koplamp met knippers erin

diegekmetdieguzzi

MF veteraan
8 jun 2004
6.415
74
strijen
Ik meen dat er 32 cm tussen de knipperlichten moet zitten maar ik heb de kuip van mijn brommer afgehaald en wil liever geen losse knipperlichten herplaatsen. Nu vond ik op het web een koplamp met knippers erin maar heb geen zin in gezeik met den sterke arm....wie heeft er info ?
 
en dat baseer je op ?



Uiteraard de wet maar het kwam wat kort door de bocht over....

Wetstekst

Artikel 5.4.54
Eisen
1. De afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers aan de voorzijde bedraagt tenminste 240 mm.
2. De afstand tussen de lichtdoorlatende gedeelten van de richtingaanwijzers aan de achterzijde bedraagt tenminste 180 mm.

Wijze van Keuren
Lid 1 en 2: visuele controle, In geval van twijfel wordt de afstand tussen de richtingaanwijzers gemeten.
 
Ik heb zoiets ook overwogen, maar los van wat de wet zegt leek het me veel te onduidelijk, het lijkt me wel zo veilig als mensen in 1 keer goed kunnen zien waar je heen gaat.
 
Ik zou me eerder afvragen of de raw's duidelijk zijn wanneer ze werken dan of het wettelijk mag.

Vind ze persoonlijk al niet echt duidelijk als ze in een achterlicht geïntegreerd zitten, als ze in een koplamp geïntegreerd zitten denk ik dat ze nog minder zichtbaar zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan