carburateurs afstellen

xeroxice

Rookie
29 jan 2015
8
0
zevenaar
Hallo,

Ik heb een Suzuki RF600R en ben al een paar dagen aan het proberen om de carburateurs af te stellen. Ik krijg ze niet helemaal stationair. Het ontbreekt me aan de juiste kennis en apparatuur. Ik ben op zoek naar iemand in de omgeving van zevenaar die me hier bij wilt helpen. Ik wil graag zelf zoveel mogelijk kennis op doen van de motor. Lijkt het je leuk en gezellig om mij te komen helpen en mij iets te leren. (tegen een kleine vergoeding mogelijk)

Groet,

Biker Faysal
 
Hallo.

In een werkplaatshandboek van je motor staat vaak in hoe je de carburateurs kunt afstellen zonder duur gereedschap.

Mocht je toch iemand zoeken om het voor/met je te doen wens ik je veel succes :)

Groeten
 
Maar is er staat in de handleiding trottle stop screw op 1200/1400 r/min moet zetten en de engine carbs 1234 op 1300/1350 r/min maar welke moet eerst? moet ik eerst de carbs afstellen en dan pas de trottle cable screw of andersom want als beide worden ingedraaid zal die wellicht zoveel toeren maken?
 
Ik ben net tot de conclussie gekomen dat ik de verkeerde screw aan het aandraaien was, het is de gaskabel schroeven en niet de stationair schroeven. nu is mijn vraag waar zitten de stationair afstel schroeven op de kaburateur het gaat om een makuni bdst33 model33 hier een foto
IMG_20150828_112504
de kaburateurs en ik denk dat deze het is maar weet het niet zeker
IMG_20150828_112647
iemand enig idee?
 
Ik ben net tot de conclussie gekomen dat ik de verkeerde screw aan het aandraaien was, het is de gaskabel schroeven en niet de stationair schroeven. nu is mijn vraag waar zitten de stationair afstel schroeven op de kaburateur het gaat om een makuni bdst33 model33 hier een foto [afbeelding] de kaburateurs en ik denk dat deze het is maar weet het niet zeker [afbeelding] iemand enig idee?[afbeelding]
Klinkt niet goed.
Ik denk dat het beter is dat je iemand anders inschakelt.
 
Er zit maar 1 stationair schroef op en dat is die knop onderop je framebalk.

Die moet je op het voorgeschreven toerental zetten en dan kun je met vacuummeters je carburateurs synchroon zetten.

Verder wat Martell zegt :P.
 
Suzuki gsx 550 ef - '84 - 31.000 Km
....Deze zal ongeveer 15 jr stilgestaan hebben.Zat Loodhoudende benzine in...leeggelaten & bak gespoeld!Heb Carbu's opengedaan & gereinigd + Tankkraan.Deze wil enkel aanslaan door Startpiloot te gebruiken...Wanneer ik de Benzineslangen aansluit wil hij NIET starten!!!Iemand enig idee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan