Stekker t.b.v. Lader indentificeren

Willem

PROCRASTINATOR
Donateur
22 aug 2005
30.037
53.970
Kampen (Overijssel)
Onder de buddyseat van mijn motor zit deze stekker welke direct op de accu is aangesloten. Ik heb een sterk vermoeden dat deze bij een (druppel)lader hoort.

De vraag is dan ook heel simpel, bij welke lader hoort dit stekkertje?

Alvast bedankt.
full
 
Oplossing
Ja diezelfde heb ik ook, ik weet inmiddels wel dat als je deze stekker aan de optimate hangt de + en - letterlijk omgedraaid zitten. Gelukkig geeft de lader dit zelf direct aan en is er geen schade.

Ik heb dus de + en - van deze stekker omgedraaid op de accu.

tl;dr: hij past op een relatief oude optimate, maar opletten op polariteit.
Bedankt, een oude optimate dus. Polariteit zal ik op letten.

Als je het contra model erbij zoekt kan je die weer vastknopen aan je nieuwe lader..
Heb ik ook..
Werkt prima
Helemaal mooi natuurlijk want ik heb twee druppelladers.
En waar heb je de contra stekker vandaan?
Ja diezelfde heb ik ook, ik weet inmiddels wel dat als je deze stekker aan de optimate hangt de + en - letterlijk omgedraaid zitten. Gelukkig geeft de lader dit zelf direct aan en is er geen schade.

Ik heb dus de + en - van deze stekker omgedraaid op de accu.

tl;dr: hij past op een relatief oude optimate, maar opletten op polariteit.
 
Ja diezelfde heb ik ook, ik weet inmiddels wel dat als je deze stekker aan de optimate hangt de + en - letterlijk omgedraaid zitten. Gelukkig geeft de lader dit zelf direct aan en is er geen schade.

Ik heb dus de + en - van deze stekker omgedraaid op de accu.

tl;dr: hij past op een relatief oude optimate, maar opletten op polariteit.
Bedankt, een oude optimate dus. Polariteit zal ik op letten.

Als je het contra model erbij zoekt kan je die weer vastknopen aan je nieuwe lader..
Heb ik ook..
Werkt prima
Helemaal mooi natuurlijk want ik heb twee druppelladers.
En waar heb je de contra stekker vandaan?
 
Oplossing
Je kan overigens ook een nieuw stekkertje kopen bij Conrad die aansluit op je eigen lader....alleen even identificeren of dat universele stekkertjes zijn. Anders beide kanter eraf knippen en nieuwe erop solderen.
 
Lijkt idd op een oude Optimate TM-71 stekker.
Had ik ook aan mijn motor hangen, eraf gehaald en een Optimate 3+ gekocht met SAE-71 kabel. Ik ga niet een lader kopen aan de hand van wat ik aantref op de motor. Dan meteen alles nieuw. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan