Stuurgewichtjes verwijderen r6 2005

Ins4ne

Die hard MF'er
30 dec 2003
273
0
Hallo mf vrienden,

Mits mijn stuurgewichtjes niet meer de moeder mooiste zijn had ik deze graag willen vervangen.

Maar ik krijg die in geen enkele beweging. Kunnen deze met een linkse draad bevestigd zijn? Zodat ik mss niet de hele tijd in de verkeerde beweging aan het draaien ben. Had ook al gelezen dat deze met een soort van silicone konden vast zitten.

Enige tips voor deze krengen los te krijgen?
danke
 
Waarschijnlijk zitten ze 'gewoon' vast met Loctite. Zo niet dan heb je een aardige kans dat ze er vanzelf uit trillen (helaas ervaring mee _O- )

Of meer kracht zetten, of voorzichtig warmstoken al weet ik niet of dat laatste een slimme zet is aangezien je dicht bij de handvaten zit.

Als je btw de zoekfunctie gebruikt had, had je de oplossing zelf ook al kunnen vinden.
 
Laatst bewerkt:
ok, thx :') :') :')
Had zoekfunctie wel gebruikt maar zocht nog specifieker voor mijn merk. Misschien dat ze andere richting moest uitgedraaid worden?

Ik heb er nu een halve bus wd40 in gespoten en ga half uurtje wachten vooraleer ik het nog eens probeer.
 
De stuurgewichten van een R6 hebben géén linkse draad.
Loctite is héél waarschijnlijk.

Warm maken met een föhn of een elektrische verf-af-brander (hete lucht) gaat goed als je je handvatten even met een natte doek omwikkelt.
(er komt geen vuur aan te pas en zo smelten ze niet)

En passend gereedschap (inbusdop 5 op een ratel) is óók wel een must.
(je kunt die inbusboutjes maar 1 keer kapot draaien)
 
Laatst bewerkt:
De stuurgewichten van een R6 hebben géén linkse draad.
Loctite is héél waarschijnlijk.

Warm maken met een föhn of een elektrische verf-af-brander (hete lucht) gaat goed als je je handvatten even met een natte doek omwikkelt.
(er komt geen vuur aan te pas en zo smelten ze niet)

En passend gereedschap (inbusdop 5 op een ratel) is óók wel een must.
(je kunt die inbusboutjes maar 1 keer kapot draaien)

:Y , warmstoken is de beste (misschien wel de enige) manier. Maar ik durf en doe het ook wel met de open vlam, hoor Alex. :)
 
:Y , warmstoken is de beste (misschien wel de enige) manier. Maar ik durf en doe het ook wel met de open vlam, hoor Alex. :)


Ja, daar bij Slochteren weten ze wel met open vuur om te gaan. :9 ;)

(Ha Jeroen :) ) Heb TS ook maar een veilig alternatief aan de hand gedaan.
Met een "net" brandertje gaat een Loctite verbinding inderdaad gerichter en sneller los.

Heb ze bij de R 6 hier wel eens vervangen. (zoonlief iets te plat door de bocht)
Maar niet met Loctite vast gezet. Je schroeft de inbusbout in een soort kunststof (klem) vatting. (zat standaard ook geen Loctite op) Deze bevestiging trilt niet zomaar los.
En mocht dat in voorkomend geval wel plaatsvinden dan zie je dat snel genoeg.
(inbusboutjes hebben voldoende lengte, vallen er niet zo maar uit)
 
'( Hou op schei uit, die open vlam is niet zo erg. Maar mn huis dat iedere x weer schade heeft,...........jaja O-) wordt allemaal betaald en hersteld, maar wie zit er nu op te wachten dat je ieder jaar 2 weken bouwvakers en steigers rondt je huis hebt. En dat kraken snacht's wend ook nooit hoor. :N En overal in de buurt staan de huizen in de steigers, ik wou mn huis graag verkopen en wat anders......nou veel succes. :')

:$ Sorry snel weer ontopic:

Idd is dat rubber of kunstof het gene wat moeilijk te verwijderen is. Dat zit na verloop van tijd als het ware gevulkaniseerd. Dus dat moet je door middel van warmte los zien te weken. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan