SV650 Stationair op 1 cilinder

latm

MF veteraan
7 mrt 2007
Een maandje geleden heb ik een aanrijding gehad in Duitsland. Zie onderstaand topic:

Dagwaarde aangepaste motor

Na dat ongeluk ben ik naar huis gereden en kwam ik in een stevige onweersbui terecht. Helaas kunnen sv's slecht tegen regen en heb toen denk een kwartier op 1 cilinder gereden. Daarna nog ruim 100 kilometer waarin ik er niets meer van heb gemerkt.

Nu wilde ik de motor weer starten maar loopt hij op 1 cilinder. Mijn eerste gedachte was dat doordat de bougie nog nat was hij mogelijk niet zou vonken. Dus bougie eruit en testen, vonkt prima. Bougie dus weer terug.

Daarna nog een keer gestart en tot de volgende conclusie gekomen. Voorste cilinder doet niet mee op stationair toerental. Vanaf ongeveer 4000 toeren springt hij weer bij en loopt hij weer op twee cilinders. Voorste uitlaatbocht wordt dan ook warm. Loopt dan nog niet echt lekker en ploft uit de uitlaat.

Wat zijn nu de eerste dingen die ik moet gaan controleren?
Aangezien het alleen bij stationair is gok ik op een probleem met de carburateur maar daar heb ik eerlijk gezegd niet heel veel verstand. Ook vraag ik me af of er een verband is met de aanrijding aangezien ik nadien niet meer gereden heb.

in de zijkant van de voorste cyl kop zit rechts een gaatje dat zorgt voor afwatering van de bougie-ruimte, kijken of dat niet verstopt is.

Dat was mijn eerste verdachte. Bougiedop eraf en vervolgens doorgeblazen met perslucht. Zat geen blokkering in. Ook hierbij geldt dat hij dan boven de 4000 toeren niet weer op 2 cilinders zou moeten lopen.

Latm, ik heb ook een oude type SV gehad, met wel eens hetzelfde verhaal....en dat was vocht.

Ik heb het toen via diverse SVrider topic gevonden dacht ik, het is iig een veel voorkomend issue:
sv650s running one cylinder - Google zoeken

met o.a.:
"I had a problem at the track last month when my bike started running on only the rear cylinder. I checked everything that I could possibly think of. Changed plugs, checked every connection, fuel to the carb, full charge in the battery and switched the coils the see if I had a bad one.

Needless to say, I fought it all day and missed my races.

I called around to try to find an ignition box to try as a last ditch effort to fix it, and the guy at the shop says,"Unplug the Tach."

I fired up my 325 single and unplugged the tach and suddenly I had a V-twin again! I guess the Tach runs off the front cylinder, and apparently the Tach shorted out when it got either a loose connection or got wet from the liquid sunshine we enjoy here in the North West so much. This broke the circuit and no fire to the front plug.

Just thought you guys should know so you don't pull your hair out like I did.
"

via SUZUKI SV650 / SV650S - Tips & Tricks

Extra:
sv650s running one cylinder site:forums.sv650.org - Google zoeken
sv650s running one cylinder site:www.svrider.com - Google zoeken

Water in de tank:
SV650 running on one cylinder and wont rev? - Page 2 - UK Motorbike Forum

Laatst bewerkt:
Latm, ik heb ook een oude type SV gehad, met wel eens hetzelfde verhaal....en dat was vocht.

Ik heb het toen via diverse SVrider topic gevonden dacht ik, het is iig een veel voorkomend issue:
sv650s running one cylinder - Google zoeken

met o.a.:
"I had a problem at the track last month when my bike started running on only the rear cylinder. I checked everything that I could possibly think of. Changed plugs, checked every connection, fuel to the carb, full charge in the battery and switched the coils the see if I had a bad one.

Needless to say, I fought it all day and missed my races.

I called around to try to find an ignition box to try as a last ditch effort to fix it, and the guy at the shop says,"Unplug the Tach."

I fired up my 325 single and unplugged the tach and suddenly I had a V-twin again! I guess the Tach runs off the front cylinder, and apparently the Tach shorted out when it got either a loose connection or got wet from the liquid sunshine we enjoy here in the North West so much. This broke the circuit and no fire to the front plug.

Just thought you guys should know so you don't pull your hair out like I did.
"

via SUZUKI SV650 / SV650S - Tips & Tricks

Extra:
sv650s running one cylinder site:forums.sv650.org - Google zoeken
sv650s running one cylinder site:www.svrider.com - Google zoeken

Water in de tank:
SV650 running on one cylinder and wont rev? - Page 2 - UK Motorbike Forum

Ook dat verklaart naar mijn mening niet dat hij het wel doet vanaf 4000 toeren. Ik ga het toch verder zoeken in de carburateur. Mogelijk iets verstopt wat zorgt voor het stationair lopen.

Luchtfilter eraf laten en stationair een zuchtje remmenreiniger in de niet lopend cilinder/carburateur sproeien,
Als die meteen mee loopt zit de stationair circuit van de carburateur verstopt.

maatje van me had het zelfde 2x nieuwe bobine en probleem was weer over
lage toeren 1 cil en hoege toeren allebij

wellicht is zo iets door te meten
vonk kracht op zicht en anders wellicht wisselen met een bekende sv rijder
of gewoon nieuwe kopen mja zullen vast niet goedkoop zijn

Terug
Bovenaan Onderaan