KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie fiets hoor mannen! Zit er aan te denken om over 1 of 2 jaar over te stappen naar dit beest. Heeft iemand van jullie de Austin Racing uitlaat er onder? Ben erg benieuwd of dat niet te hard is.
 
Mooie fiets hoor mannen! Zit er aan te denken om over 1 of 2 jaar over te stappen naar dit beest. Heeft iemand van jullie de Austin Racing uitlaat er onder? Ben erg benieuwd of dat niet te hard is.
Ik hou wel van een beetje geluid maar met een Austin zou ik mij nergens durven vertonen. De Akra EVO is prima!
 
Ik hou wel van een beetje geluid maar met een Austin zou ik mij nergens durven vertonen. De Akra EVO is prima!

Ik zie bij Prikkie een vol AKRA systeem op de foto.
Is dit het EVO systeem ??? zijn er nog meer uitvoeringen van ?? :?
 
Ja daar was ik al bang voor, maak nu ook een bak herrie en ben daar wel een beetje klaar mee. Akra dus :Y Zag ook nog een mooie Arrow demper met cat vervanger, maakt waarschijnlijk ook flink kabaal.

Eerst maar eens een SD huren volgend jaar, ben erg benieuwd!
 
Ja daar was ik al bang voor, maak nu ook een bak herrie en ben daar wel een beetje klaar mee. Akra dus :Y Zag ook nog een mooie Arrow demper met cat vervanger, maakt waarschijnlijk ook flink kabaal.

Eerst maar eens een SD huren volgend jaar, ben erg benieuwd!


Ik heb de akra met kat vervanger klink wel lkkr

 
Laatst bewerkt:
Klinkt zeker goed, ooit wel eens vergeleken met een vol Akra EVO systeem?


nee dat niet maar de mensen bij goedhart motoren zijden dat hij meer geluid maakte dan de evo de buren kwamen kijken wat er op de bank stand zo luid was het kon er ook eigenlijk niet naast staan daar binnen *O*
 
Ik rij zelf met een Akrapovic evo systeem eronder en dat maakt een acceptabele pokke herrie...
Reed voor 2 weken terug met iemand over met dezelfde motor met een katvervanger en een Akrapovic demper...Nou, dat produceert wel wat meer herrie !!
 
Heb eerst gereden met een AKra slip on en een Bodis cat vervanger, daar kon je eigenlijk zonder killer mee rijden, nu zit er een evo systeem onder, das eigenlijk te luid zonder killer.

Had hem eigenlijk nog nooit zelf gehoord, als je ermee rijd of er achter rij krijg je geen indruk wat voor een lawaai hij maakt, onlangs heeft een maat van me ermee gereden en ik een bakkie koffie gedronken in de tuin ,maar ik kon hem precies volgen waar hij reed.
Ook zie ik nu mensen al omdraaien als ik deraan kom rijden, dat was met de slipon niet het geval.

 
Heb eerst gereden met een AKra slip on en een Bodis cat vervanger, daar kon je eigenlijk zonder killer mee rijden, nu zit er een evo systeem onder, das eigenlijk te luid zonder killer.

Had hem eigenlijk nog nooit zelf gehoord, als je ermee rijd of er achter rij krijg je geen indruk wat voor een lawaai hij maakt, onlangs heeft een maat van me ermee gereden en ik een bakkie koffie gedronken in de tuin ,maar ik kon hem precies volgen waar hij reed.
Ook zie ik nu mensen al omdraaien als ik deraan kom rijden, dat was met de slipon niet het geval.


Haha moet wel lachen om jullie hoor met al die regeltjes in dat kikkerlandje.. Ga je te snel naar links; bekeuring. Ga je terug naar rechts; nog een bekeuring. Teveel lawaai; 30 stokslagen. Op je achterwiel; doodstraf. Trajectcontrole, laserguns, flitspalen, motorpakken..

En dan kan je een keer doorrijden en dan... regent het!
 
Waarom geen open lucht filter is meer beleving voor de berijder vindt ik. De uitlaat zit achter je dus diegene die het meeste hoort is de buurt waardoor je heen rijd.

8-)

download.php
 
Dag heren,
Ik ben me aan het orienteren voor een nieuwe motor , een super naked heten ze tegenwoordig.
Omdat ik ook woonwerk met veel km en met drukte en gezapig tempo ermee ga doen is verbruik en km/tank voor mij belangrjk. Haat het om iedere dag te tanken namelijk.
Nu een tot tuono verbouwde falco welke aprilia drinkgelag heeft.
Wat verbruikt zo'n KTM nu en hoe ver kom je op een tank?
Lastig om ziets met een testrit te bepalen.

EDIT : gaat dan over wat rustig toer en woonwerk tempo. Gassen kost benzine en hoe meer hoe beter.
Enige wat ik lelijk vindt aan de SD is het achterwiel, lijkt precies wat het is : een goedkoop simpel gietstuk. Past een speedtriple of Duc wiel niet?
 
Laatst bewerkt:
Deze week mijn Superduke 1290R uit belgië geimporteerd, keuring rdw gehad en nu wachten op BPM en erna Kenteken :D

Zal binnenkort even een foto uploaden, hij is redelijk vol opties (Akra vol titanium systeem, veel powerparts als zadel en kapjes en dopjes enzenz).
 
Laatst bewerkt:
Kikkerlandje????En dat zegt iemand die op Curaçao woont. :+

Okay okay.. wij hebben geen mooie circuits (gebruiken we gewoon het hele eiland voor) of enorme lappen asfalt van 120 kilometer lang. Maar we hebben wel 365 dagen T-shirtjes weer en zeg nou zelf, wat is leuker? Een uur lang 270 rijden of op ieder recht stuk accelereren tot je haar in de fik vliegt en 40% van je tijd op je achterwiel rijden? Als je hier GEEN full-acra zonder DB killer hebt vraagt de politie of je wel goed bij je hoofd bent.. _O- Krijg je een bekeuring omdat je het eiland imago beschadigd.

Maar eerlijk is eerlijk hoor, een mooi circuit zou fantastisch zijn hier. Gezellig met BBQ's, bier en
verbrand rubber. Het beste wat we hier kunnen verzinnen is alle motoren in een container doen en een toer in Colombia, Cuba of Costa Rica gaan maken. Nochtans we hier in de jaren 80 een soort Island of Mann race hadden, gaan steeds meer stemmen op om weer zoiets te organiseren. Wie wil?
 
Laatst bewerkt:
P.S. mannen wat is volgens jullie een must have upgrade voor deze fiets? Ik heb wat opgevangen Rottweiler performance, dynojet/PCV "noodzakelijk" om er echt een beest van te maken?
 
Er mogen wat mij betreft wel wat meer foto's geplaatst worden!

Heb nu n 990 sd. De opvolger voor over n paar jaar is bekend. Alleen nog 'ff' sparen😉
Ik blijf t hier met interesse volgen👏
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan