Yamaha R1 1998 schiet niet meer in versnelling

RinusKachelglans

Die hard MF'er
24 apr 2009
560
0
Amsterdam
Hellow,

Na circuit gisteren bij MAC heerlijk lopen rammen met de R1, maar op de terugweg wilde de versnellingsbak niet meer luisteren. Niet in z'n 1,2 5, noem maar op. Echt alleen wanneer ik de pook intrapte of omhoog tikte en direct gas gaf, wilde hij er in blijven steken.

Het voelt alsof hij nét niet er in wil vliegen, zeg maar dat laatste tikje dat je voelt wanneer je hem in de versnelling jankt.

Ik ben bekend met de problemen van de 2e en 5e versnelling bij Yamaha, maar dit is iets waar ik nog niet eerder mee ben geconfronteerd..

Ik ga zaterdag even kijken of ik de koppeling kan bekijken, maar wellicht is er iemand die hier al ervaring mee heeft of voor wie dit probleem bekend is?

Hoor het graag!
 
Ik denk dat als de bak aan gort is, het schakelen an sich al niet meer mogelijk was!

Het voelt alsof hij gewoon net even wat net niet wilt pakken, alsof het laatste zetje (omhoog of omlaag) wordt geblokkeerd.
 
ik zou eerst de bediening van de bak nakijken.
en die zit achter het dekseltje boven het voortandwiel.

Kapje losgemaakt waar de pook in zit en wat valt er direct uit?

jFMIHxV.jpg


Veertje! Het veertje dat hem vastzet op de, ja hoe noem je dat, de versnellingsbak.

JvxR7Cc.jpg


Veertje even vervangen en liep weer als een malle. Zo goed dat ik daarna op de A9 zonder benzine kwam te staan...

Anyways hij draait weer, dank voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan