MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

De mosselrit is voor herhaling vatbaar. Eigenlijk waren het twee ritten. Eén in de voormiddag en één in de namiddag. Bij aankomst koffie en een bolus. 's Middags waren er broodjes te krijgen (tegen betaling) en na de ritten mosselen of een broodje kroket.
De ritten waren onder politie begeleiding op de motor en 30 begeleiders van het Motor begeleidings Team Zeeland. Er werd in baksteen formatie gereden. We hadden overal voorrang en konden eens lekker door het rood rijden. Het tempo lag hoog. Op rechte stukken ging het gas er soms goed op.
Van DBS waren Patrick, Erik de Grijze duif, Noud, Paul en Clemens mee.
Er staat een filmpje op Youtube:
In het begin krijg je de kaarten met gereden routes te zien.
In totaal heb ik 400 km gereden. De ritten waren samen ongeveer 120 km.
Ondanks het koudere weer een leuke dag, zonder regen tijdens de ritten.
Zeeland is mooi om te rijden. Vooral het stuk over de boulevard van Vlissingen was leuk en het stuk op de Oosterscheldekering naar Neeltje Jans maakte indruk.

Ja, ik rij veel in Zeeland, ik rij er heel graag, prachtige natuur en wegen en heerlijk langs de vele waters, en kustlijn.
 
Het weekend ervoor reed ik met de fiets over de boulevard te Vlissingen. En een week later met de Sym.
Ik vertoef ook graag in deze streek. Dit jaar drie keer op camping gestaan in Groede. In totaal ben ik de tel kwijt.
Kwam ik hier maar wonen. Wie weet?
 
@Gerome

Op volgende filmpje kan je jezelf terugzien tijdens je gereden Mosselrit 2015 van Westkapelle.
Tijdstip : 02:25

Ik heb de rit reeds in GPS-formaat gestoken en in kaart gebracht die jullie gereden hebben, met de kaarten die in je YouTube filmpje zaten. Deel I was een 45 km en deel II een 71 km.
Ik heb een groot gedeelte van het tweede gedeelte van die rit gedaan met Megane vorig jaar.
Mocht je alleen of in kleine groep rijden raad ik zeker aan om halt te houden in Zoutelande, Domburg, Veere (centrum aan het Veerse meer) en op Neeltje-Jans.
Ja, dit zijn heel mooie toerritten en ook aangenaam om te stoppen onderweg. Ik rij die ritten regelmatig gans het jaar door, ook in de wintermaanden.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand al 's het prijsverschill gezien en gemerkt tussen de twee sloepen (de 600i executive) in Belgie en Nederland. 800 euri verschil ... wat is dit dan voor een rare EU. Any thoughts?
 
Door de BPM, de Belasting Personenauto Motorrijwielen wat in feite een soort luxebelasting is, maakt de overheid het kopen van een motor in Nederland een stuk duurder.
BPM of Belasting van personenauto's is een éénmalige kost die wordt berekend afhankelijk van de CO2-uitstoot.
Daarom denk ik dat auto's en motorfietsen in Nederland een stuk duurder zijn.
Je moet in België wel nog BIV betalen, iets van ongeveer 60 euro. Maar dat is niet zoveel.

In de rand:
Veel Nederlanders trekken een caravan met een (veel) te lichte wagen. Gewoon omdat het te duur is om met een zwaardere (meer vervuilende motor) wagen te rijden.
Bij de Duitsers is het dan weer het omgekeerde.
Op nieuwe mobilhomes (campers voor Nederland) wordt ook luxebelasting gerekend.
Nu hebben sommigen al een achterpoortje gevonden. In België kopen en hier even met een tijdelijke nummerplaat inschrijven (transitplaat) vervolgens invoeren in Nederland. Omdat het dan geen nieuwe meer is valt de belasting weg.


Niet alles is in Nederland beter. Wel de wegen. })
 
Laatst bewerkt:
Gezien het gemelde slecht weer voor de Ardennen en droog in het Westen en aan de Nederlandse kust, rij ik morgen naar Hoek van Holland om wat te genieten van de zeelucht langs het strand met een aperitiefje. Iemand zin om mee te rijden ? Ik vertrek om 09:30 in Kortenberg.
Stuur me een PM of bel of sms me om mijn GSM voor de mensen die me kennen.
Groetjes en prettig weekend.
 
Weet het Guido, ik dacht er nog aan maar het was al zo kort bij zondag. Maar doe ik beslist in de toekomst. Ik stuur nu vanuit Hoek van Holland, maar heb ook vandaag Katwijk aan Zee bezocht. mijn uitstap vandaag was een kleine 450 km. Ik zal het waarschijnlijk niet halen met enkel mijn reserve van 6,75 L.
Groeten en tot binnenkort.
 
Filmpje over kleppen regelen.


Lekker in het Russisch. Dat van mij is een beetje roestig, hum. :)
Je kan ondertiteling inschakelen in bv Russisch of voor vertalen kiezen naar Nederlands. En dan is het lachen met de vertalingen.

@ old,

Heb je het droog gehouden daar in Hoek van Holland.
Ik hoor dat het hier in Kuurne fel heeft geregend zondag. Ik zat in Genk. Geen regen, heb "s avonds nog buiten op een terras gegeten bij een Italiaan. Italianen genoeg in Genk.
Misschien rij ik donderdag nog eens met de Maxsym naar Genk.
Want dan zal het een tijdje gedaan zijn met rijden. Maandag ga ik onder het mes.
 
Laatst bewerkt:
Wel, als je het met dat filmpje moet leren om de kleppen de regelen dan zou ik er toch helemaal niet ge-RUS-t in zijn, lol.

Wel, ik heb zondag een heel mooie dag gehad, tot 's avonds 18:30 toen ik vertrok na gegeten te hebben in Hoek van Holland. Dan maar gewoon regenpak aangetrokken en latex handschoenen over mijn motorhandschoenen. Wat muziek op en dan richting België. In Minderhout net over de grens even een expresso gedronken en dan terug verder. Na Antwerpen was het droog, maar heb toch maar regenpak aangehouden.
Nee, ik heb geen problemen met rijden in de gietende regen op de autosnelweg. Ik zit even relax als in de auto. GPS aan, radio aan, en de Maxxis banden geven geen problemen. Goede waterafvoer, zelfs om 120 km/u te blijven rijden in de regen op de autosnelweg.
Maar ik ben het al gewoon ... het weer houdt me niet tegen, alleen ijzel, daar hou ik niet van of sneeuw. Maar gelukkig hebben we dat niet te vaak. Dan blijft hij op stal.
 
Laatst bewerkt:
Kleppen regelen, daar ga ik niet aan beginnen. Filmpje is maar voor de lol.
En dat Russisch, laat maar. Er staan wel veel technische filmpjes over de maxsym op youtube in het Russisch.
 
Zondag gaat het normaal droog zijn, en beter. Dat wordt dan weer mooi toerweer.
Iemand zin om zondag een mooie toerrit te rijden, een "meet en greet" en vooral veel genieten ?

Ik heb ga binnenkort eens de Suzuki GSX1250FA Touring proefrijden. En wie weet neem ik die er wel bij als 2de. Alles zal afhangen hoe die zit en rijdt, en vooral hoe mijn zithouding is voor lange afstand.
Zonder koffers zit die op een 257 kg. Prijs-kwaliteit ligt die heel goed. Uitgerust met topcase en zijkoffers komt deze bruto op een 10290 €, goedkoper dan de maxiscooters Burgman 650 en BMW 650GT. Je kan hem natuurlijk niet vergelijken met de zwaardere toermotoren BMW en Kawasaki.
 
@ old-scooterfan: Ik heb een bandit 1250 gt gehad .Weet niet of het blok dezelfde pk's en koppel heeft.Was een plezier om op te rijden .Een enorm koppel had het blok.Had een volledig kofferset erop.Zithouding was goed.Enige minpunt was dat het zadel hard was.Op mijn dl 1000 die ik nu heb staat er een gelzadel.Veel succes met het proefrijden.
grtjs
 
Hallo allemaal,

Gisteren naar Suzuki Tienen geweest voor onderhoud van 6000km. Alles is nu terug in orde en mag ik weer even zonder zorgen de baan op. :Y

@Old-S : de routes had ik gewoon de adressen ingetikt op mijn gps en de rest laat ik over aan de gps. Wel autosnel- en tolwegen uitgevinkt! Uit voorzorg heb ik wel mijn provinciale landkaarten bij van Frankrijk mee maar had ze over de hele reis niet nodig. Ja het was echtwel zalig toeren!

Jarolo : op 4 oktober geeft WAYPOINT Leuven weer zo'n tourrit (350km) vrij! Ik zelf kan jammer genoeg niet aan meedoen. Maar ik ga het wel downloaden zodat ik bij gelegenheid kan uittoeren. ;)

@Ferry34 : Zo toeren we ook en zo vinden we het leukst ... Natuur én cultuur opsnuiven doorheen het land ... :]
 
Laatst bewerkt:
Rotgerbo, ik zal er deze keer waarschijnlijk niet bij zijn.

65cr3d.jpg


Voet gebroken, eerst 1 week open bot nu 3 weken gesloten bot. Moet volgende week donderdag terug naar Heilig Hart ziekenhuis en hoop dat ik dan terug gewoon mag stappen. Anders komen er waarschijnlijk nog eens 3 weken bot bij.
De Maxsym staat intussen al 3 weken werkloos in mijn garage te niksen want rijden mag niet met een bot.
 
@jarolo
Wel, ik wens je een snel herstel met je voet. Toch niets gebeurd tijdens het rijden ?
Mocht je er wel mee rijden ben je goed zichtbaar met zo een fluo-kleur, zeker wanneer je zoals de sportbikers groeten met een los been dat even zwaait. ;)

@Rotgerbo
Organiseert Waypoint-Leuven toerritten ? Of geven ze die enkel informatief ? Enkel verkrijgbaar voor klanten of te vinden op hun website ?
 
Er zijn 2 routes waar ik tussen twijfel indien ik alleen rij : Toer in Zeeland of toer in de Ardennen.
Maar ik denk dat een toer in de Ardennen voor jou wel ver is, want dan moet je er nog een 200 km bijtellen voor heen en weer, dan zit je aan een +500 km op een dag.
Of ik kan er een verkorte Ardennenrit van maken, maar de mooie wegen en streken liggen spijtig genoeg iets verder weg.
Maar als je zin hebt en het nog mogelijk is, kan er een Zeeland toer gereden worden, met mooie stopplaatsen. Als je zin hebt, stuur maar een PM, dan bel ik je wel om af te spreken.
 
Old ieder jaar organiseert way-point die rit, zijn altijd mooie ritten richtig Ardennen meestal. Voor vertrek een gratis consumptie en bij aankomst nog ééntje (koffie frisdrank gewoon bier - voor duurdere bieren moet je bijleggen ). Rit is gratis en wordt op je GPS gezet is dus niet gepijld, het is dan ook bedoeld voor GPS gebruikers. Meerijden kan met wat je maar wil op 2 of 3 wielen en een motor.
Iedereen is welkom.

Dit dus
-------------------------------------------------------------------------------------------------

12e Waypoint Leuven GPS motor-rondrit

Op zondag 4 oktober 2015 organiseren we onze 12e Waypoint Leuven GPS motor-rondrit.

Deze motor-rondrit is voor velen stilaan uitgegroeid tot een traditie, hoewel de rondrit op zich niet echt "traditioneel" te noemen is.

De ingrediënten zijn steeds dezelfde: een stevige rit, over alle soorten wegen. Geen verplichte stopplaatsen. Geen voorrijders. Kortom, iedereen doet zijn zin.

Het vertrek is voorzien op zondag 4 oktober 2015, tussen 8u30 en 10u, in café De Curve op het Debecker-Remyplein in Kessel-Lo.

Ook dit jaar hebben we weer onze uiterste best gedaan om jullie een mooie rit aan te bieden met meer dan voldoende bochtenwerk, nauwelijks verkeerslichten, en het aantal stadskernen hebben we tot een minimum trachten te beperken.

Je kan je m.a.w. een hele dag lang ontspannen laten begeleiden door je GPS-toestel langsheen een nooit-vervelend parcours.

Aangezien wij een GPS-speciaalzaak zijn is het uiteraard de bedoeling deze motor-rondrit volledig met behulp van je GPS-toestel te rijden. Er is dan ook géén papieren roadbook voorzien, noch een uitgepijld parcours.

Alle deelnemers kunnen de route en/of track downloaden via onze website en inladen op hun Garmin GPS-toestel of op hun TomTom Rider 40/400 GPS-toestel. Of, indien je niet de mogelijk hebt gehad om de route op voorhand in te laden in je toestel, kan je bij het vertrek van de rondrit bij onze Waypoint medewerkers terecht om de route alsnog op je toestel te laten zetten. Zorg er in dat geval wel voor dat je GPS-toestel up-to-date is qua firmware (en kaartmateriaal), aub.

Zoals eerder gemeld is het vertrek voorzien in café De Curve.

Bij het vertrek kan je genieten van een gratis kop koffie (of iets anders) vooraleer op pad te gaan.

Je krijgt er ook je inschrijvingsformulier overhandigd, waarmee je kan deelnemen aan onze Waypoint tombola. Vul het formulier in en lever het in bij het vertrek, en maak kans op één van de vijf aankoopbonnen ter waarde van € 25,-.

Na afloop van de tocht bieden we je nog een gratis consumptie aan in café De Curve.

Deelname aan onze Waypoint Leuven GPS motor-rondrit is volledig gratis! Op voorhand inschrijven hoeft niet.



Bij het vertrek ontvang je van ons:

- een gratis kop koffie (of een andere consumptie)
- een dag vol heerlijk motor-plezier
- je inschrijvingsformulier waarmee je kan deelnemen aan onze Waypoint tombola (vijf aankoopbonnen t.w.v. € 25,- te winnen)



De aankomst is voorzien vanaf 16u in café De Curve, waar wij je nog een gratis consumptie aanbieden en waar je gezellig kan napraten met de overige deelnemers.



Voor meer info kan je terecht op onze website.
Daar kan je ook een plannetje terugvinden met een preview van de route, en
je kan de route-bestanden er nu ook al downloaden.



Wees er dus bij, op zondag 4 oktober 2015, vanaf 8u30 tot 10u

in café De Curve, DeBecker-Remyplein, Kessel-lo, voor de

12e Waypoint Leuven GPS motor-rondrit !

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Grts

Robert
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan