Happende koppeling bij sportief optrekken

TerrorMax

MF veteraan
4 jan 2003
3.791
26
Enschede
Heb onlangs een VTR1000F gekocht. Wanneer ik sportief(dus met wat slippende koppeling) wil optrekken dan begint de koppeling erg heftig te happen. Het lijkt als of de koppeling een aan/uit schakelaar is die compleet niet meer te doseren is. Gevolg is dat de motor dan als een rodeostier begint te bokken *O* De koppeling werkt verder perfect en slipt niet door. Dus de platen zijn niet versleten.

Nou heb ik al verschillende adviezen opgevolgd zoals de koppelingvloeitsof vervangen als het blok olie vervangen door Motorex topspeed olie. Beide ingrepen mocht niet baten.

Iemand een enig idee??
 
Laatst bewerkt:
Heb onlangs een VTR1000F gekocht. Wanneer ik sportief(dus met wat slippende koppeling) wil optrekken dan begint de koppeling erg heftig te happen. Het lijkt als of de koppeling een aan/uit schakelaar is die compleet niet meer te doseren is. Gevolg is dat de motor dan als een rodeostier begint te bokken *O* De koppeling werkt verder perfect en slipt niet door. Dus de platen zijn niet versleten.

Nou heb ik al verschillende adviezen opgevolgd zoals de koppelingvloeitsof vervangen als het blok olie vervangen door Motorex topspeed olie. Beide ingrepen mocht niet baten.

Iemand een enig idee??

Dit heb ik ook bij me TC :o

Ik wou ook al eens een topic maken, maar ik heb dit dus ook. Dacht ook dat het aan mezelf lag.

Tja en zo verlies je dus een sprintje tegen een scooter :+ (de 1e 15meter dan)

Maar ok, extra klusje erbij aankomend seizoen :+
 
Heb 100% hetzelfde gehad met mn Cat na vervangen van platen, veren en stalen platen. Zo erg dat zelfs mn ketting lklapperde als ie bokte bij sportief wegtrekken. Heb m kort daarna verkocht dus nooit opgelost, maar ik verdenk de koppelingskorf.
 
Klopt beste wel vernederend als je zo bokkende probeerd weg te "sprinten" als of je net je rijbewijs hebt ;-) succes met tc!

Ja idd :P Toen ik dat ding ophaalde de 1e dag, bokte ie 3x achter elkaar, stond het stoplicht weer op rood :')

Heb 100% hetzelfde gehad met mn Cat na vervangen van platen, veren en stalen platen. Zo erg dat zelfs mn ketting lklapperde als ie bokte bij sportief wegtrekken. Heb m kort daarna verkocht dus nooit opgelost, maar ik verdenk de koppelingskorf.

Na hoeveel km had je dat vervangen? Ik heb nu zelf 34.800 km erop staan geloof ik, zijn koppelingsplaten meestal voor die tijd al vervangen?
 
Ja idd :P Toen ik dat ding ophaalde de 1e dag, bokte ie 3x achter elkaar, stond het stoplicht weer op rood :')Na hoeveel km had je dat vervangen? Ik heb nu zelf 34.800 km erop staan geloof ik, zijn koppelingsplaten meestal voor die tijd al vervangen?
Doorgaans tussen de pak en beet 40 en 120.000km. Ligt puur aan de rijstijl. Ik verving de platen bij de 70.000km door eigen schuld, Rolling burnout met slippende koppeling zeg maar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan