Honda CBR 954 niet lekker af te stellen met Power Commander5

Dr_Insane

MF veteraan
19 aug 2012
2.384
33
Beverwijk
Gister mn 954 gehaald die afgesteld is op de dyno en dit is het resultaat.

Foto1k0-KK8GR4V7.jpg


Foto1k0-QSAR6YQL.jpg


Foto1k0-ZTODNVGE.jpg


Wat de monteur niet weg kreeg en wat mij dan verbaasde was de dip die je ziet bij 5500rpm? :?
Ik merk ook dat ie in hogere versnelling gewoon inhoud tot +/- 7000rpm terwijl de AFR op dat punt prima is?
Zou dat komen doordat ik de inlaatklep heb verwijderd en de uitlaatklep op de "open" stand heb gezet?
Iemand ervaring hiermee?

Heb overigens ook nog even de standaard ECU aangesloten en daarme loopt ie ook slecht(er) tot 7k.
Oftewel er gebeurd weinig na volgas geven tot 7k rpm??
 
Laatst bewerkt:
ik had een 954 met een pc2 ook zonder uitlaatklep en een zelfgemaakte servoplug
ook had ik de airbox leeggehaalt (flappermod)
hij liep als een kogel!
vreemd dat je zo'n dip hebt terwijl de af goed is!?
 
Ik weet niet waar je vandaan komt, maar als Michel van Motoport Rockanje zo'n hok afsteld, dan ziet het er zo uit:
vuurbladeren-dyno-01.jpg

vuurbladeren-dyno-02.jpg


Dit was met een PC3, Laser tussenpijp/collector, geen exup, Bos demper, sensor weerstand, K&N filter en de flappert onderin de luchtdoos vast met 2 parkertjes...

Het betreffende hok:
cbr954rr-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik had een soortgelijke dip bij volgas, maar dat was omdat ik een compleet race systeem had (Laser) met een te goede flow vlak na de cilinderkop. Mijn 954 was afgesteld met een RapidBike2.
Rond het toerental met de dip en niet-volgas was het te doen, wel volgas was een hobbelpaard rond de 5500 toeren.
Niets aan te doen, zelfs niet als je aan de ontsteking gaat sleutelen. De tuner zat toen te denken aan andere injectors of andere nokkenassen om het probleem op te kunnen lossen.
 
Bedankt voor de reacties. :)
Heb een fout gemaakt kwam ik gister achter na flink zoeken op forums.
Had namelijk de klep "volledig" open gezet maar dan komt de luchtstroom van de pijpen bij elkaar en daardoor krijg je een soort turb(o)ulentie in je pijpen waardoor er laag in toeren niks gebeurd. :?
Heb nu de klep maar in de gewone open stand gezet en m mooi in de middenstand vast gezet doormiddel van een afgezaagd stukje buis en een paar ringen en een borgmoer en dat gaat stukken beter. *O*

Foto720-TUBD6PVT.jpg


Foto720-S6PETEKJ.jpg


Foto720-MSULKGLY.jpg


Denk wel dat ie opnieuw afgesteld moet worden. -O-

HVIX.jpg
 
eh, nee

maar zie het als een goedbedoelde tip.
Bij mij liep hij perfect hoor ,zonder klep

maar als je klep hangt/ klem zit heb je wel de oorzaak gevonden!
Het is een veel voorkomend probleem dat hij vastgebakken zit dus zeker het controleren waard.

Als de klep vastzit zou je een storing moeten krijgen want zodra de servomotor niet verder lan draaien dan dat ie zou moeten gaat het storingslampje aan..
 
Klopt, maar normaal gesproken als je de klep vastzet/verwijderd dan zet je er een servoplug op zodat er geen fi lampje gaat branden.
Of je laat de servo gewoon zitten maar niet gekoppeld aan de klep.
een klep die vastzit geeft hetzelfde effect als een klep die niet vastgezet is in de goede stand.
 
Laatst bewerkt:
Vanmiddag mn 954 terug gekregen en dit is het resultaat.

Foto1k0-BRB38MDD-1.jpg


Foto1k0-6QSD7M6J-1.jpg


Foto1k0-ADTRMKUI-1.jpg


Omgerekend word t dan 156pk aan de krukas en te zien is op de uitdraai dat ie een veel vloeiendere lijn heeft zoals t hoort.
Niet gek moet ik zeggen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan