Nieuwe accu....Gel of Li-Ion?

SD990

Rookie
6 aug 2015
10
0
Ik heb mijn Superduke nu al 9 jaar, nog steeds de eerste accu en wil graag een accu op voorraad hebben mocht de originele bezwijken.
Nu vraag ik me af welke accu ik zou aanschaffen, Gel of Lithium Ion? Ik heb geen idee over voor- en nadelen van elk type...

Kunnen jullie me adviseren?

Bvd, Marcel.
 
Ik heb mijn Superduke nu al 9 jaar, nog steeds de eerste accu en wil graag een accu op voorraad hebben mocht de originele bezwijken.
Nu vraag ik me af welke accu ik zou aanschaffen, Gel of Lithium Ion? Ik heb geen idee over voor- en nadelen van elk type...

Kunnen jullie me adviseren?

Bvd, Marcel.

Of kijk eens 3 berichten terug in techniek......Accu's, hoe zit het nu echt?
 
Laatst bewerkt:
Nu vraag ik me af welke accu ik zou aanschaffen, Gel of Lithium Ion? Ik heb geen idee over voor- en nadelen van elk type...
Bij een Gel-accu is het accuzuur in de vorm van een pasta tussen de platen aanwezig. Dit type accu is gevoelig voor opslag zonder geladen te worden. Ook als reserve-exemplaar op de plank moet deze ééns in de paar maanden even geladen worden.

Ik heb eens 2 van deze accu's mee gekregen die meer dan een jaar bij de doe-het-zelf-werkplaats op de plank hadden gestaan en zich met geen enkele mogelijkheid meer lieten opladen om te kijken of er nog iets aan te doen was. Niets kreeg ze meer aan het werken, zelfs 24 V niet.
 
Ik heb mijn Superduke nu al 9 jaar, nog steeds de eerste accu en wil graag een accu op voorraad hebben mocht de originele bezwijken.
Nu vraag ik me af welke accu ik zou aanschaffen, Gel of Lithium Ion? Ik heb geen idee over voor- en nadelen van elk type...

Kunnen jullie me adviseren?

Bvd, Marcel.
Aangezien 9 jaar uitzonderlijk lang is voor een motorfietsaccu, lijkt het mij het beste om de originele te kopen.
 
Ik had het artikel 3 regeltjes natuurlijk al gelezen, hier is echter geen echte conclusie aan verbonden. Alleen dat gel-accu's niet aan te bevelen zijn. Verder staat er niets over Li-Ion accu's vermeld.

Had dus gehoopt dat iemand ervaring met bijvoorbeeld Lithium accu's heeft.

Het advies van RR zal ik ter harte nemen, gewoon weer een originele accu bestellen...
 
originele heeft als voordeel dat het past.

LiFePo accu's zijn m.i. op alle vlakken superieur, behalve de prijs. en omdat ze kleiner zijn, moet je soms een oplossing bedenken om hem vast te zetten, maar ik weet niet of dat op een SD lastig is.
 
originele heeft als voordeel dat het past.

LiFePo accu's zijn m.i. op alle vlakken superieur, behalve de prijs. en omdat ze kleiner zijn, moet je soms een oplossing bedenken om hem vast te zetten, maar ik weet niet of dat op een SD lastig is.

:^ , behalve dan allen hier die zeggen dat die dingen ontpoffen :Z
en niet een motobatt nemen omdat op de site dat ding zou moeten passen, dat doet hij wel, maar zoek er 1 waar de cca waarde van opgegeven word en die overeenkomt met de originele.

Overigens heb ik niks tegen motobatt, maar daar ben ik bovenstaand voorbeeld bij tegen gekomen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in mijn Kawa z1000 1977 een Ultrabatt UB400Lite accu gezet. Ik koos hiervoor omdat ik met beperkte montageruimte na een verbouwing zat.
Goeie accu's, veel cca, alleen wel duur. En je hebt voor deze accu's een speciale druppellader nodig dus alles bij elkaar was ik € 220,= kwijt
 
Terug
Bovenaan Onderaan