Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.729
9.049
Op reis
Facebook
Na alweer 3 delen van deze motorscooter inmiddels deel 4.

Nieuwe Honda SH300i
Nieuwe Honda SH300i deel 2
Honda SH300i deel 3

Wat is het toch dat deze bloedmooie scooter alleen de meest hippe en modieuze motorrijders lijkt te trekken ?
honda-sh300i-03.jpg


Als je kan opscheppen tegen je vriendin die paard rijdt , dat je maar liefst 27 pk hebt :
honda-sh300i-sporty-2.jpg


Kortom een zeer veelzijdige motorscooter voor mensen van allerlei pluimage met allerlei hobby's :
maxresdefault.jpg


Daarentegen ook een erg fijne machine die makkelijk 1 op 30 loopt.
Fijn zit als je niet al te lang bent en geen schoenmaat groter dan 45.
Standaard werd geleverd met een topkoffer omdat er geen helm onder het zadel past, vanwege de grotere (16 inch) wielen. Deze ruimte is er wel sinds 2016 .

Voor ervaringen met banden , zie de vorige delen of hier : Alles over Banden, Scooter-Banden! rubber.

Er is ook een overzicht van webshops voor motorscooters DIE MOET IK NOG EVEN OPZOEKEN JAJA....komt hier dus.....

WPHBoek (WebEngine):

Honda_SH300i_Service Manual(full_Jan_permission).pdf


Een verzameling nuttige links van Pre-Vutter :

owners manual:

Honda SH 300 2007 handleiding

Parts:

2011 SH 300 SCOOTER Honda motorcycle # HONDA Motorcycles & ATVS Genuine Spare Parts Catalog

Uitlaten;

EasyParts.nl - Uitlaten

Windschermen;

Honda Scoopy SH 300 Windschermen


Roadtest mod 2011:

HONDA SH 300i NEU – ROLLER-TEST 2011 – FAHRBERICHT

Roadtest mod.2016:

HONDA SH300i TEST ROLLER-NEWS 2016



Aan een ieder hier natuurlijk de oproep het te laten weten als er iets in de OpeningsPost moet zodat alle belangrijke info centraal komt te staan en kan meegenomen worden naar een volgend deel

Mocht met met foto in de OP willen, zelfde verhaal :)
 
Laatst bewerkt:
Leuke openings post foto's, dat zal niet veel mensen enthausiast maken. :?
We gaan vrolijk door in dit topic deze topscooter nog beter en leuker te maken!
Bedankt voor het maken van deeltje 4 LePensZeur! :Y
 
Het was/is sarcastisch bedoelt.
Het lijkt mij dat men interesse krijgt in een bepaald model motorfiets en dan op zoekt gaat naar info/gelijkgestemden.
Veel vinden het een simpel stads scootertje, ik heb hem juist genomen omdat het wel een leuk formaat is maar toch nog wat vermogen heeft.
dus het is geen sofa zoals een burgman650 en geen racer als een Tmax :)
 
Past er eigenlijk een helm onder de buddy? Ben aan het kijken naar een scoot voor woon-werk, maar wil perse een helm onder de buddy kwijt kunnen.

Vond an sich bijv. een Dylan al best, maar daar past geen helm in. Heb nog geen kleinere scoot gezien waar een helm in past. De SH300 zou voor mij qua formaat de max zijn...
 
De sh serie heeft grote wielen waardoor er geen helm onder het zadel past, tenzij je een nieuwe kunt kopen , het is honda toch gelukt om het 2015 model grote wielen te geven EN ruimte voor een helm.

Scooters met kleine wielen kunnen soms wel een helm hebben maar sturen slecht wat zich meestal uit in op je bek gaan in de regen.
 
Laatst bewerkt:
Nog eens even geïnformeerd naar de nieuwe Honda SH300, gaat niet eerder worden dan halverwege September....

Wachten kan soms lang duren..... |(
 
Laatst bewerkt:
Nog eens even geïnformeerd naar de nieuwe Honda SH300, gaat niet eerder worden dan halverwege September....

Wachten kan soms lang duren..... |(

Dat is zuur, maar voor de pekel komt rijd je wel moet je maar denken.. :)
(Of gaat ie in de winterstop?)
 
Laatst bewerkt:
Dat is zuur, maar voor de pekel komt rijd je wel moet je maar denken.. :)
(Of gaat ie in de winterstop?)


Winterstop doe ik niet aan, stop alleen bij winterweer dan gaat die lekker de verwarmde schuur in....maar zodra het weer kan weer snel de weg op :]

Had vandaag wel even gebeld met Honda, die wisten me te melden dat scooter geleverd kon worden...

Dus ik snel bellen met mijn dealer, deze heeft ook even gebeld.....bestellen kan al wel maar worden niet eerder geleverd dan half september...

Dan maar hopen op mooie deal :Y
Heb niets in te ruilen dus wie weet....
 
Zojuist via PB binnen gekregen van pre vutter, deze zeer complete lijst van links :

*deze staan inmiddels in de OP*

gelijk maar even posten om te kijken of kopieren plakken lukt met links erin :)

de eerste 2 links werken niet, dus bij deze het verzoek aan pre vutter om ze hier in een reactie/post te zetten, dan kan ik bij de bron van het bericht en het 1op1 plakken naar de OP.
als iemand nou geen idee heeft waar ik het over heb, dan is dat eigenlijk best goed, is een forum 'tekortkoming' ;)


Hartelijk dank !
 
Laatst bewerkt:
Toch mis ik nog wat site's zo als Makina parts en ling honda parts enz. als de storing bij ziggo voorbij is zal ik wel aanvullen...
 
Laatst bewerkt:
Was ik met de auto in Essen geweest en om 19.00 uur geparkeerd op standplaats voor bussen, ik dacht geen toeristen bus te zien om 19 uur, ik dacht zal wel meevallen met controle.
kwam ik later terug zat er toch een briefje tussen de ruitenwisser.
ik thuis vertaald , zou er toch een administratieve sanctie volgen.
kreeg ik vandaag de parkeerboete thuis, ik ben nog nooit zo blij geweest met een boete.
10 euro.
 
Toch mis ik nog wat site's zo als Makina parts en ling honda parts enz. als de storing bij ziggo voorbij is zal ik wel aanvullen...

volgens mij had zuunig al ergens een verzameling gemaakt ( in deel 3 ? )
ik zoek die nog wel even, of als jij wilt , be my guest ;)

werkplaatshandboek van webengine is toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
volgens mij had zuunig al ergens een verzameling gemaakt ( in deel 3 ? )
ik zoek die nog wel even, of als jij wilt , be my guest ;)

werkplaatshandboek van webengine is toegevoegd.
Kan me eigen eigelijk niet meer herinneren, dat ik die gemaakt had.
Ik vroeg wel een keer aan Webengine of er geen mogelijkheid is om honda onderdelen te bestellen in Nederland bij een webwinkel.
 
Laatst bewerkt:
Met Bulldozer wederom gezellig zitten sleutelen en koffie gedronken.. (hij sleutelen ikke koffie drinken) en de bewuste rammel opgesnuffeld.

sleutelen, testrijden,sleutelen testrijden en de uitslag is.... Pipo je hebt niet 1 rammel maar twee en een kraakje. Lekker wel en bedankt voor de moeite tot ziens. Grote voordeel is dat we de knikkerbakrammel zoals we m noemen geelimineerd hebben en de anderen uiteindelijk alleen met het blote oor, zonder helm en vooroverhangend op de rijdend scooter (geen aanrader overigens) te horen zijn. Oftewel alleen voor de extreme mieren...kers onder ons. De kraak die alleen te horen is als je de vering induwt heeft te maken met plastic "plaatwerk" wat onder je buddy zit en waar speling zit. Dat wordt voor Motoport ff fiksen.

Binnenkort gauw weer de MHR en de juiste rollen erin zetten (ja jullie raden het al...ikke koffie drinken en Bulldozer sleutelen want aan een goed huwelijk moet je niets veranderen) want de standaard set up is nu opeens wel heullllll laaaaanggggggzzzzzaaammmmm voor mn gevoel. Ook de db killerloze Akrapovic klinkt bedremmeld zo met die lage(re) toeren })
 
Heh kom er ook net vandaan, even de olie opgehaald en gelijk blijven plakken :)

Was erg gezellig en leuk om jou en een deel van het gezin te ontmoeten!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan