cbr600rr akrapovic uitlaat flens vast...

Timschenkel

MF'er
16 nov 2002
49
0
Dordrecht
Beste heren,

Een aantal jaar geleden is er een poging tot diefstal op mijn motor gepleegd. Nu rij ik al 5 jaar rond en een aantal keer aangehouden zonder dat mij iets is verteld. Nu vraag je je af wat moet hem verteld worden dan... Dat er een wok melding op mijn motor zit.
Nu kom het probleem.
Je moet heel je motor origineel maken anders komt hij niet door de keuring heen.
Ik heb een akrapovic uitlaat eronder zitten (volledig systeem) en tijdens de poging tot diefstal hebben ze de motor op zijn kant gegooid.
Nu heb ik eindelijk na 3 uur de uitlaat eronder vandaan gekregen, maar 3 van de 4 flensen zitten vast en wat ik ook probeer ik krijg ze niet los, ook is de moer van de uitlaat dol gedraaid.
Nu heb ik 3 vragen.

1. hoe krijg ik de 3 flensen eraf?
2. weet iemand waar ik een 7mm flang nut kan kopen voor een normale prijs i.p.v. € 4,75 per stuk.
3. iemand nog tips wat ik met de tapeinden moet doen ?

met vriendelijke groet,
Tim
 
Wat heb je allemaal geprobeerd om de flensen er af te krijgen? Zijn de draadeindjes waar die in je blok zitten uitwisselbaar? Zo ja, zou ik deze doorslijpen middels dremel en nieuwe draadeindjes halen.
Een flange nut is ook te vervangen voor een moer met sluitring en veerring. Of nylox moer met sluitring. Klevelock moeren kunnen ook.
 
Bedankt droogmole,

Ik heb er nog vrij weinig aangedaan alleen beetje tikken met een pijpsleutel erop en inspuiten met kruipolie, de tapeinden zijn gebogen denk ik door het vallen.
De tapeinden zijn uitwisselbaar, maar 6 euro per stuk ik ga het iedergeval wel proberen.
Alvast bedankt.

Mvg,
Tim
 
Waarom moet jouw motor origineel gemaakt worden?

Heeft jouw Akra geen E keur als je er een db killer in duwt? Of maakt deze dan nog te veel geluid (ondanks de e keur?).

Mijn Leovince klinkt met db killer stiller dan mijn OEM uitlaat maar dit is dan een slip on.
 
Laatst bewerkt:
Je zou de moertjes ook warm kunnen stoken. Hiermee kun je misschien je draadeindjes redden. Ik heb hier zelf een soldeer brander voor. Let wel dat je tot ongeveer 110graden stookt, (er op spugen en kijken of het kookt) dan het moertje los proberen te draaien. Als je draadeindjes licht verbogen zijn kun je deze na demontage altijd weer een beetje richten in een bankschroef of iets dergelijks
 
Sorry, voor de verwarring maar de moertjes zijn los gaat echt puur om de 3 flensen die vast zitten door de tapeinden heb ik een vermoeden.

Ik ga het proberen ze warm te stoken.

En beste Turbo de akra heb ik uit Amerika gehaald kon hem voordelig kopen en hier had je geen volledig systeem titanium vandaar het probleem.

Toen de schade expert langs kwam om de motor te bekijken had hij hem total loss verklaard vanwege een gat in het frame, dat was het gat waar de pin van het stuurslot in zat, die was verbogen en hij dacht dat dit door het boren kwam.

Ik heb de moertjes trouwens kunnen vinden bij een Zundap leverancier 60 cent i.p.v. de originele 4,75. nu even kijken of het het zelfde materiaal is. Is het proberen waard denk ik.

Bedankt nogmaals
 
ik zou voor die paar euro originele halen man. Leuk dat die van een zundapp het zelfde lijken, maar voor 60cent kan het nooit veel soeps zijn.. (aka rotzooi) Nieuwe OEM halen en bij montage lik vet aan doen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan