Offroad/ Enduro topic #10 The knippenpat GP!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
KTM-dag! Was de vorige keer erg leuk en het programma ziet er nu alleen nog maar beter uit.
 
heren. waar kan je van die banden halen die je half om je stuur wikkelt om vervolgens je motor vast te sjorren (worden meestal gebruikt voor racers ivm kuip).
 
Weet er iemand wat er allemaal te doen is op de ktm dag?
Ik ga met mn broer voor de eerste keer, had gelezen dat je hoop gratis proefritten kan maken op verschillende modellen en ook offroad, leek me leuk om hem daar kennis mee te laten maken.
Wat is er verder te doen? kan je daar gewoon kijken naar races enzo?
Zelf ook (nog) nooit geweest helaas.
 
heren. waar kan je van die banden halen die je half om je stuur wikkelt om vervolgens je motor vast te sjorren (worden meestal gebruikt voor racers ivm kuip).


die van 24mx gebruik ik zijn zeer fijn vind ik.
Ik heb zelf wel die haken eraf gehaald en daarvoor in plaats een karabijnhaak gebruiken. Zowel onder als boven. Daarmee heb je een zekerheid dat hij nooit zelf kan onthaken.

Heb dat namelijk al eens een keer eerder gehad dat daardoor een motor van de kar pleurde [Diepe kuil in rennerskwartier met lekker hoog gras dus niet te zien]
Sinds dien mooi karabijnhaak en nooit meer problemen ;)
 
Gewoon die KTM bandjes doen, kunnen ook om de vorkpoot over de onderste kroonplaat heen.
Haal ze zelf bij de KTM dealer.

Mijn ervaring is, dat als een motor goed staat, staat ie goed.
In andere gevallen moet je idd je open haken extra zekeren en een berg extra banden gebruiken.

Ben iedere keer weer erg blij om de troep voor mekaar te hebben met de aanhanger.
Helemaal als ik zie hoe sommige lopen te kloten.
 
Gewoon die KTM bandjes doen, kunnen ook om de vorkpoot over de onderste kroonplaat heen.
Haal ze zelf bij de KTM dealer.

Mijn ervaring is, dat als een motor goed staat, staat ie goed.
In andere gevallen moet je idd je open haken extra zekeren en een berg extra banden gebruiken.

Ben iedere keer weer erg blij om de troep voor mekaar te hebben met de aanhanger.
Helemaal als ik zie hoe sommige lopen te kloten.
:^ Heb die bandjes van KTM al zeker 4 jaar, en gebruik ze minimaal 2 keer per maand. Worden qua uiterlijk wel minder maar doen hun functie nog perfect :Y
 

kennen jullie die gast al.?? Maakt ook wel altijd gave filmpjes.

En kijk op dat eind dat hulpstuk. [stuckmate] Soort van lier, Maar zoals ik het begrijp trekt hij je er niet uit. Maar zorgt hij ervoor dat je niet verder terug uit kunt.
Ziet er uit als een goed hulpje voor als je altijd alleen rijd. [Of dat slim is daar gelaten]
 

kennen jullie die gast al.?? Maakt ook wel altijd gave filmpjes.

En kijk op dat eind dat hulpstuk. [stuckmate] Soort van lier, Maar zoals ik het begrijp trekt hij je er niet uit. Maar zorgt hij ervoor dat je niet verder terug uit kunt.
Ziet er uit als een goed hulpje voor als je altijd alleen rijd. [Of dat slim is daar gelaten]
Serieus mooi tooltje als je extreme ritjes gaat doen :Y
 
GESTOLEN

In de nacht van 22 september (tussen 23 en 6 uur) is mijn motor een Husqvarna TE450 2006 uit mijn schuur gestolen.

Poort waar een aanhanger op zijn zij voor stond is opzij gezet, alle bakken en dingen weggeschoven. Schuur open gebroken en ondanks dat hij aan een dik kabel slot lag is hij meegenomen. Zelfs m'n helm hebben ze mee.

Kenteken: MP-DX-80
Plaats delict: Uden (Noord Brabant)

Kenmerken:

- Trailtech Endurance II teller met ong 30 uur erop.
- Wit/rood/zwart Blackbird stikker set (zijkappen achter onbestikkerd)
- Toine van Dijk voor en achter vering
- Twenty MX zwart geanodiseerd stuur
- Zwart handbekleed zadel (speciale stof).
- Helm Fly Kenetic Mat zwarte/grijze helm

Uitlaat is vorige week vervangen dus deuk zit er niet meer in.

De motor is tegen diefstal verzekerd maar ik loof €500,- uit voor degenen wiens tip leidttot het terugkrijgen van mijn motor. Reacties in PM

2014-10-17%2015.45.44.jpg


2015-04-16%2018.37.26.jpg


2015-02-28%2015.33.25.jpg


2015-05-03%2011.47.30.jpg


2015-05-02%2007.57.40..jpg


Bonus vraag:
Dit pasje van notabene beveiliging lag in de bosjes in de brandgang.
Wie weet van wie deze is kan dat ook in PM kwjit.
LET WEL het moet geen heksenjacht worden, hij/zij kan er niets mee van doen hebben.

2015-09-22%2008.01.55.jpg


2015-09-22%2009.08.19.jpg
 
Laatst bewerkt:
GESTOLEN

In de nacht van 22 september (tussen 23 en 6 uur) is mijn motor een Husqvarna TE450 2006 uit mijn schuur gestolen.

Poort waar een aanhanger op zijn zij voor stond is opzij gezet, alle bakken en dingen weggeschoven. Schuur open gebroken en ondanks dat hij aan een dik kabel slot lag is hij meegenomen. Zelfs m'n helm hebben ze mee.

Kenteken: MP-DX-80
Plaats delict: Uden (Noord Brabant)

Kenmerken:

- Trailtech Endurance II teller met ong 30 uur erop.
- Wit/rood/zwart Blackbird stikker set (zijkappen achter onbestikkerd)
- Toine van Dijk voor en achter vering
- Twenty MX zwart geanodiseerd stuur
- Zwart handbekleed zadel (speciale stof).
- Helm Fly Kenetic Mat zwarte/grijze helm

Uitlaat is vorige week vervangen dus deuk zit er niet meer in.

De motor is tegen diefstal verzekerd maar ik loof €500,- uit voor degenen wiens tip lijdt tot het terugkrijgen van mijn motor. Reacties in PM

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bonus vraag:
Dit pasje van notabene beveiliging lag in de bosjes in de brandgang.
Wie weet van wie deze is kan dat ook in PM kwjit.
LET WEL het moet geen heksenjacht worden, hij/zij kan er niets mee van doen hebben.

[afbeelding]

[afbeelding]


gvd zijn de ratten alweer toegeslagen... grrrr dit is toch niet meer normaal... vraag me altijd af of er niemand een [GOEDE] camera heeft hangen, En of een goed alarm.

maar betrefd dat pasje. ik zou als ik jouw was even dat bedrijf google en dan daar eens een belletje naar doen, Die kunnen je vast wel melden van wie deze pas is.

Willen ze de gegevens niet geven dan open kaart spelen en melden wat er gebeurd is wellicht dat ze dan wel een naam kunnen/willen geven.


Sterkte ik hoop dat ze hem terug vinden
 
neeee, komt weer allemaal veel te dicht bij. Ik weet hoe het is jonge. Veel succes met de afhandeling. De verzekering gaat er zeker proberen onderuit te komen. Zo zijn de ratten.
 
Nou, wij hebben dus een alarm systeem.
Is vrijdag nacht 05:00 uur afgegaan, zaterdag om 8 uur en zaterdag om 15:23 toen we net 3minuten weg waren. Dus meteen teruggereden, maar telkens niets te zien en is een sensor in de serre. Wij dachten dus dat die sensor niet goed was, maar misschien hebben ze het proberen te testen.

Ik zat zondag toevallig naar een nieuw alarm te kijken omdat die sensoren nogal duur waren en tegelijk een HD cam te zoeken. Was dus ook niet meer nodig.

Idd kijken wat de verzekering doet, zal wel weer moeilijk worden idd.
 
Tyfusvolk, vorige weel in Escharrn bij Cuppen 2 motoren en een hoop spul weggehaald. Paar dagen terug in Niftrik een CRF450. Daar hadden ze 7 maanden geleden ook al 2 CR's wegehaald. Nu zelfs de dakplaten eraf gehaald om binnen te komen in de schuur. Dit loopt de spuigaten uit.
 
Klote Donkey!

Ik was er toch redelijk van overtuigd dat "onze" Husqvarna's niet echt diefstalgevoelig waren... ;( Zwaar balen!
 
Nou, wij hebben dus een alarm systeem.
Is vrijdag nacht 05:00 uur afgegaan, zaterdag om 8 uur en zaterdag om 15:23 toen we net 3minuten weg waren. Dus meteen teruggereden, maar telkens niets te zien en is een sensor in de serre. Wij dachten dus dat die sensor niet goed was, maar misschien hebben ze het proberen te testen.

Ik zat zondag toevallig naar een nieuw alarm te kijken omdat die sensoren nogal duur waren en tegelijk een HD cam te zoeken. Was dus ook niet meer nodig.

Idd kijken wat de verzekering doet, zal wel weer moeilijk worden idd.

ik heb dr ook allarm op zitten en flinke schijnwerpers die dan gaan branden.
Als ze het op je spullen gemund hebben krijgen ze het hoe dan ook wel maar je kunt het ze wel zo moeilijk mogelijk maken.

Echter is dit wel van de zotten, En als ik dan dat bericht/filmpje zie wat ze bij john cuppen hebben gemaakt en dan praten ze over beter beveiligen van de spullen.. uhmmmm WTF alsof iedereen die nu slachtoffer is de motoren zo buiten hebben staan met een bordje erop neem maar mee.

Die straffen moeten FLINK hoger worden, Of niet moeilijk gaan doen als het 'slachtoffer' de daders ter plaatsen betrekt. als je dit doet dan ben JIJ degene die de ... is.


Bij maatje van ons hebben ze laatst z'n [nieuwe] crossaanhanger gestolen. hij had er een distel slot op zitten, Een wielklem/slot en een kabelslot aan de schutting vast en dan NOG weg halen die handel. Hoeveel beter moet je dan nog je spullen weg zetten.

tijd dat er iemand eens bij uitkomt met een knuppeltje ofzo :Y :Y
 
Verhaal werd nog mooier.

Ik heb op MP, FB, MF berichten geplaats.

Belt om 16:22 uur een gast anoniem op.

Met Achmed, Ik weet waat je motor staat.
- vertel
Ja is een lang verhaal, maar krijg ik de beloning
- Als je tip klopt en ik krijg de motor ermee terug krijg jij een beloning
Ja ik heb vannacht je motor uit je schuur gejat
-En dan denk je dat je een beloning krijgt voor het jatten van een motor?
Ja, maar de cilinder is wel kapot maar ik wil wel een beloning.

Verhaal ging 10 minuten door.
Kerel paste zijn verhaal 4 keer aan van 'ik heb hem gesloten' naar 'ik was erbij' 'ik weet wie het gedaan is' 'ik weet waar hij is'.

Ik moest zweren op mijn moeder en mijn eigen dood dat hij de beloning kreeg end en na veel gedoe kreeg ik een adres en tel nummer.

adres is Steenstraat 194 Arnhem.
Jammer genoeg bestaat steenstraat wel maar dat nummer niet. Steenstraat is de grootste winkelstraat van Arnhem.

Tel nummer klopt helaas ook niet dus kan ook niet terug bellen om verder af te spreken.

Blijft een vreemd verhaal...
 
Verhaal werd nog mooier.

Ik heb op MP, FB, MF berichten geplaats.

Belt om 16:22 uur een gast anoniem op.

Met Achmed, Ik weet waat je motor staat.
- vertel
Ja is een lang verhaal, maar krijg ik de beloning
- Als je tip klopt en ik krijg de motor ermee terug krijg jij een beloning
Ja ik heb vannacht je motor uit je schuur gejat
-En dan denk je dat je een beloning krijgt voor het jatten van een motor?
Ja, maar de cilinder is wel kapot maar ik wil wel een beloning.

Verhaal ging 10 minuten door.
Kerel paste zijn verhaal 4 keer aan van 'ik heb hem gesloten' naar 'ik was erbij' 'ik weet wie het gedaan is' 'ik weet waar hij is'.

Ik moest zweren op mijn moeder en mijn eigen dood dat hij de beloning kreeg end en na veel gedoe kreeg ik een adres en tel nummer.

adres is Steenstraat 194 Arnhem.
Jammer genoeg bestaat steenstraat wel maar dat nummer niet. Steenstraat is de grootste winkelstraat van Arnhem.

Tel nummer klopt helaas ook niet dus kan ook niet terug bellen om verder af te spreken.

Blijft een vreemd verhaal...


nu doet de politie tegenwoordig niet veel.
Maar wellicht is dit slim te melden bij de politie. Wellicht kunnen hun dat nummer achterhalen. En dan heeft meneertje zn eigen graf gegraven. [Of hij loog alles bij elkaar om wat geld te krijgen]
Maar gezien hij weet te vertellen dat de cilinder stuk is lijkt het erop dat hij er daadwerkelijk vanaf weet. (waarom zou je dat anders vertellen??)
 
wtf is dat voor verhaal joh... cilinder stuk is wel lekker random voor viertakt toch?..
 
wtf is dat voor verhaal joh... cilinder stuk is wel lekker random voor viertakt toch?..

Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld.
Motor was heel goed onderhouden en net revisie gehad, die cilinder gaat echt niet zomaar stuk, dan moet je echt als een mongool rijden en alleen volgas in de hoge toeren janken.

Laten we het er maar op houden dan het een erg raar verhaal is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan