Pimp my ER-5

Hollender

MF veteraan
23 jul 2015
5.175
2.928
Erps-Kwerps
Nu ik mijn Kawasaki er-5 eindelijk in orde heb en er al een aantal leuke ritten mee heb gedaan bevalt hij me eigenlijk beter als ik had verwacht. Ik ga er dan waarschijnlijk ook nog wel even mee blijven rijden.
Om het rijden nog wat aangenamer te maken heb ik een aantal aanpassingen in gedachten. Ik ga er waarschijnlijk een andere demper opzetten. Weg met die grote lange lompe knalpot en in plaats daarvan een leuk rvs dempertje. Ziet een stuk mooier uit en klinkt hoogstwaarschijnlijk ook beter als de originele, die fluit... Ik heb er al een gevonden op e-bay dus dat zit snor. Maar nu zag ik op de foto die bij de advertentie van die demper stond dat die er-5 van achter een stukje hoger staat. Lijkt mij ook wel wat! Welke schokdempers/veren kan ik daar onder plaatsen zonder op een harde plank of juist een slappe pudding te zitten? En gaat dat zomaar met de ketting of moet ik daar ook aanpassingen doen? En uiteindelijk zou ik misschien het zadel ook willen veranderen of aanpassen. Ik zit nu al laag met mijn 1,85 en daarbij zit ik eigenlijk te kort op de tank omdat het zadel iets te schuin naar voor afloopt. Als ik de motor achter ga verhogen zal dat alleen maar erger worden natuurlijk. Is zo'n zadel aan te passen? Zijn er andere zadels voor te krijgen (liefst betaalbaar) die aan mijn wensen voldoen? Alle tips and tricks zijn welkom!
 
Terug
Bovenaan Onderaan