Suzuki DR650 RS - Wielen

Michael94

Rookie
21 aug 2015
4
0
Gezien de populariteit van dit forum en de vele antwoorden op vragen heb ik me zojuist aangemeld.

Ik ben reeds door inruil in het bezit gekomen van een Suzuki DR650. Nadat ik een stukje met de motor heb gereden heb ik besloten de motor te houden voor cross-gebruik op eigen terrein of op de daarvoor bestemde plaatsen.

Er zitten nu originele banden op. Aangezien ik geen verstand heb van motoren ben ik in de veronderstelling dat de achterband een crossband is en de voorste een gladde(re) band. Dit gezien het profiel van de banden.

Is het mogelijk om zowel voor als achter de motor te voorzien van crosswielen zonder daar al te veel aanpassingen voor te hoeven verrichten? Of is het dan zo dat de motor niet meer optimaal functioneert omdat dit niet origineel is?

Ik hoor graag wat jullie tips en antwoorden zijn!

Het gaat om onderstaande motor in dezelfde kleur en met hetzelfde bouwjaar.

SUZUKI DR 650 RSE - Image #10
 
Kijk, dat is dus al een punt. Nogmaals ik heb er geen verstand van, wel een motorrijbewijs en en wil dus op eigen terrein door het weiland rijden. Is dat uberhaupt goed te doen met deze motor?

Er zitten nu 18 inch wielen op de fiets.
 
Kijk, dat is dus al een punt. Nogmaals ik heb er geen verstand van, wel een motorrijbewijs en en wil dus op eigen terrein door het weiland rijden. Is dat uberhaupt goed te doen met deze motor?

Er zitten nu 18 inch wielen op de fiets.
Das gewoon off road rijden.

Koop een setje off road bandjes in jouw maat.
Hoef je geen nieuwe wielen voor te kopen.
 
Laatst bewerkt:
Beter een wat oudere wr (yamaha) aanschaffen..
XR modellen zijn niet zooo.. goed,
Kleinere motor, cc's = vaak ook lager gewicht, wat de handelbaarheid ten goede komt..
Maar een nieuwer model, xr(400) is al veel beter...
Check anders eens op www.alroadmaniacs.nl
Leuk informatief forum,
Wil je verder met de door jouw aanwinst, beperk je dan tot hooguit onverharde paden of gravel.
En maak t jezelf niet te moeilijk, een DR650, is meer een leuke, hoge wegmotor, waar verder niets mis mee hoeft te zijn..
Succes met je keuzes,
Oh,
Ik heb geen aandelen, maar kijk eens op motox.nl voor cursus van ene frans verhoeven.....
 
Ach zwaar kan leuk zijn, heb een Dr800 van 200kg en hield daar laatst een Honda CRF450X leuk bij, bestuurder keek nog al vreemd op toen hij opzij keek en ik naast hem zat, goed was op redelijk hard zand en op t echt zware werk hou ik t lichte spul niet bij

En heb er een wat lichtere maar nog steeds zware KTM [140kg] naast.
 
Dat is kort en bondig. Onderbouw je antwoord aub dan weet ik ook waarom niet.
Je motor is vooral bedoeld om op de weg te rijden en zo nu en dan een stevige zandpad.
Ik denk dat het door de wei rijden erg snel zal gaan vervelen.
Op een crossbaan gaan rijden is bijna onmogelijk met je dr.
 
oh.. is dat zo?

gaat prima vind ik.. wel zwaar, maar voor recreatief gebruik prima te doen.
Je kan er aardig mee springen ook nog.

11863468_1159737000709827_7073163489086522745_n.jpg


zo een toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan