Auto wiel/motor band

ploktor

Rookie
22 jun 2006
4
0
Gaast
Hallo,

Ik hoor uit verschillende hoeken geruchten dat het mogelijk moet zijn om om een auto velg een motorband te monteren (lekkere vette achterband)
Anderen zeggen weer dat die niet om een autovelg passen omdat 16" in de autovelg-wereld net even anders is dan 16" in de motorvelg- wereld.
Ik weet het dus niet meer....
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of met zekerheid enige uitleg hierover kan geven?

Dus geen gissingen of gokjes, maar feiten!


PT
 
ik kwam dit tegen, er schijnt een hele 'darksider'-cult te bestaan van bikers die autobanden gebruiken op de achtervelg van hun 2-wielige motorfiets:
Ik weet dat op zijspannen er vaak autobanden worden gebruikt. Is ook logisch omdat een zijspan motor niet bedoeld is om over te hellen. Op een zijspan worden de autobanden dus op dezelfde manier gebruikt als op een auto.
Maar een autoband op een 2-wieler, daar had ik nog nooit van gehoord of over gelezen.

http://forums.delphiforums.com/n/ma...rt&prettyurl=/DarkSiding/start&gid=2038305650

http://darkside.nwff.info/?p=mileagedisplay

disclaimer: Blijkbaar is dit een hele controversiele praktijk.
ik zet het hier alleen neer ter info, ik heb er verder geen mening over. Ik heb er ook geen ervaring mee.
Maar het fascineert me wel.
Darksider cultuur :?

Er zijn er zat die autovelgen gebruiken in een motor, om welke reden dan ook.

en dan ev autoband, of motorband om de velg (of wiel, hoe u wilt).
 
Of je maakt een klos waar je je auto velg kan aanschroeven.
Op zijspannen dagelijkse praktijk:

full


full


full


Op de 16" van de TS (hij zal inmiddels gestopt zijn met motorrijden) past het volgende:
Metzeler Block C 3.50 -16 RF TT 58P (dit is een MOTOR-band speciaal voor zijspangebruik)
Continental - 110/70 16 M/C 52S TL (scooterband)
Avon MkII - 5.00 - s - 16 M/C 69S TUBED TYPE (dit is een MOTOR-band speciaal voor zijspangebruik)
Heidenau H 130/80 - 16 M/C 64P TL (scooterband)
Continental - 140/70 16 M/C 65S TL (scooterband)
Bridgestone 175/55 R16 80W BZ BSW Potenza RE 040
Dunlop - 175/60 HR16 TL 82H DU SP2030 E
Continental - 175/75 R16 TL 101R CO VANCO 2
Goodyear - 175/75 R16 TL 101R GY CARGO G26 E
Uniroyal - 175/75 R16 TL UN RAINMAX 2 101/99R

Dark side wordt meestal gedaan op zware bakken als de Goldwing en Electra Glide. Stuureigenschappen zijn dan minder belangrijk als levensduur. En je kan er echt achtjes mee draaien.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Zoals ik al bang was, veel giswerken opmerkingen en helaas (nog)geen oplossingen.
Ik zal even een beetje toelichten wat de bedoeling van mij is, zodat een ieder wat van de achtergrond mee krijgt.
Ik ben bezig om zelf een motor (lees chopper) te bouwen, en ik heb een hekel aan alles wat zo in de winkel te koop is en waar iedereen mee rond rijdt.
Toen ik van de mogelijkheid hoorde om een autovelg te gebruiken als achterwiel was ik dus ook meteen verkocht, dit was wellicht weer een van de "zo zie je ze niet vaak" uitdagingen, alles moet custom bedacht en gemaakt worden, daar ben ik gek op !!
Dus vandaar mijn brandend verlangen om het onmogelijke mogelijk te maken, maar dat lukt mij niet zonder een beetje hulp van een technisch forum....hee dat zijn jullie/wij dus!
Dus nogmaals, is er op deze gehele aardkloot nou niemand die mij hiermee op weg kan helpen?
Of is het beter om deze vraag eens bij het chopper forum neer te leggen?


Groeten PT::: :]



uuuhhh zijn autovelgen dan niet te koop in de winkel??
 
uuuhhh zijn autovelgen dan niet te koop in de winkel??
De reden dat hij afgehaakt is moet volgens mij te maken hebben met het feit dat het mogelijk is om een motorband om een autovelg te leggen (zolang beide maten het elkaar toelaten), want hij was op zoek naar het mogelijk maken van het onmogelijke, dus ...

... vermits het al mogelijk was, vond hij er zijn gading niet in :+
 
Waarom heb jij dat Dropje?

Ik kan mij niet voorstellen dat het lekkerder rijdt dan een motorband dus ik ben benieuwd.


Driften?? Of gewoon zuinig mbt banden kopen? :)
 
Hoi allemaal,

Zoals ik al bang was, veel giswerken opmerkingen en helaas (nog)geen oplossingen.
Ik zal even een beetje toelichten wat de bedoeling van mij is, zodat een ieder wat van de achtergrond mee krijgt.
Ik ben bezig om zelf een motor (lees chopper) te bouwen, en ik heb een hekel aan alles wat zo in de winkel te koop is en waar iedereen mee rond rijdt.
Toen ik van de mogelijkheid hoorde om een autovelg te gebruiken als achterwiel was ik dus ook meteen verkocht, dit was wellicht weer een van de "zo zie je ze niet vaak" uitdagingen, alles moet custom bedacht en gemaakt worden, daar ben ik gek op !!
Dus vandaar mijn brandend verlangen om het onmogelijke mogelijk te maken, maar dat lukt mij niet zonder een beetje hulp van een technisch forum....hee dat zijn jullie/wij dus!
Dus nogmaals, is er op deze gehele aardkloot nou niemand die mij hiermee op weg kan helpen?
Of is het beter om deze vraag eens bij het chopper forum neer te leggen?


Groeten PT::: :]
Een autovelg is toch maar aan één kant mooi? Dan dus niet inhalen als de onafgewerkte kant rechts zit en zorgen dat je niet ingehaald wordt als die links zit :+
 
Had 1 van de streetfighter bouwers hier (Ron?) niet ooit een topic met een prachtige fighter met enkelzijde swingarm en een autowiel met dikke motorband.

Dat stond gewoon prachtig hoor!

Heb er geen foto van helaas....
 
Had 1 van de streetfighter bouwers hier (Ron?) niet ooit een topic met een prachtige fighter met enkelzijde swingarm en een autowiel met dikke motorband.

Dat stond gewoon prachtig hoor!

Heb er geen foto van helaas....
Heb ook eens een Yam XJ900S Diversion met zijspan gezien met als voorwielophanging een enkelzijde swingarm en met een dikke autoband. Ook geen foto :$
 
Terug
Bovenaan Onderaan