GSX 1100 F 1990 Neutraal schakelaar

timmus

MF'er
17 apr 2009
42
0
Amsterdam
Dag Mensen, ik heb pas geleden een Suzuki GSX 1100F aangeschaft, en debedrading van de neutraal schakeling hangt los onder de motor.

Nu start en loopt de motor wel als ik deze doorverbonden heb met elkaar maar dan blijft mijn neutraal lampje branden.
Als ik deze los haal van elkaar dan gaat wel netjes mijn neutraal lampje uit in de versnelling maar dan slaat de motor af.

Ik weet niet of dit nu aan een schakelaar waar de bok / jiffy standaard hoort of misschien in het schakelgedeelte van het motorblok hoort, ik heb gezocht of ik losse draden of een schakelaar kon vinden aan de motor maar zonder succes.
ik moet bekennen ik heb (nog) geen service manual van deze motor dus...

De kleuren zijn groen (stoffe isolatie) en zwart met een wit streepje erop..
In ieder geval bedankt vast
Tim.
 
De groene en zwart/wit zijn van de jiffy schakelaar, op de neutraal schakelaar zit een blauwe draad.
jouw jiffy schakelaar is waarschijnlijk kapot of geheel afwezig.
 
Laatst bewerkt:
full


Grtz,

Cees
 
Bedankt mannen,
toch snap ik het niet helemaal, want dan zou het neutraal lampje los staan van de jiffy schakeling, maar ik zal eens kijken of ik een jiffy schakelaar kan vinden en of dan het euvel verholpen is..
Of hebben jullie misschien zo'n schakelaar die ik kan overnemen?
Groetjes
Tim
 
Ik heb een jiffy schakelaar op de kop kunnen tikken, maar als hij dicht is (gesloten) dan blijft het lampje (neutraal) toch nog branden, ik heb t idee dat het sidestand relais ook stuk is... :/

Ik ga weer op zoek naar het volgende item
 
Ik heb een jiffy schakelaar op de kop kunnen tikken, maar als hij dicht is (gesloten) dan blijft het lampje (neutraal) toch nog branden, ik heb t idee dat het sidestand relais ook stuk is... :/
ik snap het even niet, waarom zou je neutraal lamp uit moeten gaan bij het inklappen van je jiffy ?
neutraal gaat uit als je niet meer in neutraal staat, simpeler kan toch niet ?
 
Hi Janbros,
Er zit nog ergens een onderbreking in die niet open gaat waardoor het lampje van de neutraal stand blijft branden, ik snapte het ook niet helemaal....
Maar de schakeling neemt de neutraal stand mee....
 
wat is er nou moeilijker dan even een ohm-meter op je schakelaar-aansluiting en frame te houden, en dan de motor in de versnelling te zetten , hoeft ie niet eens voor op contact, je vrij-schakelaar is niets meer dan een wel of niet massa maken contact
 
Hoi K@W
Dat is nu juist het probleem, er zitten meerdere punten waardoor deze wel of niet worden onderbroken...
Ik heb dit ook nog niet eerder gezien...
vandaag geen tijd om verder te gaan, ik hoop morgen verder te kunnen..
Het komt wel goed, maar het is een uitdaging.

Groetjes,
Tim
 
dus het probleem is dat neutraal altijd blijft branden ?

of diode kapot of blauwe draad lamp/schakelaar ligt aan de massa. of de schakelaar zelf blijft contact maken.

ik veronderstel dat je startbeveiling en beveiliging starten met uitgeklapte jiffy dan ook niet meer werkt ?
 
Laatst bewerkt:
debedrading van de neutraal schakeling hangt los onder de motor.

De kleuren zijn groen (stoffe isolatie) en zwart met een wit streepje erop..

dan hing niet de bedrading van je neutraal schakelaar los, maar van je jiffy-schakelaar (volgens het schema)

als je die stekker weer los maakt, gaat je neutraal dan enkel branden als hij effektief in neutraal staat ?
zo ja, diode kapot. neutraal-lamp krijgt dan massa via diode en sidestand relais.
 
Laatst bewerkt:
Dank allemaal,
Het is opgelost .
Inderdaad Janbros in eerste instantie hing deze los en daar heb ik een nieuwe opgezet, maar zoals verwacht bleef het lampje branden als ik de jiffy in had;'
dus ben ik zelf en op advies van Cees naar de zijstand relais en de diode gaan kijken, de zekering en de andere zekeringen waren met draadjes doorverbonden en daardoor vermoed ik dat de Diode de geest heeft gegeven.
Ik heb nu (ook maar het relais voor de zekerheid) de diode vervangen en nu doet alles het zoals het hoort.

Bedankt voor jullie hulp heren.
Groetjes,
Tim
 
Terug
Bovenaan Onderaan