Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

whoehaa... _O-

zit je toch niet lekker he willem???

ik vind hem wel mooi hoor alleen je had toch al en srad???
waarom dan nog 1???
of is deze voor het circuit????
 
whoehaa... _O-

zit je toch niet lekker he willem???
Ach ze plagen mij ook :+
ik vind hem wel mooi hoor alleen je had toch al en srad???
waarom dan nog 1???
of is deze voor het circuit????

Enkel voor op het circuit alhoewel er wel een kenteken bij zit.

Ben al druk doen ermee.

full



Het is alleen jammer dat men bij 1 bovenste blok montage bout de M10x1,25 verneukt heeft met het monteren van die crash bobbins.

Heb al een set helicons in huis alleen ik twijfel wat te doen.Tappen door het frame heen helicon erin en klaar.Dan zit je wel met een 1mm te grote bout schacht in je frame.Daar zou ik dan een draad bus kunnen inschroeven vastzetten loctite 648 dat gat uitboren tot 10mm.

Of het blok wat laten kantelen naar voren toe.
 
Maak eens een foto van die bout Willem?
Dat praat iets handiger.


Deze bout.

Ik tap zo meteen een insert M10x1,25 erin via het frame.Paar motorzaken gebeld die deden het allemaal zo.Gelukkig hoeft die maar vast op 23nm dat scheelt weer. ;)

Werkt het niet goed dan zet ik maandag een zelftappende draadbus erin.

full
 
...zelftappende draadbus werkt anders ook perfect !...

...een keer het draad van de (voorste) nokkenaskettingspanner verrot gehad (tja..., Honda hè... ;) )...
...gat voorzichtig uitgeboord, stofzuiger er ook bij, want je wilt tenslotte niet allemaal boorspaantjes in je blok hebben liggen...

...zeftappende draadbus er voorzichtig in gedraaid, het ding daarna met een Dremel-achtig ding op maat afslijpen, en 'hoppa', de bout van de nokkenaskettingspanner kon weer feilloos gemonteerd worden...


Die zelftappende draadbus gaat het ook worden Ron.

Heb wat zitten oefenen met een helicoil op mijn oefenblokje en het blijkt dat je met hetgeen wat ik moet doen (de afstand frame+ draadgat ) teveel moet frotten en risico loop dat het misgaat.

Maandag ga ik hiermee weer verder. ;)
 
Laatst bewerkt:
Na veel wikken en wegen toch maar een navigatie gekocht voor op de Bull, een TomTom rider 400 , gekocht bij van der Heijden in Den bosch. Ben benieuwd hoe de ervaring zal zijn.
:) :) :] :]
 
Na veel wikken en wegen toch maar een navigatie gekocht voor op de Bull, een TomTom rider 400 , gekocht bij van der Heijden in Den bosch. Ben benieuwd hoe de ervaring zal zijn.
:) :) :] :]


Je vind altijd de weg naar huis ermee terug ;)

Wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat je van te voren weet wat voor bocht/weg er komt. :]
 
...hey Hessel, vriend..., moet je eens op onderstaande link kijken...
...want je twijfelde nog in het vorige topic een beetje hoe het met de betrouwbaarheid van de SEAT-jes is gesteld...

...klik op onderstaande link, lees het verhaal, en helemaal onderin kun je per merk aanklikken hoe het met de terugroepdingetjes is, omdat er ergens bijvoorbeeld een dingetje niet goed zit...

...en wat denk je..., SEAT : in 2013 2x een terugroepactie, in 2014 nul, en in 2015 tot nu toe ook nul...
...mooi blij dat ik geen Opel of LandRover rijd... :+


Auto’s vaker geleverd met productiefouten | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl


...SEAT scoort bijna net zo goed als Bentley... ;)


ik zie wat je bedoelt....maaruh....
terugroep acties zeggen niet alles over de kwaliteit van het merk......
het kan ook te maken hebben met betrokkenheid van de fabrikant die bij oudere types op leeftijd problemen heeft ontdekt die pas na jaren de kop opsteken en waarvoor dan een terugroep acties wordt opgezet.
de hier genoemde "goede" merken kunnen dus best op die plaats op de lijst belanden omdat ze
zich niet druk maken om oudere types en problemen die daar mee ontstaan op leeftijd.
bij honda roepen ze zelfs autos van 15 jaar nog vrolijk terug om airbags te verwisselen (crv)
omdat daar potentiele problemen bij ontdekt zijn bij ouder worden van het component.
iets wat vooraf niet te voorzien is en mijns inziens geen afbreuk doet aan het merk maar wat ik wel een goeie zaak vind.

overigens is het natuurlijk wel een indicatie....
ik denk dat je tegenwoordig bij veel merken goeie en minder goeie modellen hebt.
goed inlezen is het devies.

overigens hadden we vorige week nog een transporter van 2012 met 90 000 en een verstopt partikelfilter en gescheurde turbo.... :N
vw....wie anders???... :+
 
Dit gaat het niet worden Ron , ben onder het douchen van plan verandert :+ Gewoon draad M11x1,25 ??? erin jassen.Of M12x1,5 wat Fabory op voorraad heeft.

Ik ga vanaf nu tot dinsdag niet meer douchen :X

ik begrijp het probleem niet willem... :?

je hebt een gat met m10 fijn draad erin wat verrot is gedraaid....
dan kun je er toch ff een helicoil (m10 fijn) inmaken???...zo te zien ken je er gewoon netjes bij.
opboren....tappen....helicoil erin en dezelfde bout kan er dan gewoon weer in...en als bonus veel sterker draad als origineel....
wat is nu dan het probleem :? :? ....of mis ik iets????
 
of moet je draad hebben in het gat achter het frame??...dan begrijp ik je dingetje??
 
Je vind altijd de weg naar huis ermee terug ;)

Wat ik persoonlijk erg prettig vind is dat je van te voren weet wat voor bocht/weg er komt. :]

ik rijd nog altijd op de bonnefooi of met een landkaartie....... :] :Y
veul beter want je kan er onderweg ook nog je reet mee afvegen na een grote boodschap... :Y
probeer dat maar s met een tomtom... :N :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan