Vermogens verlies bij legere tank

Hulssie

Rookie
16 aug 2015
13
0
Ik heb sinds enige tijd het volgende probleem met mijn Suzuki Bandit 1250 uit 2008.
Bij een volle tank rijdt hij prima. Na een km of 60 begin ik last te krijgen met vermogen vragen. Hij begint te haperen wanneer je snel op het gas gaat. Na ruim 130 km is het zo erg dat je bijna niet meer boven de 4000 tpm komt en na 200 km kom je bijna niet meer boven de 3000 tpm uit.

Ik heb al een middel voor een betere verbranding geprobeerd. Heb de tank helemaal leeg gemaakt en 98 benzine er in gegooid. Dealer heeft geen idee. Ook met tankdop open loopt hij niet goed.

Heeft iemand enig idee voordat de dealer allerlei onderdelen gaat vervangen in de hoop iets nuttigs te doen?
 
Staat je motor soms buiten? Want het kan zijn dat er water in je benzinetank zit. Benzine drijft op het water, maar is ook gedeeltelijk gemengd als emulsie door het bewegen/rijden. Ik had dit probleem ook, omdat de afvoer rondom de tankdop verstopt zat en t regenwater overstroomde in de tank.
mijn motor startte wel, maar bij gas geven/ hogere toeren, dan viel ie weer omlaag en uit.
ik heb de hele tank leeg getapt en zag heel duidelijk een laag water staan in de jerrycan.
 
Ja mijn motor staat 8 maanden buiten maar wel met een waterafstotend en ademende motoehoes erover heen.
Zou toch geen water in horen te komen en als hij de winterstalling ingaat tank ik hem helemaal vol.
 
Lijkt inderdaad een prima dealer te zijn. En het eerste contact was niet telefonisch maar ik ben langs geweest en heb het laten zien en horen. Alleen op dat moment was de junior monteur aanwezig en de senior monteur is er een week later mee aan de gang gegaan. Alleen maar goed voor junior, hij moet toch praktijk ervaring op doen. Ik was alleen even bang dat dat over mijn portemonnee zou gaan. Gelukkig ziet het daar niet naar uit.
 
Tja soms is het niet anders.
hebben ze nog tips gegeven om het te voorkomen? neem aan dat je normaliter gewoon bij de pomp tankt , omdat er vuil in je filter zat.
slotje kan je aanvragen met het gele driehoekje bovenin.
 
Ik heb in italie niet altijd de mogelijkheid gehad om E95 te tanken. Het lijkt erop dat er E10 in de tank is gekomen die dit heeft veroorzaakt. We waren met 8 motoren en ik ben de enige die er last van heeft gehad. In de Moto73 heeft laatst een artikel hierover gestaan. Sommige motoren schijnen niet tegen E10 te kunnen
 
iets van rubber in de pomp dan ofzo ?
Het ging over vuil in het filter, kan dat ethanol vocht aantrekt wat troebele troep kan veroorzaken ?
wat ik begreep werd e10 afgeraden bij auto's van voor 2001, wel gek dat een motorfiets van 2008 dat nog wel last ervan zou hebben.
 
Er lag een stuk oranje plastic in de tank van 7 bij 4 cm. Dat schijnt benzine te zijn wat aan elkaar klontert. Vandaar al het vuil in het filter. Daardoor is dus de pomp kapot gegaan. Dealer had wel eerder plastic in een tank aangetroffen en met een monteur van vrachtwagens kwam dit ook bekend voor.
 
Oranje plastic ?

Dan is dit het eerste wat bij mij opkomt :
trechter_pressol_02675.jpg


maar goed, je kan weer rijden :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan