500cc V4 tweetakten

Dat ziet er uit als Alumide SLS. 3D print dus. Mooi.
3D printen is vet.

Stond laatst een heel cool artikel in race engine technology magazine over hoe 3D printen erg geschikt was voor race toepassingen. Lekker makkelijk aanpassen, relatief snel klaar, geen dure mallen.
 
Ik heb het Italiaans even in de vertaler gegooid maar deze spruitstukken zijn gemaakt van ABS en bedoeld als test exemplaren.
 
Update van het Italiaanse project
HOMEMADE TWO STROKE SPECIAL BIKES • Leggi argomento - Il mio V4 "da neuro"

10505557_10203857757664061_1643424879978832097_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een schakelkart met een Motori 7 blok met dezelfde cilinder, loopt goed en vermogen komt er lekker bruut in omdat er geen powervalve opzit (niet te vergelijken met de RM125 kart die ik ervoor had). Doet 43pk standaard.

Dat maal 4 en in een motorfiets is pure waanzin *O*
 
Laatst bewerkt:
Dat Honda patent ziet er niet uit als een racemotor.
Meer als een stationairmotor design. Wel slim met die extra balansbrug op de krukas, haast geen leibaankrachten en door de klep bovenin geen omkeerspoeling maar uniflow. Dit in combinatie met de injectie levert het een potentieel zeer schone motor op die extreem lang mee kan gaan met haast geen smering.
Generator design dus.
 
Een serieus vet two stroke project :Y ,nu al zeer fraai zonder zijn kleding aan.
 
Die ken ik wel die is ooit gemaakt door Gert van den Bosch, hij maakt er wel een dik verhaal van overigens, het is een mooie fiets maar met een aangepast standaard (stalen) RD500 frame. Kan hij er toch gewoon bij zetten, hij heeft hem ook niet erg lang gehad.

Hier een video van deze fiets gemaakt door de vorige eigenaar
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan