Terugroep actie CBR500R/X/F

M-Martijn-

MF'er
30 jun 2015
113
3
Beste Forumers,

Voor de mensen met een CBR500R CB500F of een CB500X is er nu een terugroep actie gestart... ;(

De vlotterarm in de brandstoftank kan Blijkbaar losraken tijdens het rijden, waardoor niet de juiste brandstof waarden aangeveven word, Hierdoor is het tevens mogelijk dat de motor aflsaat tijdens het rijden. omdat er kortsluiting ontstaat in de brandstof pomp als de vlottenarm in aanraking komt met de aansluit klem. :W

Mijn CBR500R word binnenkort onderhanden genomen :+
Ik ben er natuurlijk niet blij mee, maar moet wel complimenten aan honda geven.
ik vind dat ze het heel netjes en vooral snel aanpakken, ze hadden ook niks kunnen zeggen. :Y

Meer Mensen met ervaring hiermee?
Meer mensen op het forum met een honda 500 die de brief hebben ontvangen?
 
Ik heb juist de ervaring dat Honda geen actie heeft ondernomen met mijn brandstofpomp.

Motoren met een brandstofindicatie lampje / meter hebben geen probleem met de mitsubishi brandstofpompen (pre-injectie).

Motoren zonder lampje, maar met een reservestand op de brandstofkraan daarintegen (Africa Twin, Deuville, CBR600F) hebben een periode waarin de brandstofpomp droog loopt voordat je overschakelt op reserve (het moment waarop je brandstofpomp niets krijgt, maar de vlotterbakken nog wel gevuld zijn).

Geen modificatie aan de pomp, geen aanpassing aan de CDI's, nieuwere generaties hadden hetzelfde euvel of introduceerde dit zelfs door het weghalen van een brandstofindicatie, geen reparatiesetjes leverbaar, nee, je koopt maar elke 40-50 000 kiometer een nieuwe brandstofpomp.

Ben zelf net als zovelen afgestapt van die "kutpomp" en heb de hele rits gehad: Alternatieve Mikuni Vacuumpomp kreeg problemen met de warmte, Facet Solid state pomp werkte niet juist, aftermarket slangen die poreus werden, etc etc.

Uiteindelijk heb ik weer een originele "kutpomp" aangeschaft, de versleten contactpunten vervangen (waren toen los leverbaar), en hier gelijk een blusdiode overheen gezet, zodat het inbranden veel langer zal duren.
 
ik denk dat Honda alleen actie onderneemt als het gevallen zijn waarbij de veiligheid van de rijder in onzekerheid is part 66. het is natuurlijk niet leuk en ik keur het niet goed. maar in dat geval ging het om een onderdeel dat snel kapot gaat, en niet om iets wat een rijder in gevaar kan brengen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan