Ducati Streetfighter 848 Seconda Parte

Als weer meer als 3 jaar voorbij sinds Deel 1 over deze verleidelijke Italiaanse:
.

Heel veel plezier met/in het topic. Ik heb dit 3 jaar geleden opgestart en was een trotse bezitter van de SF848. Ben blij dat iemand het stokje heeft overgenomen. Zelf ben ik inmiddels overgestapt op een Multistrada 1200S Pikes Peak.
 
Heel veel plezier met/in het topic. Ik heb dit 3 jaar geleden opgestart en was een trotse bezitter van de SF848. Ben blij dat iemand het stokje heeft overgenomen. Zelf ben ik inmiddels overgestapt op een Multistrada 1200S Pikes Peak.
Ik ben juist overgestapt van een Multistrada naar de SF 848 :)
Binnenkort lekker een weekend eifel :)
 
Afgelopen 2maanden goed gereden met de fiets, ongeveer 6D vakantie km er opgezet en flink wat uithoeken van west Europa gedaan. Dit weekend sauerland en eifel erbij zet en gister de ring op geweest.

tot nu toe erg tevreden over!

Toevallig bij Landgasthof Grevenstein afgelopen weekend? :]
Daar stonden namelijk ook 2 rode Streetfighters (848)
 
Heel veel plezier met/in het topic. Ik heb dit 3 jaar geleden opgestart en was een trotse bezitter van de SF848. Ben blij dat iemand het stokje heeft overgenomen. Zelf ben ik inmiddels overgestapt op een Multistrada 1200S Pikes Peak.

FOTO!(*$!&($!^$^&(!(%&!% *O* :]
 
FOTO!(*$!&($!^$^&(!(%&!% *O* :]
Had al een mooie klaar staan, maar weet weer precies waarom ik met MF gestopt ben. Wat en gekloot met foto's en video's om die te uploaden. Dus... jammer voor jullie. Mijn Multistrada groep leeft voort op FB onder de naam Dutch Ducati Multistrada Group
 
Heeft iemand tips hoe de Termignoni te vervangen voor de standaard uitlaat? Ik heb de carbon Termi, en die is voorzover ik weet zonder e-keur. Heb geen zin in problemen in duitsland komend weekend, dus vandaar.

Is het gewoon een kwestie van de veertjes losmaken en eraf schuiven? En bij de voetsteun losmaken?
of zit er meer achter?
 
Heeft iemand tips hoe de Termignoni te vervangen voor de standaard uitlaat? Ik heb de carbon Termi, en die is voorzover ik weet zonder e-keur. Heb geen zin in problemen in duitsland komend weekend, dus vandaar.

Is het gewoon een kwestie van de veertjes losmaken en eraf schuiven? En bij de voetsteun losmaken?
of zit er meer achter?

DB-eaters erin en laag in de toeren door de dorpjes. Niets aan de hand.

Zelf 70mm op 1098 streetfighter, rustig in de dorpjes en niets aan de hand. De openkoppeling maakte meer kabaal :P
 
DB-eaters erin en laag in de toeren door de dorpjes. Niets aan de hand.

Zelf 70mm op 1098 streetfighter, rustig in de dorpjes en niets aan de hand. De openkoppeling maakte meer kabaal :P
Geen e-keur als je wordt aangehouden geen probleem? ik vind een eventuele boete niet heel erg, alleen als ik niet verder mag rijden wordt het wel heel vervelend...
 
Geen e-keur als je wordt aangehouden geen probleem? ik vind een eventuele boete niet heel erg, alleen als ik niet verder mag rijden wordt het wel heel vervelend...

Lijkt me een beetje overbodig. Heb dit echt nog nergens meegemaakt buiten in Nederland zelf :') . DB killer is zat.
 
Van de week Mivvjes gemonteerd onder de SF. Wilde eens wat anders dan al die Termi's.

full
 
Die van mij staat in Z Frankrijk nog...en zonder db killers(termi), die liggen hier ergens in de schuur.
1x kwam ik op rotonde aan en daar stond bij iedere uitgang wel een man of wat met blauw blauw incl motoren. Het enige wat zij deden was vermakelijk kijken.
Gewoon rustig aan doen en een beetje opschakelen, weinig aan de hand.
 
Hebben wij ook wel gestaan voor twee jaar terug! :) Leuk hoekje om nog een bakje te drinken door die deur links :P
 
Vandaag door een medebewoner gewezen op het feit dat m'n Terminignoni's (carbon) misten op m'n motor. Deze zijn dus gestolen. Motor stond 4-voudig op slot in een afgesloten (gemeenschappelijke) fietsenstalling in een studentenflat. Als je meeloopt met wat mensen, heb je al toegang tot de fietsenstalling en in februari 2015 is er al een motor gejat uit de fietsenstalling.

Ze hebben dus "gelukkig" alleen mn uitlaat meegenomen. De motor die naast mij staat geparkeerd, mist ook de uitlaat, waarschijnlijk ook meegenomen.

Lekker, heb via internet ff aangifte gedaan en schade doorgegeven aan de KNMV (all risk verzekerd). Benieuwd hoe dit gaat.
 
Vandaag door een medebewoner gewezen op het feit dat m'n Terminignoni's (carbon) misten op m'n motor. Deze zijn dus gestolen. Motor stond 4-voudig op slot in een afgesloten (gemeenschappelijke) fietsenstalling in een studentenflat. Als je meeloopt met wat mensen, heb je al toegang tot de fietsenstalling en in februari 2015 is er al een motor gejat uit de fietsenstalling.

Ze hebben dus "gelukkig" alleen mn uitlaat meegenomen. De motor die naast mij staat geparkeerd, mist ook de uitlaat, waarschijnlijk ook meegenomen.

Lekker, heb via internet ff aangifte gedaan en schade doorgegeven aan de KNMV (all risk verzekerd). Benieuwd hoe dit gaat.

aardig gek, karig natuurlijk maar gelukkig enkel je uitlaat.


Moest er nog iemand opzoek zijn naar een rode 848 => pm me maar ;)
 
Ben zelf op zoek naar termi's, heb deze vorig weekend eens live gehoord en klinken wel vet (carbon demper). Maar wil er niet de ducati dealer prijs aan geven dus het zal enkel dempers ergens bestellen worden ofwel tweedehands vinden.. Hebben degene hier met de termi's de bijhorende sturing of deze van de standaard laten aanpassen evt dyno??
 
Op marktplaats staan regelmatig dempers te koop, dus dat moet wel lukken.

Ik heb zelf akra dempers gebruikt gekocht en de ECU laten herschrijven op de dyno bij biggelaar performance in Oisterwijk. Dan heb je een betere afstelling als de termi ECU.
Kost wel wat, maar dan heb je een mapping geschreven voor jou SF.
 
Op marktplaats staan regelmatig dempers te koop, dus dat moet wel lukken.

Ik heb zelf akra dempers gebruikt gekocht en de ECU laten herschrijven op de dyno bij biggelaar performance in Oisterwijk. Dan heb je een betere afstelling als de termi ECU.
Kost wel wat, maar dan heb je een mapping geschreven voor jou SF.


akra dempers, lekker, maar deze zijn dan nog wat duurder denk ik :)
En wat heeft die afstelling dan gekost als ik vragen mag..?
En merk je echt serieus verschil voor/na de dempers + afstelling?
Op marktplaats had ik al eens één gezien maar was met ecu van 1098 en dit kost dan meer terwijl ik er niets mee ben..
 
Biggelaar kan jouw bestaande ECU herschrijven, je hoeft dus geen andere ECU aan te schaffen. Kosten bedragen volgens mij 300 - 330 euro. Je merkt een wereld van verschil, ik zou het zeker doen. + Andere luchtfilter, is misschien ook een idee *D *D *D :P
 
Het verschil is inderdaad zeker merkbaar. De motor loopt veel mooier op lage toeren en trekt nog lekkerder door. Ik begreep van Toine dat geen enkele SF hetzelfde is, dus de Termi ECU zal een beter resultaat geven, maar zeker niet niet beste.

Af fabriek staan alle SF's veel te arm afgesteld ivm de emissie eisen.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag zijn de nieuwe Ducati's gepresenteerd.
Helaas geen nieuwe Streetfighter, sterker nog: hij is direct uit de prijslijst verdwenen.
Wat is dan de bedoeling? Een monster? Nee, voor mij geen damesfiets....
 
Zelfde hier hoor, ik koop ook geen monster. Lijkt erop dat als ik aan wat nieuws toe ben, er geen Ducati meer terug komt. ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan