Uitlaat/metaalbewerker voor vervanging van carbon einddemper

mikey1883

Die hard MF'er
24 jun 2010
366
0
Den Haag
Hallo,

Mijn carbon uitlaatdemper is na het rijden van topsnelheid uit elkaar geklapt..
Ik wil graag alvast rondkijken voor een alternatief mocht er niks vergoed gaan worden door Ducati/Termignoni.

Ik vroeg mij af of er iemand is of die iemand kent die metaal kan vormen zoals het carbon op de foto?
De uitlaat is verder helemaal in orde alleen is het carbon dus volledig kapot en het lijkt mij een goed alternatief om het carbon dus voor metaal te vervangen..

Ik hoor het graag!

maxresdefault.jpg
 
als hij dat doet is dat netjes :Y
Zeker, maar heb het systeem ook pas sinds februari

maar is daarmee je probleem opgelost ? volgende keer je in duitsland bent ... -O-

Geen idee, deze uitlaat is de populairste voor onder een Diavel en er zijn maar een aantal gevallen bekend terwijl er tig mee rondrijden. Ik hoop dus dat het een foute batch was in 2014 en dat we er nu een met een andere code krijgen.
 
Maar het mooie is nog dat het een 'race only' uitlaatsysteem betreft. Je zou dus denken dat het niet uit maakt wat je op de openbare, weliswaar Duitse, weg aan het doen bent.

Ik zal er is in duiken of er een andere huls beschikbaar is, heb er alleen nooit van gehoord bij deze uitlaat.
 
Wat een onzin dat een 2-cilinder icm carbon uitlaten niet kan.
Beetje 'Ducati stukgaatie' verhaal - veel napraters en weinig eigen ervaring.
Ik heb op al mijn Ducati's t/m nu carbon dempers en nog nooit 1 geklapt.
Ga ook met de huidige S4R (getuned / 153 awpk's) het circuit op dus db-killers erin - geen probleem. Dus zeggen dat dit sowieso problemen oplevert is niet waar.

Ik denk dat dit gewoon een maandagochtend-geval is geweest, domme pech

Edit: of een ontwerpfout, maar dan is dit geen incident en zouden alle dempers die zo gemaakt zijn moeten klappen. Maar zeggen dat dit aan de combi 2-cilinder / carbon demper ligt is wat mij betreft onzin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat een onzin dat een 2-cilinder icm carbon uitlaten niet kan.
Beetje 'Ducati stukgaatie' verhaal - veel napraters en weinig eigen ervaring.
Ik heb op al mijn Ducati's t/m nu carbon dempers en nog nooit 1 geklapt.
Ga ook met de huidige S4R (getuned / 153 awpk's) het circuit op dus db-killers erin - geen probleem. Dus zeggen dat dit sowieso problemen oplevert is niet waar.

Ik denk dat dit gewoon een maandagochtend-geval is geweest, domme pech

Edit: of een ontwerpfout, maar dan is dit geen incident en zouden alle dempers die zo gemaakt zijn moeten klappen. Maar zeggen dat dit aan de combi 2-cilinder / carbon demper ligt is wat mij betreft onzin

:^

Ik zie bepaalde merken wel eens klappen op tweepitters, maar dat lijkt me meer een kwaliteitsissue. Akra gebruik flinterdunne carbonnen hulzen en ik het er nog nooit eentje kapot zien gaan of door zien branden...
 
Heb altijd het topic gevolgd wat betreft de Ducati 1098/1198 en daar waren best wel wat problemen met de termignoni uitlaatsystemen.Zoeperman heeft al diverse dempers verbrand en ook een racesysteem is gescheurd toendertijd.Na overschakelen op Akra geen problemen.Heeft dus niets te maken met carbon maar wel met welk merk.
 
ik heb net een stukje discovery gekeken met Richard Hammond, toevallig ging het ook over carbon in oa de formule 1.
ik betwijfel of het materiaal wat ze voor uitlaten gebruiken ook echt carbon is.
een stukje matrasdoek, wat je op de foto in de OP ziet, kan je heel erg op carbon laten lijken maar is in wezen niks anders dan geweven glasvezel,
maar nog niet half zo sterk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan