Gsx 1400 Topic Deel 17 :Vat de Bull bij de horens

ik begrijp het probleem niet willem... :?

je hebt een gat met m10 fijn draad erin wat verrot is gedraaid....
dan kun je er toch ff een helicoil (m10 fijn) inmaken???...zo te zien ken je er gewoon netjes bij.
opboren....tappen....helicoil erin en dezelfde bout kan er dan gewoon weer in...en als bonus veel sterker draad als origineel....
wat is nu dan het probleem :? :? ....of mis ik iets????

Ja je mist wel iets. :P :+ Een Suzuki :P
A) Ik twijfel heel erg of een helicoil wel geschikt is voor een motor ophanging.Waarom dan niet gewoon M12x1.5 erin tappen met een passende bout?

Ik heb in mijn oefenblok 2 helicolis willen plaatsen het probleem waar ik tegenaan liep is.Dat ik het gat niet zuiver rond geboord kreeg.Moet het ui de hand doen snap je?Dan is die helicoil die je plaatst de schroefdraad ook niet zuiver rond met gevolg dat je bout vastloopt-vast vreet .
 
Laatst bewerkt:
Beetje off-topic maar voor de geïnteresseerden wil ik dit hier ook even melden.....
Alvast wat stukjes verslag, foto's en filmpjes over onze "M&M Roadtrip 2015"....
Voor de geïnteresseerden dus.....

Grtz, Mart

On-topic:
Ik rij ook nog steeds een GSX1400 :)
Helaas staat ie nu stil vanwege tijdgebrek en perikelen met een poedercoateRT.......
 
Beetje off-topic maar voor de geïnteresseerden wil ik dit hier ook even melden.....
Alvast wat stukjes verslag, foto's en filmpjes over onze "M&M Roadtrip 2015"....
Voor de geïnteresseerden dus.....
Ga ik lezen :Y
Grtz, Mart

On-topic:
Ik rij ook nog steeds een GSX1400 :)
Helaas staat ie nu stil vanwege tijdgebrek en perikelen met een poedercoateRT.......


Ik heb ook nog ergens :? 8-) een GSX1400 staan Mart ;) Blijft een mooie motor :9

full
 
Laatst bewerkt:
Ja je mist wel iets. :P :+ Een Suzuki :P
A) Ik twijfel heel erg of een helicoil wel geschikt is voor een motor ophanging.Waarom dan niet gewoon M12x1.5 erin tappen met een passende bout?

Ik heb in mijn oefenblok 2 helicolis willen plaatsen het probleem waar ik tegenaan liep is.Dat ik het gat niet zuiver rond geboord kreeg.Moet het ui de hand doen snap je?Dan is die helicoil die je plaatst de schroefdraad ook niet zuiver rond met gevolg dat je bout vastloopt-vast vreet .

helicoils kun je zonder meer gebruiken voor die ophanging....

dat boren snap ik niet echt.....ik boor de meesten gaten uit de losse hand...
het gaat er maar om dat je het gat groot genoeg hebt voor de tap...
is bij mij nog nooit misgegaan...... :?
als je netjes draad tapt kan je de coil er toch indraaien zonder te vervormen??

maar goed...als je vlees genoeg hebt kan m12 natuurlijk ook.... :Y
 
helicoils kun je zonder meer gebruiken voor die ophanging....

Oke ik had ernstige twijfels hierover :Y
dat boren snap ik niet echt.....ik boor de meesten gaten uit de losse hand...
het gaat er maar om dat je het gat groot genoeg hebt voor de tap...
is bij mij nog nooit misgegaan...... :?
als je netjes draad tapt kan je de coil er toch indraaien zonder te vervormen??

maar goed...als je vlees genoeg hebt kan m12 natuurlijk ook.... :Y

Weet je wat Hessel ?

Ik zet morgen wel die Helicoil er wel in gaat het fout dan kan ik altijd door naar M12x1,5 ;) Heb vlees genoeg :Y

Wat ik bij dit setje mis is de juiste boor voor die Helicoil.Ik schat zo in dat ik boor 10,2mm nodig zal hebben?Voordat ik die helicoil erin draai moet 4cm diep zal ik er wat vet in de getapte draad smeren zodat hij gemakkelijker erin gaat.
 
10.3 meen ik....maar die heb je niet denk ik.

gewoon boor 10 erdoor ff ruim...of desnoods boor 10.5 die heb je vast wel.

ik zou er geen vet aandoen...als je net draadje tapt schroef ie hem er zo in.

als dat te makkelijk gaat heb je kans dat je hem er weer me uitdraait als je die bout ooit loshaalt.

helicoils zijn sterk...ik gebruik ze wel om kopbout draadgaten te repareren bij ouwe 8 cilinders.

(draad verrot want ze komen vaak uit in koelkanalen)

sommige daarvan torque je aan op 100/110 foot/pound....das toch bijna 15 kilo....
 
hernieuwde poging,maar die met de goudkleurige vork, de electronische vering, z'n rare stuurkuipje, aangepaste zijpanelen (minder groot), en..., de deels gepolijste velgen... kon ik niet in de kleuren verwerken. :+
 
die yoshimura uitvoering is wel de bom moet ik zeggen....

iemand nog zo ene in de sonder angebot mischien?... :9~ :9~
 
Hey, hallo GSX koppelvrienden,

ik zag dat jullie weer druk doende waren met het nieuwe topic, vandaar ik jullie nog even wilde vertellen...

KEEP UP THE GOOD WORK!

Altijd een groot plezier om hier mee te lezen, en de prachtige plaatjes te bewonderen.


Groete Danny, alias Qwiktune, die van dat andere koppelkanon }) ;)


(effe spammen :+ )
full
 
Laatst bewerkt:
zo,het seizoen is voor mij over en uit ;( ;( ;( vandaag de tweede spijker dit jaar in mijn achterband :( :(

nog ff zo n proppie erin en gewoon de rest van het jaar uitrijden...

neemt geen 5 minuten en als het een spijker gaatje is hoef je het wiel er niet eens uit te hebben.

ik heb zelfs zo n setje in de auto liggen met 3 van die co2 patronen......makkelijker als wielen wisselen.....
neemt echt nog geen 5 minuten en je bent weer onderweg...
meeste werk is het spijkertje vinden....

mooi spul.... :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan