Collector afdichten

Jorn327

Rookie
25 aug 2015
4
0
Misschien een domme vraag maar is het mogelijk om bij een 4 in 2 collector een van de 2 af te dichten, zodat je een 4 in 1 systeem krijgt. Is hier een 'stop' voor?

Mvg Jorn
 
Waarom zou je dat willen. ik zou iig het niet zomaar doen.

Door een pijp af te sluiten kan je motor de uitlaatgassen minder goed kwijt, dit kost je in ieder geval wat vermogen, en kan misschien ook wel leiden tot motorschade op lange duur.

Een voorsteltopic word hier trouwens wel op prijs gesteld, dan krijg je misschien wat serieuze reacties van mensen die dit wel geprobeerd hebben, gebruik ook de zoekfunctie eens, is vast wel wat over geschreven door iemand.
 
Excusses, ik ben nog niet zo bekend met het gebruik van een forum.

Ik ben met een caferacer bezig en voor de looks zou ik graag naar 1 demper willen.
Maar als dit niet zomaar gaat zonder problemen zal ik van dit idee af moeten stappen.

Bedankt voor de reacties
 
Een nieuwe collector maken is beter/mooier en zeker kwa flow en vermogen dus verstandiger😇maar ook duurder ja.....
Zie voor wat voorbeelden kwa uitlaten op de link hieronder.
 
Je kan niet zomaar een van de twee uitgangen dicht maken, want bij het ontwerpen van de collector is ie berekend op twee uitgangen. Als ie ontworpen zou zijn voor een enkele uitgang zou die uitgang een stuk groter zijn qua diameter.
 
Laatst bewerkt:
Mooie projecten!

Ik ga het eens even bekijken misschien dan toch maar een nieuwe collector maken.
Mijn vraag voor het afdichten van de collector is bij deze dus wel zo'n beetje beantwoord.
Bedankt voor de reacties
 

Ja zo zie je maar weer, iedereen roept wat en allemaal denken ze er verstand van te hebben, en je gevoel zou ook zeggen het gaat niet, maar vergeet niet , elke gas/uitlaatpuls komt door een of 2 kleppen heen , waarvan de opening vrij beperkt is ( goed gebeurt wel onder druk) maar de pulsen volgen elkaar op, dus er gaat nooit van 4 cilinders tegelijk gas door die pijpen...
En heel leuk om te zien dat nu iemand een uitdraai heeft, en gewoon laat zien dat het kan....

Er is ook niets moeilijker dan stromingsleer voor gassen, gewoon omdat elk ruw plekje, elk bochtje , elk obstakel invloed heeft op de stroming, en daarom kun je b.v. met flowen van koppen net zo makkelijk minder al betere stroming overhouden, dus als dat niet met de kleppen erin in met een rookgenerator is gedaan, blijft het vaak gokken
 
Ik heb er dus niet veel verstand van, maar aan de laatste reacties te begrijpen is het wel mogelijk.
Misschien moet ik het wel gewoon proberen, en gewoon voelen of de motor minder vermogen krijgt of beroerd loopt.

Het gaat trouwens om een xj550

Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan