Hoe groot is een stationair sproeier gaatje

Status
Niet open voor verdere reacties.

PeterBoom

Die hard MF'er
3 aug 2014
927
29
Maarheeze
Omdat het van een scooter allemaal poppenspul is , heb ik een vraag.
Is de het gaatje wat je ziet op de foto de werkelijke diameter?
ik bedoel hiermee de messing sproeier.

Inwendig zat een verstopping maar een messing borstel draadje ging er krap aan door heen. Zit er dus inwendig een kleiner gaatje dan dat we zien?

full
 
Laatst bewerkt:
Jan, die heb ik 2 keer gecontroleerd, nu weer.
Maar je gaat aan alles twijfelen.
full

full

Zie hier, geen vlekje...
Ik heb al wat zitten zoeken op Inet, maar bestaat er geen boekwerk/ documentatie van alle Keihin Carbs? Dan kan ik daar gaan zoeken welk type dit is.
 
Redforce, dank voor het meedenken.
De elektro -bystarter zoals dat ding genoemd wordt heb ik op werking gecontroleerd.
Alleen de weerstand van de bystarter is niet goed 19 Ohm en die moet beneden de 10 zijn.
Wel op de 12 Volt aangesloten (apart accutje) zowel demonteerd (werkte goed) , als gemonteerd en proberen te starten zonder; had geen resultaat.

ik denk dat ik het moet zoeken in het vlotternievau, maar omdat ik geen gegevens heb, tast ik in het duister.
 
Als je de carb in elkaar hebt zitten, en je kantelt hem, hoor je dan de vlotter wel vallen? Je zou haast denken dat de vlotter klem zit in de vlotterkamer. Aangezien je de carb waarschijnlijk op de kop houdt tijdens het dichtbouten druk de naald de toevoer dan dicht :)

/edit, kan je eventueel testen door brandstof in de toevoerslang te doen zodat je het niveau ziet. Als die daalt komt er dus nieuwe brandstof in de vlotterkamer.

db
 
Laatst bewerkt:
Dit is absoluut geen keihin carb. Die zijn nog wel redelijk. Wat jij hebt de is de echte goedkope carburateurs.

Stel bij dit blok eens de klepspeling af voordat je nog meer aanpast aan de carburateur. Deze geeft op dit blok zelden problemen.

Toch problemen? Direct carb vervangen, bespaar jezelf alle moeite, er zijn er heeel veel van in omloop.
 
Het vreemde is dan dit: Het niveau zakt namelijk niet in dit slangetje:
full

Tenminste niet waarneembaar.
Dat slangetje zit onderaan de carb met de schroef open, of ik wordt gefopt dat er alleen brandstof in mag en niet uit waardoor ik het pijl niet zie zaken.

PeterRS er staat toch echt KeiHin op met die speciale H.
Maar als de klepspeling de oorzaak zou zijn, waarom draait die dan de eerste 30 seconden.
Maar zal toch even uitsluiten en meten.
 
Het vreemde is dan dit: Het niveau zakt namelijk niet in dit slangetje:
[afbeelding]
Tenminste niet waarneembaar.
Dat slangetje zit onderaan de carb met de schroef open, of ik wordt gefopt dat er alleen brandstof in mag en niet uit waardoor ik het pijl niet zie zaken.

PeterRS er staat toch echt KeiHin op met die speciale H.
Maar als de klepspeling de oorzaak zou zijn, waarom draait die dan de eerste 30 seconden.
Maar zal toch even uitsluiten en meten.

wat bedoel je juist met "Het niveau zakt namelijk niet in dit slangetje" ? na bijregelen niveau vlotterkamer ?
of tijdens het draaien van de motor ? zal alleen zakken als je de brandstof-toevoer afsluit.

en als je klepspeling echt mini-minimaal is, kan het zijn dat een klep open blijft na 30 seconden. vooral uitlaatklep warmt veel sneller op dan al de rest. de steel wordt dus iets langer wat genoeg zou kunnen zijn dat ze open blijft staan.

bij afstel-problemen waar je niet direkt aanuit geraakt is het belangrijk om zeker te zijn dat ALLES in orde is, dus ook je klepspeling. bij sommige moto's kan ik begrijpen dat men niet veel goesting heeft om naar de kleppen te kijken vanwege het werk, maar bij zo'n 1cyl scootetje kan dat och niet zo moeilijk zijn ?
 
Vlotternivo lijkt mij veel te hoog. Dit moet ongeveer gelijk met het pasvlak van de carb en vlotterbakje liggen en niet zoals nu ruim er boven. Het staat nu bijna gelijk met de bovenkant van de sproeierbuis en dus gelijk met de onderkant van de boring van de gasschuif.
Hij krijgt zo veel en veel teveel benzine of naft op zijn belgisch.
 
Ik zal punt voor punt aanpakken ( 1-klepspelling 2-vlotterniveau)
Jan Bros ;
Met de opmerking vlotterniveau zakt niet: Bij het lopen en ook uitvallen van de machine omdat het erop lijkt dat de vlotterkamer leegloopt in 30-45 seconden, maar in werkelijkheid niet gebeurd.

Klepspelling is bij dit blokje een ramp: er zitten 2 doppen op de kop waarmee je toegang verschaft tot de tuimelaars. De inlaat ,gisteren met veel moeite kunnen stellen; 0,07.

( De gegevens vd Peugeot Tweet overgenomen omdat dat blokje het meest erop lijkt, op tradebit heb ik na 3 keer aankopen. 1 refund, en 1 wachten op refund omdat de motor helemaal niet behandeld wordt = bekmanual@yahoo.com=Motorfixit gewoon troep verkoopt)

Maar de Uitlaat kom je absoluut niet bij zonder het blok te verwijderen van het frame: Vandaag dus.
 
Laatst bewerkt:
Met de opmerking vlotterniveau zakt niet: Bij het lopen en ook uitvallen van de machine omdat het erop lijkt dat de vlotterkamer leegloopt in 30-45 seconden, maar in werkelijkheid niet gebeurd.

dus blok start koud, en valt na 30-45 sec uit ? krijg je hem vrij snel terug in gang of moet je wachten tot hij weer helemaal afgekoeld is ?
 
JanBros, waarom heb ik het uitgesteld: vanwege het werk 2,5 h uit en inbouwen.
Wat kwam ik tegen : een uitlaatklepspelling waar 0,04 niet tussen ging, ik voelde eigenlijk helemaal niets , moest aan de nokken zien of hij wel op tuimelen stond. Op zuiver 0,10 gezet.

Het resultaat is waar je het hiervoor over had.
en als je klepspeling echt mini-minimaal is, kan het zijn dat een klep open blijft na 30 seconden. vooral uitlaatklep warmt veel sneller op dan al de rest. de steel wordt dus iets langer wat genoeg zou kunnen zijn dat ze open blijft staan

Over een stommiteit/ eigenwijsheid VAN MIJ dus gesproken kan dit topic daar dus tussen.

Ben natuurlijk nog niet uit wat het vlotterniveau is.
Ik zal m'n buurman dus moeten vragen of hij langzamer is gaan lopen.

Voor iedereen die meedacht: bedankt voor de moeite.
Nu proberen die carb , die ik gisteren voor de zekerheid kocht proberen terug te brengen (ding is niet uit verpakking geweest)

Thx all

~
 
Laatst bewerkt:
Iets ongelukkigs komt zelden alleen?
Bougie dop,
verstopte stationair sproeier.
Klepspelling 0,0

Nu blijft de vlotter hangen
tenminste na 5 km even gas los en weer gas geven: pruttel pruttel.
Na 100 meter lopen gestart en weer rijden naar huis, bij het inrijden van de straat net voor de bult weer niet lopen , aan de gang gehouden maar rijdt niet weg. Na een minuut rijdt hij weer vol gas.

Heb er dus maar een ander carb aan gehangen (geen onderdelen voor te krijgen)
 
Blijkt dat Keihin goedkope (nieuwe) Carbs niet afstelt?
- Vlotterniveau?

In ieder geval lijkt het alsof iemand bij het optrekken de rem af en toe inknijpt.
De machine gaat daarbij traag naar vollast.

Oude Carb erop; rijdt perfect totdat het vlotter probleem weer om de hoek komt kijken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan