moeten geplamuurd worden.
Ik vraag me nu al wat ik voor de kuipen het beste kan doen om ze op te knappen.
Wat het langste goed blijft.



Ook heeft op een kuip wat benzine gelekt.



Ik hoor graag wat jullie ervaringen en adviezen zijn.
 
Ik denk persoonlijk .
Dat je zowiezo moet plamuren.
Of je nou gaat spuiten of beplakken .
Omdat als je gaat beplakken ook alle oneffen heden er doorheen ziet .

En als je niet plammuurt en je gaat bv over de krassen heen .
Dat zijn geultjes en als je daar overheen gaat .heb je een lege ruimte dus daar zit lucht in/onder.
En ik denk dat je dat toch blijft zien .
 
Persoonlijk denk ik dat wrappen nog zo geen slecht idee is, maar idd, zoals magnamaniac zegt, eerst eens de volledige oppervlakten nagaan en (diepe) krassen opvullen, en naschuren. Hoeft niet zo fijn geschuurd te worden dan wanneer je zou spuiten, maar ook niet te ruw natuurlijk.
 
Met een complete rode motor en een enkele zwarte kap......?
Ik denk dat hij dat idd bedoeld :Y

Begrijp zijn punt wel een beetje, in de zin, je kan zo wat rondrijden tot je wat meer rijervaring hebt. En dan tijdens, of kort na de winter, die geplande werken uitvoeren.

Zelf zou ik ook niet graag in een multicolorbike rondrijden, maar, begrijp zijn punt wel.

Het is aan jou natuurlijk ;)
 
Klopt ,
Ik zal er sowieso mee door rijden maar de winter maanden krijgt hij een opknap beurt.
De kappen heb ik allemaal dubbel op 1 na . Ik kan er sowieso bekijken of we ook iets zelf kunnen proberen . De bedoeling was al om van de winter alles op te knappen.
 
Kan je het niet gewoon laten spuiten bij een hobby-spuiter?

In het "Grote spuiten en laten spuiten topic" staan er wel een paar die dat goedkoop kunnen.

Ik weet niet wat zo'n fiets in goede staat waard is maar als je gaat wrappen/verfrollen/plastidippen of weet-ik-veel wat voor lapwerkzaamheden weet je tenminste 100% zeker dat hij daarna helemaal niets meer waard is.

Als dat niet belangrijk is dat is dat prima natuurlijk, maar als hij weer gewoon netjes gespoten is lijkt me dat toch te prefereren boven wrappen, alhoewel dat laatste ook voordelen heeft natuurlijk.

Wat kost dat wrappen eigenlijk? (om 's een idee te vormen van de kosten van wrappen vs. spuiten)

Gr. Rene
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan