Suzuki Sixteen 125/150

Aan weerskanten 3 parkers (zie rode pijl nr. 3), dus idd. 6 totaal
Achter het rooster 2 schroefjes of boutjes.
En dan denk ik dat hij ergens in de cirkel ook nog vast zit ?

image.php
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem niet losgekregen. Aan de voorkant zie ik die schroeven niet. Volgend weekend weer een poging. Wat anders: wat zijn de vervangingsintervallen voor:

- riem
- bougie
- rollen

Ik heb er nu 10500 op staan en ik heb niet zo'n zin om met een kapotte riem langs de snelweg te staan. Scootertje is van 2008, dus qua leeftijd is het misschien sowieso handig om dingen te vervangen?
 
Nog niet? Oh, nou in iedervgeval zitten er bovenop geen schroeven!!!
Ik heb net gekeken op mijn oude foto's; aan de kant van je knieen moet je 6 boutjes los draaien.
En aan de andere kant, daar waar je voorband de regen en vuil opspat, moet je zo te zien 2
plastic montage dopjes verwijderen. Die dopjes verwijder je door het hart met puntig schroevendraaier
of priem inte drukken!!!!!!!!!!!!!! Dan kan je het plastic dopje eruit trekken. Je kan ze her kebruiken.

inderdaad een km stand om dingen te vervangen; bougie moet bij 8000 km.
Rollen, wanneer je problemen gaat krijgen met versnellen etc.
Riem; weet niet precies, zou 20.000 km kunnen zijn, maar kan je motorzaak voor informeren.

Vergeet ook de rem olie niet!!!!!! En de koelvloeistof. Checken wanneer laatst ververst is. Gr. Ad
 
OK, bougie zit er dan al 2500km te lang op? Geen idee of die ooit vervangen is. Heb de brommer gekocht met 6200 op de teller. Boekje was de tweede eigenaar helaas ook kwijt geraakt :/

Jan, bedankt, ik heb een kopie gemaakt voor mijn eigen Drive.
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede scooterrijders,

Ben sinds kort eigenaar van een Sixteen 150 voor woon-werk verkeer.
Hij liep op z'n top slecht dus de aandrijflijn vervangen, nu is het nog niet helemaal naar mijn zin.
Las hier dat er schotten los kunnen zitten in de uitlaat waardoor hij niet lekker loopt.
Volgens mij is dit bij mij het geval want ik hoor wat rammelen in de uitlaat.
Dus zo gezegd vorige week een Mivv demper besteld, wordt ik net gebeld dat deze niet meer leverbaar is en ik m'n geld terug krijg.

Nou twijfel ik tussen de Gianelli en Arrow demper, zijn er mensen die mij van m'n twijfel af kunnen helpen of mij juist meer aan het twijfelen krijgen door nog een optie voor een nette demper te geven?
 
Ik rij met de Gianelli in combinatie met de 13 gram DR Pully rollers en dat bevalt prima, ik tik onder dde ideale omstandigheden zelfs de 125 km + aan op de snelweg, en dan kom ik de begrenzer tegen.
120 km haal ik eigenlijk altijd wel op de snelweg, ik heb de 13,5 gram rollers ook nog liggen, als ik tijd en zin heb ga ik die ook weer proberen 8-)
 
Heb je de originele vario met die rollers? Sliders origineel? Die tellersnelheid zou ik voor tekenen maar ik ben 193 😀
 
Is er iemand bekend met het probleem dat de sixteen heel stottert als je vanuit stilstand weg rijd?
Lijkt wel alsof hij iedere keer een vonkje overslaat ofzo.
Wil de bougiekabel gaan vervangen, weet niet of de lambdasonde hier de oorzaak van kan zijn of iets anders...
 
Ja maar ik weet niet of dat altijd al zo was of niet. Zal met 12000 eens proberen kleppen te stellen, heb geen gereedschap om vario open te maken.

Bij mij is het volgas de kraan open draaien en dan is er even een hikje en dan weer door.
 
Hij heeft 33.900 gelopen en is altijd netjes dealer onderhouden.
Weet verder niet of kleppen stellen ooit gebeurd is dus dat zal ik eens gaan proberen.
Aandrijflijn heb ik al nagekeken en het nodige vervangen maar het kijkt me echt in de ontsteking te zitten.
 
Roedy87 ik zou de scooter even laten uitlezen dat kost je de kop ook niet, maar als ik er aan denk hoe mijn vario er uit zag met 13000 km dan kan het heel goed daar in zitten

Zie hier voor foto's

Suzuki Sixteen 125/150
 
Laatst bewerkt:
Ik had eigelijk de giannelli iperscooter besteld maar kreeg de g-4 binnen.
Gister toch maar gemonteerd want in mijn ogen zit er op het uiterlijk na geen verschil in.
Het stotteren lijkt me niet aan de vario te liggen maar zal hem toch maar eens uit laten lezen, kan nooit kwaad.
 
Laatst bewerkt:
Heb het nu weer teruggelezen, en zo te horen heb je 12,5 13 en 13,5 geprobeerd. 12,5 lijkt mij te licht, het allerbelangrijkste voor mij is topsnelheid. Ik wil wind tegen 100 echte kilometers kunnen halen, maar misschien is dat met 94 kilo 1.93m een illusie.
 
Sphere2 ik zou hebben gezworen dat ik 12,5 gram in de vario heb zitten, maar na het stuk ook weer even terug te hebben gelezen weet ik het weer, er zitten 13 gram rollers in van Dr Pully

Voor de zekerheid heb ik nog even gekeken, want ik heb nog 13,5 grams van DR pully liggen de 13 gram rollers zitten er in, dus die moet je hebben.

heb de post ook maar even aangepast naar 13 gram O-)
 
Laatst bewerkt:
Geen idee Roedy maar ik ga het proberen als ik gereedschap heb om die vario uitelkaar te slopen.

Trouwens net 270 offerte voor 2 city grips. Het is misschien niet duur maar ik vind het wel veel geld. Vanmiddag maar eens kijken hoe ingewikkeld het is om het achterwiel eraf te slopen.
 
Zeker is het verschil merkbaar dat kan ik je verzekeren, als je het filmpje bekijkt dan kun je met eigen ogen zien hoe de vario werkt met de Dr pully rollers.

Probeer het maar en je zal het verschil zeker merken :Y

let wel op dat je de rollers er GOED in zet ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan