Daytona 675/650/600 deel 12 Vol de lente in!

Hier ook maar weer eens spieken...

Laatst huidige eigenaar op Feestboek gevonden. Gozer rijdt er nog steeds met veel plezier op.
Mis de motor niet, maar een motor wel.

Net pak gepast en toch eens kijken voor een waardige vervanger.
 
Ik ben een tijdje niet op MF geweest, dus lees het nu pas.

Hoe was jullie proefrit? Schrok je wel toen je het gas voor de eerste keer opentrok?
Hadden/Hebben jullie ook geen last van jullie polsen dan zoals BRooster dat wel heeft? Want las dat sommige dat ook hebben.

En ja ik vraag dit omdat ik benieuwd ben naar de ervaringen van mensen die deze motor als beginnermotor hebben gekocht (natuurlijk verschilt de ervaring per persoon, maar ben gewoon benieuwd). Ook mensen die al veel langer ervaring hebben ben ik ook wel benieuwd naar.

En natuurlijk ga ik ook proefritten, maar moet tot half augustus wachten totdat ik hopelijk dan mijn rijbewijs binnen hebt. Tot die tijd wil ik zoveel mogelijk informatie verschaffen :9

Mijn reden om een daytona te kopen waren vrij simpel, het reed lekker. Makkelijk te doseren en had eigenlijk totaal geen last van me polsen. Maar wellicht het feit dat ik regelmatig mountainbike, zal wel voor enige gewenning hebben gezorgd.

De proefrit was wel een grappig verhaal.
De motor stond bij MP Rockanje, en had al contact gehad met de heren.
Eenmaal daar en klaar voor een ritje, vraag ik. Hoelaat verwacht je me eigenlijk terug?
Zegt ie: "ach rijd maar rondje. Half uurtje tot een uurtje ofzo. Weet je wat, rijd anders gewoon lekker stukje naar huis en weer terug".
Hij wist dat ik woonachtig ben in de regio Middelburg... uhm in 1u heen en weer ga ik niet redden hoor...
"Geen probleem, we zijn tot 17:00 open".

Lol Nou heb het er van genomen :)

Verder was ik gewoon verkocht, looks, prijs en kmstand. Alles bij elkaar. Dat was gewoon de motor die ik ging kopen.

Week later zou ik hem zaterdags ophalen, had net 2 weken rijbewijs ofzo.
Valt donderdags een brief op de mat, ik had toegangskaarten voor de TT gewonnen ze lagen klaar bij de kassa.
Dus ik contact met toenmalige collega, die ook zou gaan. Kan ik bij je pitten en mee naar assen? Heb kaarten. Hij gaf aan dat het geen probleem was.
Dus ik regelen met MP, ik kom hem vrijdag halen.
Vrijdags motor gehaald. Van Rockanje door naar Spijkenisse en samen door naar Zoetermeer dezelfde avond.
Volgende dag Zoetermeer - Assen en terug naar huis.
Na die 600km in 2 dagen was ik aardig verrot. Maar moet toegeven me polsen vielen wel mee. Waren eerder me benen/knieen.



In ander nieuws, ook ik ben nu aan het sparen voor een Street Triple, iig denk dat dat het gaat worden.
 
Weer supersport? Of een ander model Triumph?

Ik denk iets in de richting van een KTM SMC of Yamaha XT660 of iets anders.
Eerst maar eens zoeken voor zo een soort motor, iets met meer fun en wat je snel pakt en misschien ook wel voor woon-werk (6km, ja ik ben lui).
 
effe spammen, jullie vonden plaatjes toch ook leuk :)
large
 
Ik denk iets in de richting van een KTM SMC of Yamaha XT660 of iets anders.
Eerst maar eens zoeken voor zo een soort motor, iets met meer fun en wat je snel pakt en misschien ook wel voor woon-werk (6km, ja ik ben lui).
Heb een 690 SMC-R gehad, (gejat voordat ie was ingereden) dingen zijn echt art5 uitlokkers :Y , Afsnijden van rotondes, drempels merk je niet, echt lache in de stad *O* . Snelweg is drama -O-
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een Daytona 675 gehuurd. En Wow wat een top fiets! *O* ik had nog nooit op een sport fiets gereden. Rijd zelf op een Kawa Z750, is ook m'n eerste motor. Door m'n gare rug ben ik op een naked bike begonnen. Maar ik heb nu 2 keer op Lelystad (circuit) gereden, en dat gaat best lekker. Wil volgend seizoen veel vaker circuit gaan rijden, en minder op straat. Dus ik dacht, ik moet eens kijken of een 600 sport fiets wat voor mij is. Ik moet er af en toe ook een dijkje mee kunnen rijden. Had nog nooit een 3 pitter gereden, en ik las dat de 2013 Daytona niet zo'n extreme zithouding had. Tenminste niet zoals het vorige model. Lekker gereden, motorblok is echt geweldig. Mix van koppel en doorhalen is zo perfect, en de remmen zijn ook super. Ik vond er wel een hoop hitte afkomen bij een stoplicht, maar volgens m'n pa komt dit omdat ik geen motoren met kuip gewend ben. Tot slot nog een vraagje. Ik zou dit model graag kopen, maar er staan er 2de hands zowat 0 te koop. Wel wat R versies, maar dat is buiten budget. Er is een rode versie, maar nog nooit zien rijden in Nederland. Zijn er zo weinig verkocht van het 2013 model -O-
 
Vandaag een Daytona 675 gehuurd. En Wow wat een top fiets! *O* ik had nog nooit op een sport fiets gereden. Rijd zelf op een Kawa Z750, is ook m'n eerste motor. Door m'n gare rug ben ik op een naked bike begonnen. Maar ik heb nu 2 keer op Lelystad (circuit) gereden, en dat gaat best lekker. ...

Welke?, politie of midland? Als het Midland is moet bovenstaande foto wel bekend voorkomen qua omgeving *D

rijden totaal iets van 16 R versies rond begrijp ik van mijn dealer/sleutelaar. maar hoeveel gewone weet ik niet. Gewoon blijven zoeken tot je er een tegenkomt. Zo heb ik het ook gedaan, mijne is de ex demo van Roke.
 
Laatst bewerkt:
Om het topic nog een beetje levend te houden.

Heb een rode daytona 675 gekocht van het bouwjaar 2012.
Kan hem volgende week ophalen :D.

2u7sg9z.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welke?, politie of midland? Als het Midland is moet bovenstaande foto wel bekend voorkomen qua omgeving *D

rijden totaal iets van 16 R versies rond begrijp ik van mijn dealer/sleutelaar. maar hoeveel gewone weet ik niet. Gewoon blijven zoeken tot je er een tegenkomt. Zo heb ik het ook gedaan, mijne is de ex demo van Roke.
Ik reed op het politie circuit, Midland wel gezien omdat ik daar eerst heen gereden was. Mooie fiets hoor Jappie007, die R versie is helemaal geweldig *O*. Bevalt de QS een beetje? Oh en Risa88 gefeliciteerd met je aankoop, super mooi ding. Dit model zit mij iets te extreem, anders zou ik die ook overwegen. Blok is ook gewoon hetzelfde, en wat een top blokje is het :]
 
Thnx mannen!

Ook maar meteen de beste all risk verzekering afgesloten en goeie sloten gehaald en hopen dat ze er van af blijven 😒. Wil deze niet kwijtraken 😁
 
Goedemorgen!

Mijn motor is binnen :D en heb eigenlijk een vraagje... Bij mijn motor zat geen handleidingboekje bij. Nu gaat mijn dealer bij de vorige eigenaar erachteraan of hij het boekje nog heeft. Nu is het zo dat ik wel handleidingboekjes vindt op het internet, maar deze dateert van het bouwjaar 2006 - 2008. Mijn motor is van 2012. Maakt het veel uit dat ik die instructieboek kan gebruiken of zit daar bijna geen verschil in ivm het bouwjaar en kan ik hem gebruiken? En weet een van jullie ook of die in het Nederlands te krijgen is, want dat leest toch iets makkelijker :').

Alvast bedankt!
 
Is het niet eigenlijk een 2010-2011 model, maar dan misschien in 2012 op kenteken gezet? Volgens mij zijn qua uiterlijk de stickers en onderkuip anders op een 2012 model.
Wat betreft handleiding zijn het 2006-2008 en latere model voor het overgrote deel wel gelijk aan elkaar.
 
Goedemorgen!

Mijn motor is binnen :D en heb eigenlijk een vraagje... Bij mijn motor zat geen handleidingboekje bij. Nu gaat mijn dealer bij de vorige eigenaar erachteraan of hij het boekje nog heeft. Nu is het zo dat ik wel handleidingboekjes vindt op het internet, maar deze dateert van het bouwjaar 2006 - 2008. Mijn motor is van 2012. Maakt het veel uit dat ik die instructieboek kan gebruiken of zit daar bijna geen verschil in ivm het bouwjaar en kan ik hem gebruiken? En weet een van jullie ook of die in het Nederlands te krijgen is, want dat leest toch iets makkelijker :').

Alvast bedankt!
Wel in het Engels
2009 - 2012 handleiding
Triumph Daytona 675 Owners Manual | Gasoline | Motorcycle
Is echter voor een groot deel toch hetzelfde als het 2006-2008 model
 
Wie kan mij wat meer vertellen over de gear shifters (blauwe ledlampjes)? Ik weet dat het gaat over het moment van schakelen en toerental, maar wie kan me daar iets meer informatie over geven.

En hoe hebben jullie ze ingesteld? Wil ze ook instellen, maar wat is de beste instelling?

Ik ben hier nog allemaal een leek in :') en zo kan het topic nog een beetje in leven blijven :P.

Alvast bedankt!
 
Gewoon instellen zodat je weet dat je tegen de max toeren aanloopt. Niet zo heel spannend :P
 
Bekijk Mijn Motor-Forum
Bekijk onderwerpen


Hallo,

Iemand interesse in een tai tidy van evotech (korte ktp houder)
voor een daytona 675 2013?
Past ook op een street triple.

full

full


complete set nieuw in de doos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan