MaxSYM 400 & 600 Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
bon voila , na een druke periode ben ik er weer bij en hier een klein update van mijn maxsym 600i .

ik heb nu 3150 km en ben er nog altijd zeer tevreden van , had in het begin wat probl met te starten en na een bezoek bij motorsprint wist ik nog niet wat het probl was , na de batterij nog is 24 u te hebben opgeladen stelde bart voor van nog een te proberen maar stond weer snel in de garage !
bart stelde voor van de scooter binnen te rijden en begon die te onderzoeken en na 10 min had hij heb probl gevonden !
onder de zadel bevind zich een rubere dopje die contact geeft op het dachbord ( lampje dat de zadel open is ) en het lampje onder de zadel ,deze lag er half af en gaf blijkbaar continu stroom .
bart stelde voor van de batterij te vervangen ( onder garantie ) en het dopje terug te zetten ,heb sinds dien nooit nog probl gehad .
:]
full
 
Ik loop met het idee om zaterdag mee te rijden met de mosselrit in Zeeland.
Inschrijven kan van 8 tot 10h op de markt in Westkapelle. 10 euro.
Zie Home
Zijn er hier die interesse hebben om mee te rijden?
 
Hallo Maxsymmers!

Van 12 aug tot 24aug was ik met mijn vrouw achterop de maxsym naar Frankrijk geweest. Doel was Saint Remy Provence met verblijf van 5 nachten. Elke dag reden we zo'n dikke 300 km binnendoor, geen enkele snelwegen. Erg prachtig! Het was echt genieten, soms erg spannend (in de bergen) en soms heel relax doorheen het platteland... :]

Totaal afstand hebben we maar liefst 2600km gereden. Gemiddelid verbruik was 4.5l/100km. Ik had geprobeerd om nog lager verbruik te bereiken maar het was me niet gelukt. ;(

De gemiddelde snelheden op gewone wegen lag tussen 70 à 90km/u en in de bergen tussen de 50 à 70 km/u. Ik behoor heel zeker bij de traagste want wat ik alemaal al gezien heb op sommige wegen moet ik even slikken! _O-
 
Laatst bewerkt:
@Gerome
Is de mosselrit in Zeeland je bevallen ? Heb je er soms een route van ontvangen ?

@Rotgerbo
Wow, mooi avontuur. En dit met 2 naar het zuiden van Frankrijk.
Is het mogelijk de route te bekomen die je gereden hebt ?
Ja, binnendoor is het normaal dat je die gemiddelden haalt, en in het gebergte ook.
Dat is voor alle motoren het geval, ook met de auto. Trouwens in Frankrijk kennen ze ook genoeg van snelheidscontrole en beperkingen. Er staan zeer veel flitspalen over gans Frankrijk, en ook veel mobiele controle.
Wat telt is dat je kan genieten van zo een avontuur, de snelheid is totaal ondergeschikt. Trouwens met een partner achterop is het anders rijden, en het is heel belangrijk dat zij het ook erg naar haar goesting heeft, en je rijdt dan automatisch meer op veiligheid.
En Fransen zijn nu niet direct de meest veilige chauffeurs.

Ik zou zondag graag een grote rit gaan rijden, mochten er mensen geïnteresseerd zijn, laat maar iets weten. Voorstellen zijn ook welkom. Een rit naar Zeeland of naar de Ardennen lijkt me een leuke uitstap, een 250 à 300 km zou leuk zijn, met vertrek rond 10:00.
Anders werk ik zelf wel iets uit, en zet ik de route hier wel op het forum.
 
Snelheden:
Was in de vakantie een weekje in de Duitse eifel, ik op mn aprilia sr 300 en mn vriendin op dr MP3.

We rijden t liefst op die smallere 60 km/pu wegen....genieten van de omgeving en de scoot.
Anderen knallen ons voorbij, maar die zijn gewoon lijnen aan het rijden, maar wij kijken naar het uitzicht, riviertjes, burchten, kerken etcetera.

Leuk dat jullie lekker hebben gereden :)
 
@Gerome
Is de mosselrit in Zeeland je bevallen ? Heb je er soms een route van ontvangen ?

De mosselrit is voor herhaling vatbaar. Eigenlijk waren het twee ritten. Eén in de voormiddag en één in de namiddag. Bij aankomst koffie en een bolus. 's Middags waren er broodjes te krijgen (tegen betaling) en na de ritten mosselen of een broodje kroket.
De ritten waren onder politie begeleiding op de motor en 30 begeleiders van het Motor begeleidings Team Zeeland. Er werd in baksteen formatie gereden. We hadden overal voorrang en konden eens lekker door het rood rijden. Het tempo lag hoog. Op rechte stukken ging het gas er soms goed op.
Van DBS waren Patrick, Erik de Grijze duif, Noud, Paul en Clemens mee.
Er staat een filmpje op Youtube:
In het begin krijg je de kaarten met gereden routes te zien.
In totaal heb ik 400 km gereden. De ritten waren samen ongeveer 120 km.
Ondanks het koudere weer een leuke dag, zonder regen tijdens de ritten.
Zeeland is mooi om te rijden. Vooral het stuk over de boulevard van Vlissingen was leuk en het stuk op de Oosterscheldekering naar Neeltje Jans maakte indruk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan