Valdoppen monteren

Basdm

Rookie
10 aug 2011
26
0
Ha gasten,

Na laatst een ongeluk gehad te hebben en daarbij behoorlijke kapschade te hebben opgelopen, heb ik besloten valdoppen aan te schaffen om erger te voorkomen in de toekomst. Had ik ze maar eerder..

Maar dan mijn probleem. Ik heb een set aangeschaft op internet maar zij laten weten geen montage-instructie te hebben en ik krijg het zelf niet voor elkaar.
Ik heb een foto van het complete setje toegevoegd.

Ik heb een Suzuki GSX-R 750 uit 2006. Iemand enig idee (graag uitgebreid beschrijven waar wat precies moet, en het liefst met foto op welke punten het bevestigd moet worden) waar ik deze valdoppen precies moet monteren?

Alvast bedankt!!
full
 
je voorste blok-ophangbouten links en rechts eruit draaien
in de ene kant kan je het valblok zo draaien.
aan de andere kant zit je kuip ervoor dus daar bout je de beugel op.
op deze beugel schroef je de valdop (zo verloopt hij zodat hij van achter de kuip uitkomt
 
Thanks! Ik heb het blok aan de rechterkant er nu op gedraaid maar ik kan alleen de plek niet vinden waar je de beugel op kan monteren. Enig idee waar deze zit achter de kuip?
 
Valdoppen, zorg er wel voor dat ze niet in de buurt van kuipen zitten dus er genoeg ruimte zit +5cm in de omtrek vrij van de valdop. Zelf mogen ervaren dan de valdop wel het e.e.a. beschermde maar alsnog de kuip eromheen beschadigde omdat deze er te dicht op zit/zat.
 
Valdoppen, zorg er wel voor dat ze niet in de buurt van kuipen zitten dus er genoeg ruimte zit +5cm in de omtrek vrij van de valdop. Zelf mogen ervaren dan de valdop wel het e.e.a. beschermde maar alsnog de kuip eromheen beschadigde omdat deze er te dicht op zit/zat.

so ? zonder was je kuip er ook aan, en god weet wat nog meer. ik denk dat mensen soms veel te hoge verwachtingen hebben van valtoppen.
valt je motor gewoon om mag je verwachten dat je kuip er ongeschonden blijft (en dan nog, met slechts 1 dop per kant gaat dat zelden lukken). in alle andere gevallen is mijn enige hoop dat ze net genoeg beschermen zodat er niks essentieels kapot (wat niet hetzelfde is als beschadigd is) zodat er op zijn minst geen motorschade is en je in het betere geval gewoon verder kan rijden.
 
Bedankt voor jullie reacties mannen! Het is gelukt. Moest inderdaad even de kuip aan de linker zijde eraf halen, en toen werd direct zichtbaar waar het valblok op moest.
 
so ? zonder was je kuip er ook aan, en god weet wat nog meer. ik denk dat mensen soms veel te hoge verwachtingen hebben van valtoppen.
valt je motor gewoon om mag je verwachten dat je kuip er ongeschonden blijft (en dan nog, met slechts 1 dop per kant gaat dat zelden lukken). in alle andere gevallen is mijn enige hoop dat ze net genoeg beschermen zodat er niks essentieels kapot (wat niet hetzelfde is als beschadigd is) zodat er op zijn minst geen motorschade is en je in het betere geval gewoon verder kan rijden.

Valt je motor op die valdop, frame krom... doe mij dan maar kapotte kappen.
 
Valt je motor op die valdop, frame krom... doe mij dan maar kapotte kappen.

Het is bijna 23:00 uur dus misschien dat je zometeen een klok kunt horen luiden en ook kunt gaan kijken waar dat geluid vandaan komt én daarmee dus ook de klepel in die klok kunt gaan zoeken.....

Onderstaande foto's zijn van een originele Yamaha YEC crashprotector (óf valdop) voor een R6 welke een behoorlijke schuiver heeft meegemaakt.

dpbn1k.jpg


2el8202.jpg


Dat stukje aluminium hoort eigenlijk 100% "haaks" te zijn en dat kunststof deel hoort er ook niet zo uit te zien (geloof ik :o ).....

Frame van de motor was nog heel, motor/dynamo carter was nog heel, Clip-On was nog recht, schakelset deed 't nog, bout was nog heel....En 't belangrijkste schijnbaar: 't Kuipdeel was nog heel :P. Enige wat écht stuque was was de protector ansich (het kunststof deel) én het framepje van de protector was een béétje krom (understatement).

Als dat frame van de protector de crash niet op kan vangen dan breekt de blokbout, wat niet voor niets een zogenaamde "breek-bout" is, én welke daar ook op ontworpen is door.....

Je moet uiteraard géén crashprotectors voor de sier direct op je frame schroeven met de standaard (blok)bouten, da's gewoon vragen om.....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan