regulator vraag

philip2470

MF'er
1 nov 2013
106
4
retie
ik zit dus met een laadprobleem bij een cb 550 f2.

dit is de regulator: Honda CB350F, CB400F, CB500F, CB550F, CB550K3 Regulator Rectifier - (RR24)

Nu ben ik hem op diode aan het meten geweest. Rood naar geel geeft een weerstand, andersom niet. De waardes zijn bijna hetzelfde. Dit is dus correct volgens mij.

Groen naar geel geeft ook een weerstandswaarde, ongeveer dezelfde waarde als via de rode draad. Maar als ik groen naar geel andersom meet, geeft ie ook een weerstandswaarde. Deze waarde ligt hoger, maar is ook bijna hetzelfde op elke gele draad.

Is dit correct? want ik dacht dat groen op geel andersom niet mag doorgeven?

Het is een nieuw aangekochte regulator.
 
Een diode heeft in doorlaatrichting een drempelspanning van (afhankelijk van het type) 200 a 700mV
Wil je en diode op de juiste manier controleren dan doe je dat met een multimeter met een diode stand. In het display geeft hij dan de drempelspanning aan.
In sper meet je als het goed is oneindig hoog.
 
ja, heb ik gedaan. Dacht dat dit een weerstandswaarde was. maar nu je het zegt is inderdaad mV.

meet dus waardes van ronde de 500mV. maar van groen naar geel, meet ik dus eerst drie keer een waarde van rond de 500. en in sper dus telkens een waarde van ronde de 700mV.

Nu is mijn vraag of dit correct is. Volgens mij is dit fout. Maar vind ik toch raar, aangezien het een nieuwe is.

de verkoper geeft geen garantie, behalve als hij ze zelf plaatst. raar, niet?
 
Als het geen originele regelaar is kan het zijn dat de meetgegevens in je boek niet overeen komen. Misschien zitten er blus of beveiligingsdiodes in.
 
Staan zelfs geen meetgegevens in mijn boek. Ik ga er van uit dat die 500 waardes correct zijn. maar dacht dat groen omgekeerd moest sperren. dus oneindig geven.

Ik rijd gewoon men batterij plat. na 1,5u met lamp rijden zakt men batterij voltage veel te ver weg. Hij laad niet genoeg bij, geraak bij 4000 toeren amper aan de 14 volt. wat volgens de boek(met originele regulateur) 14,5v moet zijn.

generator is nieuw en correct. Kabels en stekkers gecontroleerd, zijn in orde. Ik gebruik wel een lithium ion batterij. daar zou het probleem ook wel eens kunnen zitten.
 
heb je hem überhaupt al eens geinstaleerd ?

Ik rijd gewoon men batterij plat. na 1,5u met lamp rijden zakt men batterij voltage veel te ver weg. Hij laad niet genoeg bij, geraak bij 4000 toeren amper aan de 14 volt. wat volgens de boek(met originele regulateur) 14,5v moet zijn.

amper 14V ?
dat moet meer dan genoeg zijn om je batterij niet leeg te rijden.
hoeveel V op ralenti ?
 
Als ik mijn batterij oplaad via de lader geeft deze ong. 13,5V. Als ik dan start en op rolenti laad draaien geeft deze ong. 13,5V. Als ik dan naar 4000 toeren ga geeft deze 14V, zonder lamp. Met gewone lamp op geraakt ie aan de 13,7V. En met grote lamp amper 13,5V.

Ik ben gisteren een uur gaan rijden. Ik ben vertrokken met 13,5V en ben thuis gekomen met 13,16V. Dit was met parkeerlamp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan