Yamaha BT1100 zijpaneel weghalen

rzanten

Rookie
18 sep 2015
4
0
Hallo Iedereen,

Hier ook een trotste beginnende bestuurder sinds 2 weken & een trotse BT1100 eigenaar sinds 2 dagen.

Nu was ik nieuwsgierig en wou ik eens onder de benzinetank kijken van de BT1100 om zo de luchtfilter te zien.

Volgens de handleiding zou ik voordat ik de tank los kan schroeven eerst aan de rechter en linker-kant een zijpaneel moeten weghalen.

Als ik deze los schroef zit deze nog aan een soort rubbertje vast lijkt het wel. Ik kan het niet echt zien waarom het nog vast zit. Ik forceer best wel aangezien in de handleiding nergens iets staat over hoe ik de zijpaneeltjes precies moet weghalen. Er staat alleen, los schroeven en verwijderen, meer niet.

Maar voordat ik straks na enkele dagen mijn motor al beschadigd heb was ik benieuwd of hier ook een BT1100 eigenaar ervaring mee heeft hoe precies ik deze zijpaneeltjes weg moet halen.

Betreffende handleiding pagina (engels)

Removing And Installing Panels; Checking The Spark Plugs - Yamaha BT1100 Owner's Manual [Page 47]

Zie de bijgevoegde foto voor wat verduidelijking..

full
 
Laatst bewerkt:
Zorg dat je een balkje hebt wat je onder de tank zet.
En haal ook eerst je zadel eraf !
De bout aan de aan de zadelzijde kan je laten zitten, dat is een scharnier.

Als je de tank er helemaal af wil halen moet die bout wel los.
De leidingen van de benzinekraan, vacuüm en ontluchting kan je er gewoon afhalen, je benzinekraan is vacuümgestuurd dus als de motor niet draait komt er niets uit.
En zo ook het stekkertje van de benzine meter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan