Guzzi verbouwen

moto fanaat

Rookie
30 jan 2013
12
0
Voorthuizen
beste mede moto guzzi liefhebbers

Een vriend van mij wn ikzelf hebben afgelopen week een moto guzzi v50 c aangeschaft.

er zijn helaas nogal wat probleempjes met het ombouwen van de moto naar een echte cafe-racer

zowel technisch als optisch zouden we wel wat hulp kunnen gebruiken, wij hopen dat jullie ons daarbij van dienst kunnen zijn???
 
Hoewel het niet de foto is die zocht maar laat wel duidelijk zien dat het kan

moto-guzzi-v50-2.jpg

Een klein beetje naar buiten dus maar of het ook lekker zit met je knieën ?
 
die zet 'm gewoon schuin naar buiten, vind ik geen mooie oplossing en volgens mij is er niet mee te rijden; en laten we 1 ding duidelijk houden............. een Guzzi is om mee te rijden; het is geen show-boot, zeker een v50 is een fantastische stuurfiets die het heel wat moderne fietsen nog knap lastig kan maken op een bochtig dijkje. Flink koppel, loopt vreselijk makkelijk door zijn toeren heen en heeft zeker voor een fiets uit die tijd een berestrak frame en goeie remmen.
die moet je niet fantastisch mooi maar volledig onrijdbaar onder een stolpje willen zetten; zo zijn er al genoeg; meer italianen op straat!!! (ja ik weet het, mag ik zelf ook wel weer eens doorwerken............)

als ik zo eens naar de foto kijk is de daarvan basis een V50 nato, die zijn een tijd leverbaar geweest met kickstarter
 
Laatst bewerkt:
Zover heb ik niet gekeken ging me alleen om te laten zien dat het wel kan maar dat het niet echt een oplossing is .
Mijn maatje had hele korte inlaat spruitstukken en korte kelken met een gaasfilter
de carbs zaten met een kunststof bus met twee O-ringen als afdigtien direct op dat spruitstuk .
Waardoor de carb net vrij van de buis zat .
Rechts is er wat meer ruimte

Hier heb na lang zoeken een foto ervan nog met K&N filter erop
1-1164_zpseef477ef.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ 3 wheel

ok hoe zou ik dat dan precies moeten doen?

ik merk anders niets van te weinig kennis!
jullie zijn top ;)

maar om terug te komen op mijn vraag van een tijdje terug aan 3 wheel,
toen vroeg ik namelijk of het mogelijk is om een ander potje op de guzzi te zetten, voor de carter ontluchting.
Ik heb het potje inmiddels in huis maar hoe sluit ik deze aan en wat moet er dicht-gekit worden?

ik zal ook even wat foto`s posten van onze motorfiets :)
 
@ 3 wheel

ok hoe zou ik dat dan precies moeten doen?

als je op het gele driehoekje klikt bovenaan je topic, kun je de vraag aan een mod stellen om het topic te verplaatsen

ik merk anders niets van te weinig kennis!
jullie zijn top ;)

maar om terug te komen op mijn vraag van een tijdje terug aan 3 wheel,
toen vroeg ik namelijk of het mogelijk is om een ander potje op de guzzi te zetten, voor de carter ontluchting.
Ik heb het potje inmiddels in huis maar hoe sluit ik deze aan en wat moet er dicht-gekit worden?

potje sluit ik me aan bij guzzigek, eerst foto zien; als het de pot voor een V65/75 is hoef je helemaal niks af te kitten, als het de pot van een grote guzzi is kan ik het op een foto voor je omcirkelen
ik zal ook even wat foto`s posten van onze motorfiets :)
 
Nee ------ de meest linkse op de foto ( boven als die in het frame zit) is voor je carterdampen af tevoeren.
Die waar de dubbele slang op zit gaat naar je cilinderkoppen/kleppendeksels.
de meest rechtse op de foto (onder als die i het frame zit) gaat de slang op die naar je carter loopt onder aan het blok (slang loopt tussen de startmotor en het carter)
Potje is namelijk van de latere V65 serie en dus klaar voor gebruik
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik ben hans en heb nog even een vraag over de v35 florida die ik aan het opknappen ben.

Vanuit de carterpan loopt een olieleiding naar boven naar het ontluchtings potje waarover eerder werd gesproken. Omdat het bovenste stuk van de leiding gaar was bij de aansluiting heb ik er een doorzichtig stuk slang tussen gezet.
Als de motor loopt zie ik dat er olie door die leiding naar het ontluchtings potje gaat!
Is dit correct of heb ik iets verkeerd aangesloten?
Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan