Suzuki GS850 loopt op 2 cilinders

Wilfred88

MF'er
8 mei 2014
149
3
Groningen
Mijn Suzuki GS850 uit 1981 loopt sinds kort niet lekker meer. Het begon met wat minder power en nu loopt ie echt niet goed meer.

De motor reed altijd gewoon prima maar vrij plotseling, over een rit van 200 km werd het wat minder. Ik ben die keer nog wel gewoon naar huis gereden, en dat ging ook wel al klonk alles wat minder soepel. Vervolgens wilde ik hem een tijdje later weer starten maar toen was het eigenlijk niets meer. Moeilijk aanslaan, onregelmatig lopen en ook geen power.

Ik rook wat benzine, en hoorde hem onregelmatig lopen, dus dacht meteen: loopt niet op alle cilinders. En inderdaad, als ik van cilinder 1 en 2 de doppen los haal veranderd er niets, haal ik de bougiedop van cilinder 3 of 4 eraf, slaat ie meteen af.
In eerste instantie verdacht ik de bobines, maar toen bedacht ik dat 1 bobine cilinder 1 en 4 bediend, en de andere 2 en 3. Het is dan dus niet logisch dat cilinder 1 en 2 niet doen, en 3 en 4 wel als er een bobine stuk zou zijn.
toen even compressie gemeten, en die is uitstekend op alle 4 cilinders en ook vrijwel gelijk.

Dan blijft brandstof over, naar mijn idee dan, maar je ruikt ook gewoon benzine in de linker uitlaat, terwijl de rechter gewoon naar uitlaatgas ruikt. Oftewel, er komt wel degelijk benzine in cilinder 1 en 2. Ook ploft hij af en toe enorm, wat er ook op duidt dat er zeker brandstof door de cilinders loopt die niet mee doen.

Heeft iemand een idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn?
 
Een maat van me met een GS850 had eenzelfde euvel, de oplossing lag in de afstelling van de contactpuntjes. Nu weet ik alleen niet of een '81 al een electronische ontsteking heeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan