KTM 1290 Superduke Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
mijn beast is de deur uit en heb de powerparts tas en de hoes over

Mogen weg voor €150 tas 1x gebruikt de hoes heeft alleen beetje vet van de ketting er op zitten maar dat hou je niet tegen van wegen het elastiek wat er in zit.

de lossen hoes €80

de losse tas €80

En heb de originele paddock stand van ktm mag weg voor €100

De originele demper en katatisator mogen weg teab

Je 'beast' is de deur uit? Hoezo, heb je wat anders gekocht?
 
Ik kan je niet PB'en, maar kun jij mij even contacteren over alle 3 de artikelen hierboven :)

rally11schepers@Hotmail.com
 
Ik wil deze winter een quickshifter monteren. Heb al het één en ander gelezen vanwege het losschieten van de shims. Wat is jullie ervaring en welk type heb je gemonteerd. Beste optie is ééntje met onderbreking van de brandstof toevoer.
-Powecommander
-translogic
-Lohmann
-HM
 
Heb die van PC gemonteerd, deze doet alleen injectie, is ook voldoende.

Het probleem met shims die van de klepsteels vallen ontstaat doordat onverbrande brandstof in de uitlaat nog een keer verbrand, door die explosie worden de uitlaat kleppen weer open gedrukt, omdat de nokkenas dan niet op de klepsteel duwt ontstaat er ruimte waar door de shim er tussen uit kan.

Door dat je brandstof cut doet krijg je bijna geen onverbrande brandstof in de uitlaat en kan dus ook niet verbranden, beter is om zowel feul en injectie af te sluiten, maar daar voor moet je bij PC een extra modulen monteren.
 
Heb die van PC gemonteerd, deze doet alleen injectie, is ook voldoende.

Het probleem met shims die van de klepsteels vallen ontstaat doordat onverbrande brandstof in de uitlaat nog een keer verbrand, door die explosie worden de uitlaat kleppen weer open gedrukt, omdat de nokkenas dan niet op de klepsteel duwt ontstaat er ruimte waar door de shim er tussen uit kan.

Door dat je brandstof cut doet krijg je bijna geen onverbrande brandstof in de uitlaat en kan dus ook niet verbranden, beter is om zowel feul en injectie af te sluiten, maar daar voor moet je bij PC een extra modulen monteren.
Bevalt ie ? })
 

Ik heb op mijn 2015 690 SMC-R een QS van Dynojet zitten in combi met PC5 waar je zowel brandstof als ontsteking mee kan uitzetten. (de een of de ander of allebei)

Bevalt prima en is een degelijk en uitstekend systeem. (ook degelijk qua montage etc)

Bij m'n 1290 SD heb ik het nog niet nodig gevonden, de combi met een full-akra, luchtfilter en mapping is voorlopig voldoende om je haar in brand te zetten..
 
Mja, je doet het niet per se voor de snelheid he. Het is een stukje comfort en rust in de motor. Ik heb altijd de HM+ gehad, weet nog niet goed wat ik ga doen op de SDR.. Ik volg dit topic gewoon :+
 
Laatst bewerkt:


Eerste keer dat ik met en QS rij, maar bevalt me uitstekend.
Staat op dit moment 1tje op ebay te koop.
Mooiste is al je beide kunt afsluiten (brandstof en ontsteking), dan loop je het minste risico.

für KTM Super Duke 1290 R ABS 2014 60mm Buchse für einseitig Schwinge | eBay

Bij de Sd kun je met een pc % en QS alleen feul cut doen, wil je ontsteking ook afsluiten zul je een ontstekings modulen erbij moeten plaatsen of autotune( dat laatste weet ik niet zeker)et
 
Laatst bewerkt:
Hallo mensen,

Zijn er hier meer die last hebben van een slippende koppeling boven de 6 a 7000 rpm ? Ik ben gisteren terug geweest bij de KTM Dealer nadat mijn motor ( met 2500 km op de klok ) boven de 6 a 7000 rpm de koppeling begon door de slippen... Hun hadden dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik rij zelf met het Akrapovic evo systeem met mapping en luchtfilter, maar daar ben ik niet de enige mee...
 
Hallo mensen,

Zijn er hier meer die last hebben van een slippende koppeling boven de 6 a 7000 rpm ? Ik ben gisteren terug geweest bij de KTM Dealer nadat mijn motor ( met 2500 km op de klok ) boven de 6 a 7000 rpm de koppeling begon door de slippen... Hun Zij hadden dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik rij zelf met het Akrapovic evo systeem met mapping en luchtfilter, maar daar ben ik niet de enige mee...

Ik heb er in ieder geval nog niet van gehoord. Zelf dus ook geen last van.
 
Hallo mensen,

Zijn er hier meer die last hebben van een slippende koppeling boven de 6 a 7000 rpm ? Ik ben gisteren terug geweest bij de KTM Dealer nadat mijn motor ( met 2500 km op de klok ) boven de 6 a 7000 rpm de koppeling begon door de slippen... Hun hadden dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik rij zelf met het Akrapovic evo systeem met mapping en luchtfilter, maar daar ben ik niet de enige mee...


Ja heb ik ook gehad werkt je slipperclutch waarschijnlijk ook niet
Goedhart had mijn koppeling vernieuwt en toen was het probleem weg als je het google
Vind je wel meer mensen met dat probleem
 
Hallo mensen,

Zijn er hier meer die last hebben van een slippende koppeling boven de 6 a 7000 rpm ? Ik ben gisteren terug geweest bij de KTM Dealer nadat mijn motor ( met 2500 km op de klok ) boven de 6 a 7000 rpm de koppeling begon door de slippen... Hun hadden dit nog niet eerder meegemaakt.
Ik rij zelf met het Akrapovic evo systeem met mapping en luchtfilter, maar daar ben ik niet de enige mee...

Bij mij ook "195pk akrapovic versie" en heeft ook last hiervan gehad. Er zijn schijnbaar zwaardere drukveren geplaatst (door Cees Doorakkers).. Erna geen last meer.
 
Mja, je doet het niet per se voor de snelheid he. Het is een stukje comfort en rust in de motor. Ik heb altijd de HM+ gehad, weet nog niet goed wat ik ga doen op de SDR.. Ik volg dit topic gewoon :+
Is deze al lverbaar voor de 1290? Kan er niks over vinden. Schijnt wel het beste merk te zijn. Alleen wordt de ontsteking onderbroken en niet de brandstof toevoer.........
 
Is deze al lverbaar voor de 1290? Kan er niks over vinden. Schijnt wel het beste merk te zijn. Alleen wordt de ontsteking onderbroken en niet de brandstof toevoer.........

Ik rij momenteel met een HM quickshifter op de 990.
ding werkt perfect, en dat ploffen valt reuze mee moet ik zeggen.
 
Is deze al lverbaar voor de 1290? Kan er niks over vinden. Schijnt wel het beste merk te zijn. Alleen wordt de ontsteking onderbroken en niet de brandstof toevoer.........

nee alleen voor de rc8 en de "oude" superduke.

Ik zou zelf altijd kiezen voor de ontsteking onderbreking, behalve met het bekende probleem wat eerder genoemd is.. Dat risico wil niemand lopen denk ik... -O-


@mugshot, rijd je met de + versie? Moet je de "killtime" maar eens wat groter maken dan 60ms :P
 
Laatst bewerkt:
nee alleen voor de rc8 en de "oude" superduke.

Ik zou zelf altijd kiezen voor de ontsteking onderbreking, behalve met het bekende probleem wat eerder genoemd is.. Dat risico wil niemand lopen denk ik... -O-


@mugshot, rijd je met de + versie? Moet je de "killtime" maar eens wat groter maken dan 60ms :P


Beste is idd ontsteking voor het rijden, dan blijft de flow in takt, alleen das bij de sd vragen om problemen. :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan