Kawasaki ZZR600 uit 1993 gaf een grote knal en viel stil

RacingRickert

Rookie
24 jun 2015
8
0
Hallo leden,

Ik zit met een probleem, ik reed pas met een vriend in Antwerpen, beide op een ZZR600. Het was die dag erg warm en we zochten een plekje om iets te gaan drinken.

Er ligt daar een mooi stuk met allemaal keien waar we overheen moesten toen mijn motor ineens ging happeren.
Vlak hierna gaf hij een grote knal uit de uitlaat.
Ik keek om naar mijn demper omdat hij al eens eerder verbrandingsproblemen had en er vlammen uit kwamen, dit was nu niet het geval.

Toen ik mij weer omdraaide viel de motor uit en kneep ik snel de koppeling in om naar de zijkant van de weg te rollen. Onderweg proberen te starten, tevergeefs..

Nadat we beide stil stonden gingen we eens kijken, starten deed hij ondertussen weer en hij maakte toeren als ik gas gaf, zoals het hoort.

We reden verder en ik heb geen problemen meer gehad. Op de terugweg weer hetzelde verhaal, nu viel hij niet stil zolang ik toeren bleef houden door met de koppeling en het gas te spelen. De ene keer deed hij niet raar en een enkele andere keer wel.

Toen ik de motor kocht zaten er was gaatjes in de uitlaat, waar de 4 pijpen 1 worden (laser uitlaatsysteem) die hebben we dichtgelast alleen zijn er nu wat andere gaatjes bijgekomen.

Ik had verder iets gelezen over de tegendruk waarbij de verbranding in de uitlaat plaatsvind en de arbeidsslag niet genoeg kracht heeft om de motor aan te houden.
Kan dit het probleem zijn? Of moet ik heel ergens anders kijken?

Het is heel vervelend, want ik vertrouw hem nu simpelweg niet meer... Ik hoop dat jullie mij hierin kunnen helpen.

Alvast bedankt :} ,

Groeten, Rick
 
Dat gedoe met de uitlaat kun je wel wegstrepen als oorzaak.

Jouw blok reageert echt niet op een paar gaatjes meer of minder in de uitlaat, collector, of waar dan ook. Trouwens, normaliter zitten er een paar gaatjes in om vocht uit de uitlaten te laten lopen.

Je hebt een ontstekingsprobleem of een carburatieprobleem.
 
Het ineens 'zomaar' uitvallen van de motor op een hobbelige keien weg doet vermoeden dat er misschien iets mis is met de kill switch of bedrading er naar toe.
Of anders de contactslotschakelaar+bedrading
 
Terug
Bovenaan Onderaan