Het RS250 & RGV 250 topic: Valves are for toilets! Deel 11

Kom maar door mensen met tweetakten! Als ik straks de OP bijwerk, hoef ik alleen maar op de eerste pagina te kijken! *D
 
Wat ga je doen dan?

Afgelopen weekend had ik lekker gereden :9~ , maar nadat ik was afgestapt zag ik dat de witte rook uit mijn onderste uitlaat kwam |( .
Mijn koelvloeistof niveau zakte altijd al wel een klein beetje, maar nu was het echt wel duidelijk, een lekker koppakking |( . Nou ja....... hoort erbij, dus uit elkaar halen.

Eerst dacht ik het blok eruit te halen, maar dat is een hoop werk. Nu alleen de tank, luchtfilter en PV sturing eraf plus kleine dingetjes en je kan zo ook de koppakking wisselen.

Sleutelen en vieze handen :Y krijgen, dat was ik aan het doen :P
 
Mijn oude RS250:
Originele%20Aprilia%20Rs250%20%20RH%20Motoren%20-%20Opera_2013-04-04_22-02-17.png


Mijn nieuwe RS250:
DSC_0038.jpg


DSC_0063.jpg


Mag aan de OP toegevoegd worden. Kijk maar even welke foto handig is.
 
Hey leuk, jij was vrijdag 21 aug ook op Assen, ik zat bij jou in de groep. Ik reed met een blauwe R1. Mooie rijstijl en lekkere hoge bochtensnelheid!

Dit was mijn vorige RS, 2 jaar geleden mee gevallen op Assen helaas.

81e93d3acb9871e94a6b0c061c1eb082_zpseb8bf5e9.jpg


Nu op deze


DSC_0750_zpsnl7apdhx.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hey leuk, jij was vrijdag 21 aug ook op Assen, ik zat bij jou in de groep. Ik reed met een blauwe R1. Mooie rijstijl en lekkere hoge bochtensnelheid!

Dit was mijn vorige RS, 2 jaar geleden mee gevallen op Assen helaas.

[afbeelding]

Nu op deze


[afbeelding]

21 augustus was wel een mooie dag inderdaad. Beetje warm, maar toch.
Zo kom je nog eens bekenden tegen zonder dat je het wist ;)

Gisteren jammer genoeg ook een schuiver gemaakt op Assen.
Was in de 3e sessie en ik reed nog met regenbanden terwijl het wegdek al zeer snel opgedroogd was.
Eerste twee sessies was ik de enige met regenbanden, dus dat was wel weer leuk :+
Schade viel reuze mee.
Stepje en clipon buis. (en kuip, maar daar stoor ik me niet zo aan)
Stepje gekregen van een vriendelijke rijder(bmw s1000rr) !
Clipon buis weer recht gebogen.

En 5e sessie nog kunnen rijden *O*

24e ben ik er weer, maar dat is de laatste voor dit jaar. Daarna maar een beetje alles opfrissen voor volgend seizoen. Ben je er dan ook weer bij?
Laat maar even weten.
 
Smokers, de delen volg ik al jaren maar had nog nooit n plaatje gepost van mijn RS.

Deze RS250 heb ik n 2006 gekocht en gebruik m voor de lol, op n paar circuitdagen 4 cilinders plagen en rondjes rijden in de buurt. Circuitdagen reed ik vaak met m`n maatje, zie foto, die heeft een Mito RD 350.

In de loop der tijd voorzien van Arrow`s, nu ff n setje Tyga`s, VHM koppen, diverse kleine motorische aanpassingen, paar keer nieuwe zuigers, cilinders netjes gemaakt. Gemeten 62 pk, 37Nm. De vering is standaard met fris binnenwerk en kleinere luchtkamers, voornamelijk harder gemaakt.


full


full


full
 
Het is een beetje stil aan het worden hier...
Ga hopelijk weer wat leven creëren met wat vragen
1 waarom zitten er links en rechts verschillende main jets en powerjets in de carbs?
En wat voor een verschil zal er gebeuren als er in beide 55 powerjets zitten in Manuel staat links 55 en rechts 35 in dat bij elkaar geraapte zooitje van mij zit beide 55
En mijn volgende vraag ik ga van cat-uitlaatjes naar Arrows
Nu zit er in de carbs links 290 en rechts 300 mainjets
Internet zegt Arrows 260/270 origineel zegt 270/280
In de weinige km die ik heb gereden leek hij best van zijn plek te gaan, wat denken jullie eerst maar eens proberen met lekker rijke sproeiertjes of meteen maar terug naar wat Arrows zegt met kans op erg arm lopen, vind het verschil nogal groot........
Heb nu ff weer tijd om te klooien.....
 
je moet bij ombouwen van een cat fiets ff goed kijken in de manual, moeten verschillende sproeiers worden aangepast en dat zou ik wel doen... gewoon helemaal naar std, dan heb je een goed uitgangspunt. Dus ook 35/55. En dat is omdat de ene cylinder iets warmer wordt dan de ander geloof ik.
 
Heb wss een rgv250 gekocht (met bananenbrug) met 11k op de teller. Moet ik nog ergens op letten modelspecifiek?

Welkom *O* en heb je nog een foto? :9~

Zelf heb ik een RGV met rechte achterbrug. Ik zou qua model specifiek niet echt iets weten waar je op moet letten.
 
Zelf heb ik ook nog een vraag, namelijk over remschijven. Ik ben aan nieuwe toe en ben dus aan het rondkijken, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. Je koopt ze ook niet zo vaak.
Lijkt me ook meteen nieuwe remblokken? Of gaat slijt dat wel weer op elkaar in?

Cylinderkop verwijdert en zag er nog goed uit volgens mij

full



Alles eerst goed schoongemaakt en nieuwe pakking er tussen. De drie moeren en twee bolmoeren met nieuwe koperen ringetjes op moment vast gezet. En daarna alles rustig in elkaar zetten.
Gister ff test gedraait, maar vond hem wel warm worden. Nu eerst nog even het koelwater niveau controleren.
 
Zelf heb ik ook nog een vraag, namelijk over remschijven. Ik ben aan nieuwe toe en ben dus aan het rondkijken, maar weet niet zo goed waar ik op moet letten. Je koopt ze ook niet zo vaak.
Lijkt me ook meteen nieuwe remblokken? Of gaat slijt dat wel weer op elkaar in?

Cylinderkop verwijdert en zag er nog goed uit volgens mij

[afbeelding]


Alles eerst goed schoongemaakt en nieuwe pakking er tussen. De drie moeren en twee bolmoeren met nieuwe koperen ringetjes op moment vast gezet. En daarna alles rustig in elkaar zetten.
Gister ff test gedraait, maar vond hem wel warm worden. Nu eerst nog even het koelwater niveau controleren.
Zorg ervoor dat je goed ontlucht. 'Achter' de thermostaat blijft altijd lucht zitten en dan pompt tie niet! ;)

Hoe ik het altijd doe, al jaren met succes, zonder motor op de kop te houden en ander gemartel.
1. Haal de slang achter de thermostaat (die van thermostaat naar bovenste cilinder) los en doe hem er half op. Stop er een dunne schroevendraaier ofzoiets tussen, zodat hij half kiert aan de bovenkant, maar aan de onderkant al op de aansluiting zit. (dit scheelt geknoei)
Draai de boutjes bij de pomp en rechterkant van de radiateur eruit.
2. Volgooien totdat je bij de pomp het boutje erin moet draaien.
3. Verder volgooien totdat je bij de rechterkant van de radiateur het boutje erin moet draaien.
4. Nog ietsje meer erbij totdat bij de slang achter de thermostaat de koelvloeistof eruit loopt. Snel de schroevendraaier eruit trekken en slang erop duwen.
5. Verder volgooien en op de slang achter de thermostaat drukken om alle lucht eruit te krijgen. Hier blijft altijd veel lucht zitten!!
6. Alles vastzetten en klaar is kees... 8-)
 
Mijn veel eenvoudigere manier werkt ook prima: in de slangen blijven knijpen totdat het peil in de radiateur niet meer zakt. (tussentijds blijven bijvullen op de radiateur)
Daarna expansievat bijvullen en klaar.

:)
 
Mijn veel eenvoudigere manier werkt ook prima: in de slangen blijven knijpen totdat het peil in de radiateur niet meer zakt. (tussentijds blijven bijvullen op de radiateur)
Daarna expansievat bijvullen en klaar.

:)

Bedankt voor de tips :} . Morgen of zaterdag ff kijken, want het zou toch wel goed kunnen dat het koelsysteem niet helemaal is gevuld. Zelf had ik de thermostaat over het hoofd gezien |( .
 
Terug
Bovenaan Onderaan