The Red Bull Motogp Rookiescup

leuk hoor 3 Nederlanders erin....en gaat best lekker.

full
 
Om het topic van Bo Bendsneijder niet te veel te vervuilen met ander gewauwel, heb ik dit topic maar weer even afgestoft. Het seizoen zit erop, Bendsneijder heeft het super gedaan!

Rory Skinner op het podium in de laatste race, daar ben ik erg blij mee!

Walid Soppe heeft te horen gekregen van de organisatoren dat hij ook volgend jaar weer mee mag doen, voor zijn tweede jaar in de Cup. Van of over Robert Schotman heb ik nog niks vernomen, wat mij doet vermoeden/vrezen dat we hem volgend jaar niet meer in de Rookies Cup zullen zien.

Ben erg benieuwd naar wie er dit keer voor de selectiedagen worden uitgenodigd. Zullen we de komende weken ook wel gaan horen denk ik.
 
Klopt, maar niet heel veel beter dan vorig jaar...
:^ en volgens mij moet je daar een serieuze groei laten zien t.o.v. het jaar ervoor. Ook voor Soppe geldt dan dus dat hij volgend jaar geregeld top tien noteringen zal moeten laten zien. Ze zijn er best streng in de Cup, maar dat moet ook wel: voor elke 13 jarige die geselecteerd wordt, staan er minimaal twintig die ook die ambitie hebben en misschien (op basis van wat voor factoren dan ook) wel die progressie kunnen laten zien.
 
Ohh das jammer, hij deed het beter dan Soppe meestal.

Dit was al het 2e jaar voor Robert, en liet daarbij te weinig progressie zien. Had af en toe een uitschieter, maar liet zich simpel weg te weinig in de top 10 zien (of nog verder naar voren).

Walid heeft wel degelijk laten zien er bij te horen en progressie te maken. Enige probleem van Walid is dat die er te vaak naast ligt. Nu Bo volgend jaar naar WK Moto3 gaat, wellicht kan Walid zijn plaats bij het DRT in nemen?!
 
Volgens onofficiële berichtgeving van Racesport.nl, zijn voor het selectie evenement dit jaar vier Nederlandse talenten uitgenodigd: Rick Dunnik, Sander Kroeze, Joep Overbeeke en Bibi Damen.

Goed nieuws en gefeliciteerd aan allen! Uit de meer dan honderd genodigden zullen uiteindelijk 12 nieuwe coureurs worden gekozen. Laten we hopen dat er naast Walid Soppe nog minstens één Nederlandse jongen of meid naast staat die ook mag meedoen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens onofficiële berichtgeving van Racesport.nl, zijn voor het selectie evenement dit jaar vier Nederlandse talenten uitgenodigd: Rick Dunnik, Sander Kroeze, Joep Overbeeke en Bibi Damen.

Goed nieuws en gefeliciteerd aan allen! Uit de meer dan honderd genodigden zullen uiteindelijk 12 nieuwe coureurs worden gekozen. Laten we hopen dat er naast Walid Soppe nog minstens één Nederlandse jongen of meid naast staat die ook mag meedoen.
Kleine correctie: ook Victor Steeman is uitgenodigd. Vijf Nederlandse talenten nemen dus deel, laten we echt hopen dat er een extra Nederlander op de grid komt te staan naast Walid Soppe.
 
Ik geef Steeman een goede kans, maar ook Kroeze , die heb ik bij de BSB zien rijden en imponeerde echt. En is nog maar 13 jaar. Wellicht nog iets te vroeg.
 
Hij moet nog wel even op zoek naar wat extra budget, maar daarna is de kans erg groot dat Walid Soppe de plaats van Bo Bendsneyder bij het Dutch Racing Team gaat innemen. Erg goede keuze, ik wens Walid erg veel succes.

Hier twee radio interviews met zowel Walid Soppe als ook met Barry Veneman: Walid Soppe gaat voor Open Spaans Kampioenschap
 
Hij moet nog wel even op zoek naar wat extra budget, maar daarna is de kans erg groot dat Walid Soppe de plaats van Bo Bendsneyder bij het Dutch Racing Team gaat innemen. Erg goede keuze, ik wens Walid erg veel succes.

Hier twee radio interviews met zowel Walid Soppe als ook met Barry Veneman: Walid Soppe gaat voor Open Spaans Kampioenschap
Mooi dat DRT deze jongens een kans geeft. Volgend jaar zal hij in de rookies cup wel voor podiumplekken moeten vechten.
 
Mooi dat DRT deze jongens een kans geeft. Volgend jaar zal hij in de rookies cup wel voor podiumplekken moeten vechten.
Mee eens. Volgend jaar gaat het er echt om. Maar met de juiste begeleiding denk ik dat Soppe wel echt grote stappen kan maken. Zal ook wel moeten, want na volgend jaar zal hij waarschijnlijk niet meer in de Rookies Cup terug kunnen komen. Dan gelukkig nog wel in het CEV Moto3 met DRT.

Ook interessant dat zo op Soppe wordt ingezet. Na van der Mark, Bryan Schouten en dus Bo Bendsneyder is Walid Soppe dan dus de volgende die dit traject wordt ingestuurd. Hopelijk weet ook Schouten voor volgend jaar weer vervolg aan een Europees kampioenschap te geven, zodat hij ook niet stil blijft staan.
 
Victor Steeman en Sander Kroeze zijn door naar de finaledag staat op Facebook te lezen.
Hoop dat ze beide of in ieder geval één definitief in 2016 erbij is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan