remleiding vervangen

guido70

Rookie
27 okt 2013
23
0
hallo ,

kan iemand mij eens uitleggen,hoe je het beste een remleiding kan vervangen?
om mijn stuur te vervangen moet ik bij de k100 bmw,een leiding uit het balhoofd halen!
remolie heeft de vorige eigenaar net gedaan,dus kan dit los zonder alles af te laten?

grt guido
 
Ik kan van dat verhaal niet veel bakken.

Je wilt je remleiding vervangen omdat er een andere maat op moet, om bij je andere maat stuur te passen?

Dan moet je de remvloeistof idd aflaten, en is vervangen van de vloeistof het slimste. Kost geen zak dat spul en terug gieten is tobben imo.

Wat moet je doen?

Huidige leiding los, vloeistof eruit, nieuwe leiding op zn plek met nieuwe afdichtringetjes. Vloeistof in je systeem, ontluchten en rijden maar weer.
 
hallo ,

kan iemand mij eens uitleggen, hoe je het beste een remleiding kan vervangen?
om mijn stuur te vervangen moet ik bij de k100 bmw, een leiding uit het balhoofd halen!
remolie heeft de vorige eigenaar net gedaan,dus kan dit los zonder alles af te laten?

grt guido

Nee, nieuwe remolie of niet, die zaak moet los, zoals je zelf al schrijft.

stuur en ook de leiding denk ik? bekijk de k100 maar eens,de remleiding loopt door het balhoofd, dus de leiding moet los als je een ander stuur wilt!

We hebben hier niet allemaal een K100 in de schuur staan om even te bekijken. Detailfoto plaatsen doet wonderen.
Maar zoals je zelf al schrijft: "dus de leiding moet los als je een ander stuur wilt!"
 
Laatst bewerkt:
oke snap jullie wel :-)
ik heb het hier voor mij liggen dus makkelijk!!
het is gewoon een soort remleiding die je niet kan verleggen zonder los te koppelen,
dus alles leeg en losdoen en omleiden(wou gewoon een makkelijke weg,die er niet was)

thanks mannen
 
Oude loskoppelen zo dicht mogelijk bij handle en klauw, dan nieuwe daartussen maken, vullen, ontluchten en klaar.
De oude laten zitten voor wat het is.
Of denk ik te simpel
 
Als je het stuur wilt vervangen voor een zelfde omdat die van jou krom is dan hoeft de remleiding niet los.
Je kan namelijk de stuurklemmen helemaal er af draaien en dan terwijl je het stuur steeds verder naar links trekt,het gashendel met rempomp van het stuur af schuiven.

Wil je een ander model stuur dan heb je al gauw een langere remleiding nodig.
Deze zit bij een K trouwens gemonteerd tussen rempomp en bovenkant balhoofdpen. Aan de onderkant van de balhoofd pen zit vervolgens de rest van het rem gebeuren. De balhoofdpen fungeert dus tevens als een stuk van je remleiding.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan