HELP!! Suzuki GS500E loopt op 1 cilinder

RedWhiteBlue

Rookie
21 mrt 2015
4
0
Hallo mensen van de motor-forum,

Ik heb een probleem. zoals je ziet in de titel loopt mijn Suzuki GS500E maar op 1 cilinder (de rechter, linker niet). Nu moet ik ook vertellen wat er voorafgaand is gebeurt. Heb mijn brandstofleidingen vervangen en heb er nog een stuk mee gereden ook. Op een gegeven moment zag ik een klein plasje onder de motor liggen. Ik heb dus de tank, airbox en luchtfilter er afgehaald, niks kunnen vinden. Toen ik alles er weer op gezet had en heb gestart, hoorde ik gelijk dat hij op 1 cilinder liep. Heb de bougies er afgehaald en gekeken of ze beiden vonken, dat deden ze. Heb ze ook nog om gewisseld, kijkende of het aan de bougie lag, dit was niet het geval. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen. Ik wil het eerst zelf proberen op te lossen voordat ik naar een garage toe ga.

Bedank alvast voor jullie hulp.
Rick
 
Waarom heb je de brandstofleiding vervangen?bij dergelijke storingen moet je bij het beginbeginnen en het is waarschijnlijk een brandstofprobleem want toeval bestaat niet en hij liep daarvoor wel op 2poten?
 
de brandstofleiding heb ik vervangen omdat die uitgedroogd waren, de leidingen tussen de tank en de carburateur. en ja hij daarvoor gewoon op 2 cilinders
 
Laatst bewerkt:
Zet je benzinekraan op pri en draai dan het aftapschroefje onder een van de carbs open. Daar moet benzine uit blijven stromen. Proberen bij beide carburateurs, komt er bij een geen of weinig/langzaam benzine uit dan weet je waar je moet zoeken.

Benzine ff opvangen in een bakje en weer teruggooien in je tank ;)
 
Laatst bewerkt:
Allebei gedaan, komt benzine uit het aftapschroefje van de linker carb en leidingen hebben geen lekkage. Heb hem net af geleverd bij de dokter (garage) en heeft het zelfde gedaan. Krijg aankomende dinsdag te horen hoe of wat het is. Ik hou jullie op de hoogte
 
Het probleem is bekent, het is de externe benzinekraan. deze is lek waardoor er niet meer een goede vacuüm kan worden gemaakt. nu is mijn vraag, waar kan ik een goede benzinekraan op internet vinden. Hebben jullie betrouwbare site's waar ik dit kan vind.

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan