2003 fazer 600, slaat soms af tijdens rijden

Woodshooter

Rookie
18 aug 2015
2
0
Mijn 2003 fazer 600 slaat af en toe tijdens het rijden electrisch af om vervolgens direct weer aan te slaan.
Dit doet hij echter sporadisch, we zijn net terug van vakantie. Gedurende deze vakantie hebben we 2600 km gereden en heeft de motor dit +/- 25 keer dit gedaan
Verlichting en andere elektrisch vragende onderdelen lijken gewoon te blijven functioneren.
Na de vakantie heeft hij af en toe ook startproblemen gehad in de vorm van dat alles wel functioneerde maar totaal geen spanning te hebben naar de startmotor alsof de dodemans knop is ingeschakeld.
Er zit net een nieuwe accu op dus daar zoek ik het niet in
Heeft iemand enige suggesties waarin ik zou kunnen zoeken???
Contactslot en dodemans knop heb ik al uit elkaar gehad maar niets bijzonders gevonden

Vriendelijke groet
Anita
 
Ik heb zoiets eens gehad met een Hornet 600, dat kwam omdat er wat roest op de - pool/klem van de accu zat en hij dus slecht contact maakte. FF schoongemaakt en nooit meer last van gehad.
 
even gecheckt. De accu Polen zien er netjes uit, toch maar even voor de zekerheid schoon gemaakt. Zelf denk ik ook aan zoiets. Ik denk alleen niet dat dit het probleem is omdat er dit jaar een nieuwe accu op is gezet, maar je weet nooit
 
Elk jaar een nieuwe accu ? Ik,ofwel mijn motoren doen/deden allen zeker een jaar of drie met hun accu's en dat waren niet eens de duurdere en ben ik er ook niet overdreven zuinig mee omgegaan in de zin van druppelladers 's winters ed,ook omdat ik als het even kan practisch het hele jaar rijdt.

Wat betreft je vraag;heb je je zekeringen en daarbij ook je zekeringkastje al gechecked op stuk,vuil,oxidatie,draadbreuk,smelten ed.?

Groet,Auke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan