Gisteren onderuit gegaan... Advies?

Spica

Rookie
28 aug 2015
2
0
Beste mensen,

Heb gister avond een 'low side' meegemaakt op de kawi. Koude banden, regen, te enthousiast en je kan de rest wel zelf verbeelden...

De schade is als volgt:
sJElrhM.jpg



Ik twijfel of ik deze ebay kit moet bestellen of toch laten repareren...

Wat denken de experts (en niet zo experts) van MF?
 
Met zo'n China kit zal de restwaarde van de motor nog lager liggen dan met originele beschadigde kuipen. Zou ik niet doen dus.
Gebruikte originele onderdelen via marktplaats/ebay kopen, al is het jammer voor jou dat het geen groene Kawa is. Van die kleur zijn er meer onderdelen te krijgen.
Of laten spuiten door een vakman als de onderdelen niet te krijgen zijn. Zo op het eerste gezicht lijkt de schade goed te repareren.
 
Met zo'n China kit zal de restwaarde van de motor nog lager liggen dan met originele beschadigde kuipen. Zou ik niet doen dus.
Gebruikte originele onderdelen via marktplaats/ebay kopen, al is het jammer voor jou dat het geen groene Kawa is. Van die kleur zijn er meer onderdelen te krijgen.
Of laten spuiten door een vakman als de onderdelen niet te krijgen zijn. Zo op het eerste gezicht lijkt de schade goed te repareren.
:^
Even zoeken op dit forum, er zijn genoeg spuiters en reparateurs hier aanwezig. Als dit de enige kuipschade is zou ik het laten herstellen en spuiten.
 
Laatst bewerkt:
Met zo'n China kit zal de restwaarde van de motor nog lager liggen dan met originele beschadigde kuipen. Zou ik niet doen dus.
Gebruikte originele onderdelen via marktplaats/ebay kopen, al is het jammer voor jou dat het geen groene Kawa is. Van die kleur zijn er meer onderdelen te krijgen.
Of laten spuiten door een vakman als de onderdelen niet te krijgen zijn. Zo op het eerste gezicht lijkt de schade goed te repareren.
Dat heb ik wel eerder gehoord over die China kits. Maar goed als het me nu veel goedkoper uitkomt moet ik toch die route nemen.

Tot nu toe heb helaas ik geen gebruikte/tweedehandse kuipen gevonden. Idd lastiger met deze kleur...

Even zoeken op dit forum, er zijn genoeg spuiters en reparateurs hier aanwezig. Als dit de enige kuipschade is zou ik het laten herstellen en spuiten.

Wat denken jullie dat de kosten zullen bedragen voor 2 kuipdelen? Iemand in het bijzonder in gedachten?

Bedankt voor de reacties.
 
Dan zou ik nog eerder enkel de hoogstnodige onderdelen vervangen zoals het knipperlicht en dan effe doorsparen. En ondertussen ebay ed in de gaten houden.
 
Dat heb ik wel eerder gehoord over die China kits. Maar goed als het me nu veel goedkoper uitkomt moet ik toch die route nemen.

Tot nu toe heb helaas ik geen gebruikte/tweedehandse kuipen gevonden. Idd lastiger met deze kleur...Wat denken jullie dat de kosten zullen bedragen voor 2 kuipdelen? Iemand in het bijzonder in gedachten?

Bedankt voor de reacties.
Zet je vraag incl foto's van je schade hier even neer, komt geheid een reactie op:
Het grote spuiten en laten spuiten topic.... deel 3
 
Een imitatiekuip kan je qua constructie niet matchen met een originele, de kleur gaat ook niet kloppen.

Ik heb met onze 636 daar ervaring mee laten we maar zeggen (de schade was ook iets groter)

Cruqed.jpg


één mazzel heb je, jou kleur matched goed met ducktape :+

Met veel gepruts is het uiteindelijk wel wat geworden

MONSTR1.jpg


Ik zou ook Ebay en Markplaats ( en de slopers) in de gaten houden voor een origneel paneel, of inderdaad laten oplappen.

Freez
 
Mijn advies is mits de motor technisch nog gewoon in orde is lekker blijven rijden.
Ondertussen ebay, marktplaats etc. in de gaten houden. Als je haast hebt met onderdelen kopen betaal je altijd de hoofdprijs.

Vroeg of laat kom je een advertentie tegen met het spul wat je zoekt.
 
Voorlopig niets aan doen want dit gaat je waarschijnlijk nog wel een keer lukken ben ik bang voor.

Dit gezien je opmerking over banden nog niet warm gecombineerd met je opmerking over regen.
 
Laatst bewerkt:
Hij doelt meer op het feit dat TS schuld afschuift. Uiteindelijk gaf hij zelf te veel gas.

Ik zeg overigens ook: Herstellen of vervangen door origineel. Nieuw of gebruikt. 't moet een Japanse fiets blijven ;) .
TS schuift de schuld helemaal niet af denk ik zo?
... Koude banden, regen, te enthousiast en je kan de rest wel zelf verbeelden...
Hij noemt op wat de oorzaak is van de schuiver.
Namelijk, te enthousiat in combinatie met alle andere omstandigheden.

Zelf ook eens voorgehad.
Temp ws -2C°, baan was kurkdroog en de zon scheen ... te enthouiast door de bocht, en ja, eruit dus. Goed leergeld zeg ik :+

@TS: zoals al gezegd, ik zou ook de motor zo maken da hij tecnisch in orde is, en dan een beetje sparen om hem goed te laten maken ;)
 
Hij doelt meer op het feit dat TS schuld afschuift. Uiteindelijk gaf hij zelf te veel gas.

Jullie zijn echt goed dat jullie weten wat ik bedoel. _O-

Wat ik ermee wilde zeggen is dat TS de kennis, kunde en vaardigheid nog niet heeft om veilig en vertrouwd (vooral voor anderen) aan het verkeer mee te kunnen doen op zijn motor. -O-
Dus hij gaat waarschijnlijk door schade en schande en praktijk ervaring het mischien leren. |(
Hoop ik })
Mits mogelijk natuurlijk. :P
 
Jullie zijn echt goed dat jullie weten wat ik bedoel. _O-

Wat ik ermee wilde zeggen is dat TS de kennis, kunde en vaardigheid nog niet heeft om veilig en vertrouwd (vooral voor anderen) aan het verkeer mee te kunnen doen op zijn motor. -O-
Dus hij gaat waarschijnlijk door schade en schande en praktijk ervaring het mischien leren. |(
Hoop ik })
Mits mogelijk natuurlijk. :P


Jij weet wel een hoop over TS, zeg ! :+
Maar ik ben het met je eens, want zoals mijn rij-instructeur al zei :
Je hebt 2 soorten motorrijders.
motorrijders die zijn gevallen, en rijders die gaan vallen ! :X



Nu on-topic
Ik heb zelf al vaker een chinese ebay kuip gekocht, na wat schuivertjes enzo.
Heb er nu net weer eentje op geklikt na een akkefietje op Zolder eerder dit seizoen.
Maar ik ben hier zelf zeer tevreden mee !
Omdat ik mijn fiets toch als een slet behandel, hoeft ze niet de mooiste en duurste kleren aan ! :o
Ik zou echter niet meteen voor de goedkoopste gaan, want die chinezen geven niet allemaal dezelfde kwaliteit !.
Ook is de kleur vaak net iets anders, dan de OEM kuip, dus je zal waarschijnlijk meteen de hele set moeten vervangen

Hou ook rekening met invoer/douane kosten, dus probeer met de verkoper iets te regelen, zodat ie er een lagere prijs op de factuur zet. of als een geschenk of reparatie item verstuurd.
Het werkt niet altijd, maar is het proberen waard !

De OEM delen kan wellicht weer voor een leuke prijs verkopen, om de kosten wat te drukken.
 
Met een beetje TLC is dit paneel toch nog wel te repareren ??? Zolang de bevestigingspunten niet afgebroken zijn lijkt me dat niet zo spannend.
Beetje geduld, primer, plamuur en een goede spuiter (en 2 stickers...)
 
Terug
Bovenaan Onderaan