Zelf crashcage/valbeugels maken CB500

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Heb toegang tot metaalwerkplaats, veel metalen buizen, een pa die metaalbewerker is, lasapparatuur en pijpbuig zooi :P Goedkoper dus dan een valbeugelset kopen, plus het is leuk om te doen met je ouweheer :Y

Maar misschien zijn er nog dingen waar ik moet letten? Ik lees her en der mensen die zeggen dat je de bevestigingspunten aan frame/motor moet versterken? Wat wordt daar precies mee bedoelt? En wat me helemaal mooi lijkt, zijn valdoppen die je zo kunt kopen op de valbeugels monteren, het liefst met veren, maar hoe zou zoiets in z'n werking gaan? Moet zoiets worden dus:

dsc0015a.jpg


josht-95867-albums-cb500-704-picture-photo-0128-4532.jpg


En wat ik me afvraag, als je hiermee valt, is je stuur dan ook beschermd zodat ie niet gelijk krom is? Thanks alvast voor het meedenken!
 
Ik waardeer je initiatief! Niks voor mij. Zou het eventueel wel kunnen als ik er heel veel tijd in steek. Want ik vind alles waar het labeltje "Motorfiets" aan hangt allemoseskriebel duur! Niet normaal! Ik rij nu pas 8 maanden en heb me erover verbaasd al die bedragen voor het meest lullige onderdeeltje, nieuw en/of gebruikt. Moet je eens kijken bij Roukema naar de gebruikte spullen. Trekken een fiets uit elkaar en verpatsen 'm in delen. Dus niet eens zo gek, zelf valbeugels maken.

En nee, lijkt me niet dat valbeugels voor je blok, je stuur beschermen. Is gewoon random. Soms zal ie krom zijn en bij de volgende val weer niet.
 
Als ik die foto's zo bekijk is dit gewoon een lesmotor crashcage en ik begreep elders dat je ermee wilt gaan stunten, dan zou ik dit idee helemaal laten varen (zeker als je ze toch zelf maakt en dus ook sterker kan maken).
Die lesmotor dingen zijn leuk om hem met en 8je rustig neer te leggen, niet om een wheelie te flippen.

Het stuur is bij deze kooi in ieder geval sowieso niet beschermt, kan wel maar dan moet ie een stuk breder zijn.

Kijk eens op stuntforum.nl, daar staan ten minste 2 bouwverslagen van CB500's, dat is een veel betere basis dan dit.
 
Kun je nog wel even wachten, beheerder zit in Suriname hoorde ik en heeft slechts zelden internet (or so I heard)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Forum doet het prima, de plaatjes zijn elders gehost. Als je er op wilt wachten tot die het weer doen kan je lang wachten :+

Best Mad Marc of Kees (zit hier ook op het forum suz rgv 800) ff contacteren. Of op DSF bij de normale stunt foto's kijken, die zijn over het algemeen wat recenter (en doen het vaak wel).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan