Suzuki Intruder opknappen

Martine

MF'er
27 apr 2003
112
0
Dordrecht
Ik heb vandaag besloten om voorlopig mijn Suzuki Intruder 800 voorlopig te houden en daarmee deze is grondig onder handen te nemen. Nu heb ik een paar vragen (de benamingen zullen niet goed zijn, ben niet technisch en probeer het daarom zoveel mogelijk te omschrijven):
Hoe krijg ik roestplekken zo veel mogelijk weg op onbereikbare/moeilijk bereikbare plaatsen, zoals bijv. de buizen die door de cylinders gaan aan de achterzijkanten van de motor?
Hoe houd ik de spaken zoveel mogelijk roestvrij en hoe maak ik ze roestvrij? Ik heb ze van het voorjaar allemaal zo goed mogelijk gepoetst, maar nu zit er alweer roest op...
Kan ik mijn wielen ook laten vervangen door bijv. speciaal behandelde wielen die niet (zo snel) gaan roesten?

Graag jullie advies en alvast bedankt!

Martine
 
Als je hem echt grondig wil aanpakken dan is het beste demonteren tot een kaal frame en opnieuw opbouwen...
plekjes op je frame bijwerken is een lapmiddeltje....als je in het zicht roest ziet dan zit dat vaak ook op de verborgen gedeelten...
 
Als je niet technisch bent is opknappen zeer duur. Het is dan goedkoper om een andere, goed onderhouden motor te kopen. Als je die binnen kunt stallen en niet door strooizout rijdt en elke week oppoetst zal hij langer mooi blijven,
 
Als je niet technisch bent is opknappen zeer duur. Het is dan goedkoper om een andere, goed onderhouden motor te kopen. Als je die binnen kunt stallen en niet door strooizout rijdt en elke week oppoetst zal hij langer mooi blijven,

Ligt er helemaal aan hoe je het aan wilt gaan pakken?

Je moet je eerst afvragen wat je hebt aan:

Ruimte ( dit heb je nodig)
gereedschap ( is aan te schaffen)
kennis ( leer je terwijl je het doet)
vertrouwen ( als je elk schroefje wilt laten controleren wordt het moeilijk)
relatie's ( nu is er op MF zat hulp en goede wil aanwezig)
en misschien wel het belangrijkste TIJD

De meest effectieve manier is idd alles kaalmaken en frame laten ( poeder)coaten...

Als je bij elke handeling of verwijderen van een opname maakt, en alles goed labelt, kun je echt alles zelf...
Maar een prof/geoefende sleutelaar kan een frame in een uur kaalmaken, jij zult er waarschijnlijk drie dagen over doen...

keuzes keuzes keuzes

succes
 
Het zelf opknappen kan je een hoop geld schelen....en met een beetje geluk kom je met 500 euro al een heel eind..,
als je het moet laten doen dan denk ik dat het niet haalbaar is en de kosten hoger worden dan de waarde van de motor...

maar moet er wel bij zeggen dat wanneer je dit als vrouw gaat doen dan heb je in ieder geval mijn respect al ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan