Welke bandenmaat?

E. 't.

Die hard MF'er
7 okt 2005
504
0
Groningen
Hallo,

Ik heb een Suzuki Gs450l gekocht. Het beestje heeft nogal wat jaren stilgestaan, waardoor de banden niet meer bruikbaar zijn.
Ik ben op zoek naar van die mooie oldscool bandjes of iets met kleine noppen voor een iets ruigere look. (bratstyle, scrambler oid)
De maat op de banden is 120-90-16(achter) en 90-90-19(voor)
Ik heb begrepen dat dit een oude maatgeving is. Wie kan mij vertellen welke (moderne(re)) maat ik moet hebben.

Tevens zal ik graag iets bredere banden willen hebben, is dit mogelijk en zo ja valt dit dan ook aan of af te raden.

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een Suzuki Gs450l gekocht. Het beestje heeft nogal wat jaren stilgestaan, waardoor de banden niet meer bruikbaar zijn.
Ik ben op zoek naar van die mooie oldscool bandjes of iets met kleine noppen voor een iets ruigere look. (bratstyle oud)
De maat op de banden is 120-90-16(achter) en 90-90-19(voor)
Ik heb begrepen dat dit een oude maatgeving is. Wie kan mij vertellen welke (moderne(re)) maat ik moet hebben.

Tevens zal ik graag iets bredere banden willen hebben, is dit mogelijk en zo ja valt dit dan ook aan of af te raden.

Alvast bedankt voor je reactie!
Dat zijn de nieuwe maten.

Check even voor de zekerheid wat de standaard maat moet zijn.

Rambabbel in "conversie bandenmaten, oude maten op mij..."
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben dus al uren bezig geweest, een achterband is wat makkelijker te vinden dan een voorband.
Ik zat te denken aan twee soorten banden. de Bridgestone tw40 en de Dunlop k460, iemand hier ervaring mee? tevens zal het, het mooiste zijn als ik twee banden heb van het zelfde soort/merk. Ik begrijp dat dit lastig worden gezien de maat waarin de keus nogal beperkt is. Ik denk dat ik aangewezen ben op een iets bredere maat, dit moet alleen wel passen. tips?
 
de boel maar eens opgemeten, hier eerder geen tijd voor gehad, dit aangezien de motor niet thuis staat. Achter kan niet groter moet toch echt 120/90-16 blijven. Voorkant kan breder

Zodra ik een keus gemaakt heb post ik wel even een foto van het eindresultaat

Bedankt voor alle reacties
 
@magnamaniac: ik ben me daar bewust van, maar de looks.... Ik zal de motor voornamelijk voor woon/werk verkeer (40km) gebruiken en als het droog is. Veel kilometers zal ik zeker niet gaan maken, dus denk dat dit bandje het nog wel een poosje vol zal blijven houden
 
Heidenau K60 niet beschikbaar in mijn maat. De Bridgestone Trail Wing TW40 120/90-16 maar besteld.
Kreeg alleen maar een factuur binnen, dus er achteraan gebeld. Bestelling kunnen ze niet vinden in hun systeem en met het verzoek of ik ze daarover wil malen. Ik heb de mailtjes met de factuur die ik na een idealbetaling heb gekregen maar doorgestuurd. Het zal me benieuwen....
 
als je breed wil gaan achter : toen ik mijn gpz600r indertijd kocht lag daar een 160/60-16 op ipv een 130/90-16 (of was het 80?) en dat reed perfect normaal, en ben die dus blijven gebruiken. heb daar ettelijke Michelin Hi-sports op versleten, ook op circuit en tijdens club-met.

wel kijken of je achterbrug breed genoeg is, mag iets minder zijn dan standaard breedte van een 160/60 omsat hij boller komt te staan.
 
bandjes zijn binnen en gemonteerd!

~
DSC_0186_zpstft7zlg8.jpg
[/URL]~
 
Terug
Bovenaan Onderaan