Niet kunnen inschakelen Yamaha fjr 1300 a

Tourist

Rookie
15 sep 2015
6
0
Ter Aar
Mijn pas bij de Domeinen gekochte Yamaha fjr wil niet inschakelen. Bij het proberen in te schakelen naar 1 ratelt de versnellingsbak vreselijk. Als ik het wiel een zetje geef (op standaard) gaat het redelijk. Dan kan ik op- en terugschakelen, wel met wat geluiden. Als ik ingeschakeld de koppeling intrek dan stop het wiel gewoon. Bij op laten komen van de koppeling gaat het wiel weer draaien. De koppeling werkt dus goed. De koppelingsolie voelt stevig aan, geen luchtbellen. Kent iemand dit probleem en is er iets aan te doen?
 
Hoeveel km staat erop? Pa zijn FJR heeft nu 112.000 achter de kiezen met alles origineel, dus ook koppeling en versnellingsbak, niets mee aan de hand. Dus staat dat ding op twee ton ofzo? Anders zou je haast denken dat ie afgetrapt is...
 
De motor heeft 107.700 km gelopen. Gisteravond even op gereden. Gestart in z'n versnelling. Loopt mooi, schakelt goed, zowel op als neer. Wel wat rauw, mogelijk lagers. Lijkt de koppeling te zijn die in z'n vrij bij koppelen te veel plak heeft.
 
Olie heb ik bij Yamaha dealer gehaald. 10 W 40 bedoeld voor een motor met koppeling en krukas in een carter. Volgende week demonteer ik de koppeling om te kijken of daar wat aan te zien is. Wat de vorige eigenaar heeft gedaan weet ik niet.
Het is een motor met een raar verhaal. In mei is ie al een keer bij de Domeinen verkocht, vervolgens gekeurd bij de RDW. Goedgekeurd, maar er is vervolgens geen kenteken aangevraagd. Wel ong. 350 km mee gereden. Daarna weer terug naar de Domeinen ????? In september aan mij verkocht. Dat soort dingen worden komen langzaam boven water. Volgende week ook maar eens de Domeinen bellen of zij hier meer van weten. Lijkt mij achterhouden van informatie.
 
Olie heb ik bij Yamaha dealer gehaald. 10 W 40 bedoeld voor een motor met koppeling en krukas in een carter. Volgende week demonteer ik de koppeling om te kijken of daar wat aan te zien is. Wat de vorige eigenaar heeft gedaan weet ik niet.
Het is een motor met een raar verhaal. In mei is ie al een keer bij de Domeinen verkocht, vervolgens gekeurd bij de RDW. Goedgekeurd, maar er is vervolgens geen kenteken aangevraagd. Wel ong. 350 km mee gereden. Daarna weer terug naar de Domeinen ????? In september aan mij verkocht. Dat soort dingen worden komen langzaam boven water. Volgende week ook maar eens de Domeinen bellen of zij hier meer van weten. Lijkt mij achterhouden van informatie.

Domeinen is toch "garantie tot aan de deur" ??
 
ooo domeinen schijnbaar goedkoop, mag de motor niet starten alleen fysiek bekijken en gokken dat de motor goed is . Garantie tot de deur mits aangekondigd dat de motor goed is tijdens aanbieding. Spullen inbeslag genomen wegens wanbetaling of uit crimineel oogpunt vergaard. Je kunt het goed treffen maar ook een kat in de zak kopen. mag aannemen dat je er heel weinig voor betaald hebt aangezien de km stand best wel fors is .
 
Laatst bewerkt:
Je schrijft koppelingsolie voelt stevig aan.....

Volgens mij voel je er niet zoveel aan. Hoe oud is die olie. Welke kleur heeft het?

Als het oud is moet je het toch vervangen dus zou ik dat eerst doen.
 
Kavelnummer: 1822
Gegund voor: € 1.700,00
1822
Motorfiets,
YAMAHA,
type fjr 1300 k,
kenteken KV-84-31,
bouwjaar 2007,
afgelezen km-stand 107.457,
zonder kentekenbewijs,
rode moedersleutel ontbreekt.

Certificaat van Overeenstemming (CVO) niet aanwezig.
Bij registratie/invoer voertuig kan door de RDW
om dit certificaat worden gevraagd.

GEEN (GELDIG) NEDERLANDS KENTEKEN. ZIE ARTIKEL
19.3 VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN
VERKOOP ROERENDE ZAKEN.

Alle bij Domeinen Roerende Zaken bekende informatie over de goederen
staat vermeld in de kaveltekst.
Domeinen Roerende Zaken is geen garage- of herstelbedrijf en controleert
niet of alles naar behoren functioneert.

Edit: neemt wat onduidelijkheden weg mbt het voertuig

Verder denk ik dat het probleem al eerder is geconstateerd door vorige eigenaar (?) en men op de 1 of andere manier de motor opnieuw heeft aangeboden via Domeinen.
Dit is volgens mij de oorspronkelijke aanbieding gezien km.stand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is inderdaad de motor. Mogelijk heeft de vorige eigenaar illegaal op de motor gereden en is ie toen in beslag genomen. Ik heb de koppeling inmiddels gedemonteerd. De achterste koppelingsplaat samen met een stalen ring (die vallen samen in elkaar) zat ergens middenin gemonteerd. Hopelijk is dat de oorzaak. De platen zien er volgens mij goed uit. Morgen ga ik naar een dealer om te kijken of zij dat ook vinden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan